  • 1. Data: 2010-03-04 09:41:39
    Temat: Allegro nakazało usunięcie linku - sygnatury autora
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Konkretnie chodzi o podpis - link autora zakupionego przeze mnie szablonu
    aukcji.
    Nie wiem czy dobrze to zinterpretowałem, ale napisałem coś takiego
    (naprostujcie mnie, jeśli się mylę) - poniżej moja odpowiedź + fragment
    maila od Allegro:

    ALLEGRO:
> [...]
    > których oferowane przez wielu sprzedających przedmioty objęte są wspólnym
    > mechanizmem wyszukiwania) oraz odsyłaczy (linków) do takich stron".
    > Proszę zwrócić uwagę, iż zgodnie z obowiązującymi w Serwisie zasadami,
    > umieszczanie adresów stron WWW oraz odnośników (linków) do stron
    > nieznajdujących się w serwisie Allegro w tytule i opisie przedmiotu jest
    > dozwolone pod warunkiem, że dostępne na stronach docelowych materiały
    > służą wyłącznie do poszerzenia informacji o sprzedawanym przedmiocie (np.
    > zawierają dodatkowe zdjęcia lub/i szerszy opis).

    MOJA ODPOWIEDŹ:
    Co do powyższego: obawiam się, że w tym konkretnym przypadku nie mogą
    Państwo powoływać się na regulamin Allegro. Autorem szablonu - nb.
    zakupionego przeze mnie jest firma o takiej nazwie. Jako że prawa autorskie
    są niezbywalne, zacytowany przez Państwa element jest podpisem autora, a do
    tego nabyłem szablon bez prawa do jego modyfikacji (za wyjątkiem "pola
    sprzedawcy"), nie mogę spełnić Państwa prośby.

    Czy to ja się mylę i Allegro ma prawo żądać ingerencji w szablon? Czy może
    jest tu jakieś rozwiązanie pośrednie, tzn. pozostawienie podpisu - adresu
    strony, ale jako nielinkującego?

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    http://www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 2. Data: 2010-03-04 10:56:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    Koziołek wrote:

    > Czy to ja się mylę i Allegro ma prawo żądać ingerencji w szablon? Czy
    > może jest tu jakieś rozwiązanie pośrednie, tzn. pozostawienie podpisu -
    > adresu strony, ale jako nielinkującego?

    Nie ma prawa żądać ingerencji w szablon, ale może zabronić umieszczania w
    nim takich linków. Skoro więc nie możesz odnośnika usunąć, to powinieneś
    użyć innego szablonu.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-03-04 11:31:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, Koziołek wrote:

    > Czy to ja się mylę i Allegro ma prawo żądać ingerencji w szablon?

    Do odpowiedzi "to" (zgadzam się) dopiszę taką wersję: czy jakbyś
    dał ordynarny link do sklepu internetowego, to z faktu czepiania
    się allegro wywiódłbyś, że należy zlikwidować sklep? ;)
    Toż oni się czepiają że *link* wiedzie do "niedozwolonego miejsca",
    a nie tego, że miejsce do którego wiedzie link jest "niedozwolone"
    (regulaminem).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-03-04 15:44:46
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Gotfryd Smolik napisał:

> [...]
    > Toż oni się czepiają że *link* wiedzie do "niedozwolonego miejsca",
    > a nie tego, że miejsce do którego wiedzie link jest "niedozwolone"

    OK, dzięki za odpowiedź.