  • 151. Data: 2009-09-20 10:05:55
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: Arek <a...@e...net>

    Maciek pisze:
    > Sorry, ja się z tej twojej idealnej rzeczywistości wypisuję.

    Przeczytaj uważniej.
    Ja pisałem o OBECNEJ rzeczywistości i o podejściu górników,rolników itp.
    srolników a nie jakiejś utopii.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 152. Data: 2009-09-20 10:12:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    Maciek pisze:
    [..]
    > Można by to zrobić za pomocą ustawy z dnia na dzień tylko w jeden sposób.
    > Ogłosić, że osoby pracujące od lat 50 do dziś zostają pozbawione emerytur,
    > bo (tu podać powód: np okres komuny uznajemy za nieistniejący) i niech
    > sobie z głodu zdechną.
    > Zaś od dnia dzisiejszego każdy pracujący odkłada na własną emeryturę.

    Tak właśnie powinno było być zrobione.
    Z głodu by nie zdechli, odziedziczyli po komunie majątki,
    a i z prywatyzacji by było dla nich.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 153. Data: 2009-09-20 10:13:17
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Arek napisał(a) w <h94uqg$abd$2@inews.gazeta.pl> :

    > Przeczytaj uważniej.
    > Ja pisałem o OBECNEJ rzeczywistości i o podejściu górników,rolników itp.
    > srolników a nie jakiejś utopii.

    Dlatego właśnie się wypisuję. :P

    --
    Maciek

  • 154. Data: 2009-09-20 13:03:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnhbar3f.k43.joshua@tau.ceti.pl Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> pisze:

    > Uogólniajmy dalej, stwierdźmy że wszystko to razem z podatkami to po
    > prostu państwo :)
    > Nie widzę powodu, by ubezpieczenie zdrowotne mieszać do "ubezpieczenia"
    > emerytalnego. To pierwsze jest typowym ubezpieczeniem składkowym gdzie
    > zdrowa większość składa się na leczenie chorej mniejszości licząc na to że
    > za nich system też zapłaci gdy zachorują. Owszem, obecne ubezpieczenie
    > emerytalne też tak funkcjonuje ;)
    A ja widzę powód. Są to wszystko ubezpieczenia obowiązkowe.

    > Różnica polega na tym, że o ile
    > bezpieczne jest założenie że większość społeczeństwa jest zdrowa w
    > stopniu nie wymagającym hospitalizacji, o tyle emerytów będzie coraz
    > więcej a pracujących coraz mniej.
    Są już przez obecny bydlęcy rząd podejmowane działania silnie zmierzające do
    zminimalizowania narastania zjawiska niekorzystnego stosunku emerytów do
    czynnych zawodowo (i tym samym składkowo-podatkowych) obywateli. Odbywa się
    to drogą odpowiedniego modelowania tzw. "koszyka świadczeń medycznych" (tu
    szczególnym łajdactwem wykazała się Kopacz nie umieszczając w nim
    kompleksowej terapii chorych na cukrzycę, szczególnie typu 1), drogą
    likwidacji (zmniejszania ilości) placówek medycznych oraz dalszego
    utrudniania i tak już często trącącego 3 światem dostępu do specjalistów.
    Znaczenie ma także stwarzanie warunków zatrudnienia lekarzy bardzo
    inspirujących do opuszczenia kraju. Wymienić warto również dobijanie
    szkolnictwa - wśród nisko wykwalifikowanych, fizycznie pracujących więcej
    jest chorób (w tym zawodowych), co w zestawieniu z poprzednio wskazanymi
    działaniami obniży ilość dożywających emerytury, a dla szczęśliwców którzy
    do niej dotrwają - krótszy czas jej pobierania. Coraz częściej także słychać
    o zrównaniu wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn. Idea słuszna, ale jakoś
    tak dziwnie ma się to odbyć drogą podwyższenia kobietom, a nie obniżenia
    facetom.
    I to są dalekosiężne plany, obliczone na wieloletnie dochodzenie do
    oczekiwanych efektów.
    Czymże jest przy tym szczekanina obłąkanego zwyrodnialca Buzdygana,
    degenerata i huja Smerfa czy kilku innych?

    > I ponownie: głównym problemem jest starzenie się społeczeństwa
    Taki mały przykład: gdy potrzeba 1000 zł to można okraść 20 biedaków po 50
    zł, albo dwóch zamożnych po 500.

    > Jeśli gwarant będzie zagraniczny, to niekoniecznie (choć jest szansa że
    > pośrednio to odczuję).
    Dziś granice administracyjne coraz bardziej tracą na znaczeniu. Proces ten
    wydaje się będzie progresował.

    > Twierdzisz że działa dobrze? :)
    A widzisz gdzieś, żebym tak twierdził?

    > Zawsze gdy państwo coś robi, to z reguły każdy grosik jest w sporej części
    > przejadany...
    Co to znaczy przejadany?

    --
    Jotte

  • 155. Data: 2009-09-20 15:50:37
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > A konkretniej? Z czego po wyp....eleniu zapłacisz emerytury tym którzy już
    > nabyli do nich prawa albo nabęda w najblizszych latach? Bo przypominam, ze
    > to grupa o PRAWIE a nie bezprawiu...

    bankructwa panstw tez sie zdazaja, po przekroczeniu pewnego zadluzenia
    okazuje sie ze nikt nie chce dalej udzielac pozyczek

    > A masz w ogóle świadomość tego, ze podatki nie idą wyłącznie na utrzymywanie
    > urzedników takich jak twoja żona, ale także (a raczej przede wszystkim) na
    > policję, wojsko, szkoły, szpitale wszelkie służby ratownicze, budowę dróg
    > itp.

    ktore to wcale a wcale (poza wojskiem np.) nie musza byc zarzadzane i finansowane
    centralnie, to na poziomie gminy i powiatu najlepiej
    wiadomo ile i czego jest potrzebne

    duzo lepszy jest system w ktorym gmina sciaga podatki, robi co trzeba,
    pewien procent z nich przekazuje powiatowi, ten zajmuje sie sprawami
    na swoim poziomie, odprowadzajac pewna mala czesc do wojewodztwa, ktore
    z kolei czesc z tego odprowadza do budzetu

    oczywiscie moze bylby sens w pewnym dotowaniu gmin najubozszych przez
    najbogatsze zeby nie poglebiac roznic miedzy nimi, ale obecne przekazywanie
    calej kasy na szczebel krajowy gdzie sa wielkie czarne dziury, to co sie
    uchowa spada coraz nizej, zeby sie w koncu okazalo ze z 'mojej' kasy
    na moje potrzeby gmina wydaje nedzne grosze, ale za to moge sobie
    rok poczekac w kolejce do lekarzy, poogladac ukonczona autostrade przez
    pol roku bo nikt z wierchuszki nie ma czasu otworzyc itd...
    natomiast kiedy za kase odpowiedzialny jest wojt, burmistrz czy inna
    'fizyczna' a nie medialna osoba zawsze mozna mu popatrzyc na rece i
    powiedziec 'co kurwa??' :D

  • 156. Data: 2009-09-20 17:45:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek pisze:

    > Nie widziałem takiej propozycji a jedynie utrzymanie populacji.

    Utrzymanie populacji to model 2+2, który chcesz penalizować swoim
    superbykowym.

  • 157. Data: 2009-09-20 18:16:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin D pisze:

    > Raczej nie. Sądząc z podanych liczb (6 mln "naprawdę pracujących", reszta to
    > obiboki), on do obiboków zaliczył całą tzw budżetówkę czyli nie tylko
    > nauuczycieli ale także lekarzy czy policjantów.
    > ;))))))))

    Auć... To faktycznie ździebełko ;) przegiął.

  • 158. Data: 2009-09-20 18:26:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek pisze:

    > Nie. Nie umknęło.
    > Mamy 21 mln dorosłych w wieku 25-65 lat.
    > Po 5 tys. rocznie dają i rząd ma więcej kasy niż z ZUSu i podatku
    > dochodowego.

    (1) Dlaczego po 5 tysięcy? Mogą przecież mieć dzieci.
    (2) Wielu zwyczajnie wyjedzie, bo to twoje superbykowe jest cholernie
    wkurzającym podatkiem.
    (3) Ściągnij 5 tysięcy rocznie od bezrobotnego bez żadnego konkretnego
    majątku (który notabene może sobie od niechcenia z jakąś bezrobotną
    zrobić trójkę dzieci, zostawić je w szpitalu i mieć z głowy podatek - a
    państwu dojdzie jeszcze koszt utrzymania dzieci)

    > Teraz zaś dymanych jest niby 11 mln ludzi, z czego w rzeczywistości
    > niecałe 6 mln bo reszta 5 mln jest i tak na rządowym garnuszku,
    > więc to tylko przesuwanie z kieszeni do kieszeni.

    Znaczy się chcesz zlikwidować sądy, szkolnictwo, służbę zdrowia, straż
    pożarną, policję i całą resztę? Czy sprywatyzować? ;->

    > Chcę zlikwidować ich stanowiska. Brak dochodowego, ZUSu i paru innych
    > pochodnych danin to już kilkaset tysięcy mniej nierobów.

    I kilkaset tysięcy więcej bezrobotnych.

    > Pójdą układać kostkę, dachówki, cegły, budować, produkować, podcierać
    > tyłki obłożnie chorym i opiekować się starcami.
    > Pracy nie brakuje, tylko brak chętnych by ją robić.

    ROTFL

    Już ja widzę 60-letnią ze skarbówki układającą kostkę.

    > Prywatne firmy. Doświadczenie życiowe pokazuje, że zrobią to 10 razy
    > taniej i niewyobrażalnie lepiej.

    ROTFL^2

    To twoje "doświadczenie życiowe" żywo przypomina mi "doświadczenie
    życiowe" sędziego, wypuszczającego podejrzanego bo ten sę tłumaczył, że
    jasnowidz mu o szczegółach zbrodni opowiedział.

    > Ta "teoria" działała i nawet dziś działa w wielu państwach na świecie.

    Konkrety! Fakty!

    > Rzekoma obecna praktyka to zwykła piramida finansowa, która się zawali
    > gdy zabraknie nowych frajerów dorzucających cegiełek.
    > A tych frajerów już dziś zaczyna brakować. Jutro ich nie będzie i będzie
    > tylko jeden wielki huk.

    Jutro? Zlituj się... Szybkie zwalenie się całej konstrukcji to przez tę
    twoją rewolucję może wystąpić. A tak stoi i jakoś się trzyma - i daje
    czas na powolne reformy.

    > Co Ty gadasz!? Jaka średniowieczna? Ta metoda działała od zarania
    > istnienia ludzkości, działa nawet do dziś choć w wielu państwach

    Tylko w zaraniu było zbieractwo-łowiectwo, które dawało ledwie
    12-godzinny tydzień pracy. Emerytów można było utrzymywać w ramach
    zabijania nudy - zresztą emeryci mieli doświadczenie, które w zbieraniu
    i łowieniu się przydawało.

    > dzieci muszą także łożyć na cudzych rodziców a nie tylko na swoich.
    > I to w stopniu nieproporcjonalnym.

    > To nie jest bykowe. Bykowe to dodatkowy podatek obok dochodowego.
    > A tu dochodowego nie będzie.

    To jest bykowe. Twoja debilna "solidarnościowa" nazwa to tandetna
    demagogia, która nikogo nie nabierze.

  • 159. Data: 2009-09-20 18:26:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek pisze:

    > Dlatego,że Państwo opodatkowało pracę na dodatek w niewyobrażalnym
    > poziomie.

    O'RLY?

  • 160. Data: 2009-09-20 18:57:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-09-2009 o 19:45:59 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Utrzymanie populacji to model 2+2, który chcesz penalizować swoim
    > superbykowym.

    Abstrahując od podatku Arka, 2+2 nie zapewnia utrzymania populacji.

    --
    Tomek