  • 1. Data: 2006-07-10 00:04:01
    Temat: Adres IP
    Od: "Men" <m...@y...com>

    Witam

    Zalozmy taki scenariusz : rozdzielam swoje lacze na kilkoro uzytkownikow (czego
    nie zabrania provider). Jeden z nich cos nabroil - adres IP wskaze na mnie, czy
    cos mi grozi ? Czy moze byc uzyty jako dowod ? Przeciez to nie oznacza kto i
    kiedy tylko jedynie skad i kiedy ?

  • 2. Data: 2006-07-10 00:19:09
    Temat: Re: Adres IP
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Men wrote:

    > nie zabrania provider). Jeden z nich cos nabroil - adres IP wskaze na mnie, czy
    > cos mi grozi ? Czy moze byc uzyty jako dowod ? Przeciez to nie oznacza kto i
    > kiedy tylko jedynie skad i kiedy ?

    Sam sobie odpowiedziałeś.

  • 3. Data: 2006-07-10 02:57:18
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Men wrote:
> [...]
    > cos mi grozi ? Czy moze byc uzyty jako dowod ? Przeciez to nie oznacza kto i

    Grozi ci, że wsadzą ciebie, bo ten inny się wyprze, że to nie on. A
    dowodów na niego nie będą mieli żadnych.

  • 4. Data: 2006-07-10 05:52:26
    Od: mlubinski <m...@n...spam.data.pl>

    witek napisał(a):

    > Grozi ci, że wsadzą ciebie, bo ten inny się wyprze, że to nie on. A
    > dowodów na niego nie będą mieli żadnych.
    chyba że byłbyś w stanie udowodnić z jakiego MAC adresu karty sieciowej
    to się stało (choć i to można zmienić)

  • 5. Data: 2006-07-10 07:52:36
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Grozi ci, że wsadzą ciebie, bo ten inny się wyprze, że to nie on. A
    > dowodów na niego nie będą mieli żadnych.

    Ale tez nie będa mieli dowodów, że to on. Prowadząc routing nie ma obowiązku
    prowadzić logów, z których wynikałoby, kto to zrobił. Jakby było tak, jak
    piszesz, to w przypadku fotoradarów, policja bez pytania karałaby mandatem
    własciciela na podstawie tylko numeru rejestracyjnego auta.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 6. Data: 2006-07-10 08:48:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Men [###m...@y...com.###] napisał:
> [...]
    > wskaze na mnie, czy cos mi grozi ? Czy moze byc uzyty jako dowod ?
    > Przeciez to nie oznacza kto i kiedy tylko jedynie skad i kiedy ?

    Na pewno grożą Ci nieprzyjemności. Przeszukanie w domu. Zabezpieczenie
    komputera. A co do alej idących spraw i ewentualnego skazania, to
    przecież po podzieleniu łącza zostają ślady, zarówno w konfiguracji
    Twojego komputera, w logach systemowych serwerów jak i fizyczne w
    postaci kabla czy modemu radiowego.

  • 7. Data: 2006-07-10 09:03:22
    Od: "IRK" <r...@o...pl>

> [...]
    > mnie, czy
    > cos mi grozi ? Czy moze byc uzyty jako dowod ? Przeciez to nie oznacza kto

    Jeżeli rozdzielasz syngał to zobowiązuje Cie to do rejestracji użytkowników
    i zachowania logów z translacji adresów. Wtedy na podstawie danych podanych
    przez policje jesteś w stanie wskazać osobę która nabroiła.

  • 8. Data: 2006-07-10 10:08:12
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

> [...]
    > użytkowników i zachowania logów z translacji adresów. Wtedy na podstawie
    > danych podanych przez policje jesteś w stanie wskazać osobę która

    Na jakiej podstawie? Jak działa w takim razie sieć W-Fi na Rynku w Krakowie,
    gdzie każdy może przyjść ze swoim laptopem i bezpłatnie korzystać z
    Internetu?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 9. Data: 2006-07-10 16:39:52
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Na jakiej podstawie? Jak działa w takim razie sieć W-Fi na Rynku w Krakowie,
    > gdzie każdy może przyjść ze swoim laptopem i bezpłatnie korzystać z
    > Internetu?

    No tu troche zły przykład dałeś :] Bo to, jako sieć publiczna, jest na
    tyle zabezpieczona ażeby nie wsadzić Kowalskiego, na którego to jest
    łącze :]

  • 10. Data: 2006-07-10 16:41:26
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Men napisał(a):
> [...]
    > cos mi grozi ? Czy moze byc uzyty jako dowod ? Przeciez to nie oznacza kto i

    Zależy jak to łącze miałeś dzielone. Kłopot będzie na pewno, ale jeśli
    posiadasz logi i nie formatowałeś swojego dysku do czasu kontroli to
    ustalą, że to nie ty itd.