  • 11. Data: 2022-09-20 13:46:54
    Temat: Re: Absurdalne regulaminy cookies
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Sep 2022 12:11:48 +0200, Monika Głowacka wrote:

    > Ja mam dual-sim jeden numer podaję wszędzie i wyrażam zgody, ustawiony
    > mam dzwonek na brak dzwonka i ciągle mam nieodebrane telefony z tego
    > numeru, nawet 20 dziennie
    > Strona odebractelefon.pl i inne takie mówią, że to spam.

    Ale nie odbierasz, to nie wiesz czy "dodzwonilam sie do mieszkanca
    XX", i czy dzwonią losowo, czy jakos lepiej namierzaja.

    > Drugi numer mam do dzwonienia prywatnie i na ten numer też zaczęli dzwonić.

    Choc to sugeruje, ze nie tak losowo ...

    J.

  • 12. Data: 2022-09-21 17:20:01
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    poniedziałek, 19 września 2022 o 16:06:17 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Osobna sprawa, to fejsbooki i google - proszą grzecznie o dostep do
    > twoich kontaktow ... i juz maja powiazanie telefon-email-imie i
    > nazwisko dla wszystkich twoich znajomych ...

    Zgoda na dostęp na jakim poziomie i do czego? Zrobiłem sobie zrzut
    danych z fejsbuka i to co mnie zdziwiło, to spis o nazwie: your address
    books.

    Fejsbuk jest skojarzony z jednym z moich adresów email (skrzynka na
    onecie) i nigdy nie podawałem mu innego emaila, ale okazuje się, że
    skądś sobie zaciągnął listę moich kontaktów emailowych, która jest
    szersza niż ta wynikająca ze skojarzonego konta - częściowo są to
    adresy np. z konta na o2, którego fejsbuk znać nie powinien - częściowo,
    bo ta lista to sieczka i niekompletna składanka z różnych kont.

    Loguję się tylko z komputerów stacjonarnych, które kontaktów nie
    mają z racji tego, że nie są smartfonami, a nawet jeżeli mają kontakty
    w jakimś Outlooku, to nie są to te ze spisu - fejsbuk zna nawet te, do których
    przestałem wysyłać emaile długo przez założeniem na nim konta.

    Aby było śmieszniej, z poziomu fejsbuka nie mogę znaleźć niczego, co
    by pozwalało tą listę adresów edytować lub usuwać, a w ściągniętym
    spisie jest przycisk "Zobacz na Facebooku" z linkiem, tyle,
    że po kliknięciu jest komunikat o błędzie i nieistniejącej stronie.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 13. Data: 2022-09-22 14:36:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Sep 2022 08:20:01 -0700 (PDT), rowerex rowerex wrote:

    > Zgoda na dostęp na jakim poziomie i do czego?

    Do "ksiazki kontaktow". Albo prosi o import z pliku.

> [...]
    > adresy np. z konta na o2, którego fejsbuk znać nie powinien - częściowo,
    > bo ta lista to sieczka i niekompletna składanka z różnych kont.

    I nigdy mu nie zaimportowałes kontaktow, albo nie wyraziles zgody na
    telefonie?

> [...]
    > w jakimś Outlooku, to nie są to te ze spisu - fejsbuk zna nawet te, do których
    > przestałem wysyłać emaile długo przez założeniem na nim konta.

    Mogl przeaanalizowac skrzynke pocztową.

    Oraz ... jak pisalem - mogl podac dane ludzi, ktorzy Ciebie
    mieli w kontaktach. Oni skorzystali z propozycji i
    pozwolili/zaimportowali, a teraz FB wie, ze jestes ich znajomym,
    wiec i oni sa twoimi znajomymi :-)

  • 14. Data: 2022-09-23 01:39:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Do "ksiazki kontaktow". Albo prosi o import z pliku.

    > I nigdy mu nie zaimportowałes kontaktow, albo nie wyraziles zgody na
    > telefonie?

    Sprawidziłem sam z ciekawości i moja lista kontaktów na FB pokrywa się w
    całości z listą z Whatsupa, za to nie pokrywa się listą telefonu. Nie
    kojarzę abym wydawał kiedykolwiek zgode i mało prawdopodobne abym to
    zrobił bo jestem na takie zgody uczulony, no ale wiadomo kto jest
    właścicielem whatsupa.

    Dodatkowo zaintrygowały mnie strony, które niby polecam, i nie są to
    strony, które kiedykolwiek polecałem, a prawdę mówiąc wręcz przeciwnie,
    są to strony, gdzie nabazgralem coś o danej firmie negatywnego.

    A, że FB śmierdzi w najgorszy sposób, to wcześniej zdarzyło mi się
    przekonać, widząc właśnie polecenia stron od znajomych. Ponieważ wybór
    tych stron był od czapy, więc się znajomych zawsze pytam, czy serio
    polecają to czy tamto, i najczęściej nie polecają. Słowem, wygląda na
    ordynarną, marketingową manipulację.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2022-09-26 18:14:06
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    czwartek, 22 września 2022 o 14:36:54 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > mieli w kontaktach. Oni skorzystali z propozycji i
    > pozwolili/zaimportowali, a teraz FB wie, ze jestes ich znajomym,

    Powtarzanie tysiące razy tego samego pytania zwiększa
    prawdopodobieństwo uzyskania "oczekiwanej" odpowiedzi, bo
    choćby na nie wiem jakiego uparciucha trafiło, to i tak się kiedyś
    przy takim powtarzaniu pomyli i nawet tego nie zauważy - nie ma
    chyba zakazu okresowego ponawiania pytań o dostęp do danych,
    może nie codziennie, ale co kilka "wizyt" na jakimś portalu...
    Zresztą, zawsze można okresowo zmieniać wizualną formę zapytania,
    tak by użytkownik miał większą "szansę" się pomylić...

    Wracając do kontaktów, które nie wiadomo skąd zna fajsbuk, to przy
    wszystkich jest jedna data 31 maja 2015 (samo konto istnieje od
    roku 2014), co by znaczyło jakieś nieopatrzne kliknięcie zgody lub też
    może wtedy obowiązywało inne prawo, może mniej restrykcyjne, albo
    cholera wie co. Żadnych kontaktów które realnie "nabyłem" później
    tam nie ma, więc nie wiem czy się cieszyć, bo wciąż nie wiem skąd
    się one tam wzięły...
    Szkoda, że nie ma obowiązku podawania źródła takich danych, czyli
    skąd zostały pobrane, a także na podstawie jakiej zgody i kiedy tę zgodę
    uzyskano - może takie dane istnieją, ale raczej nie dla zwykłych
    śmiertelników, może gdyby wziąć Zuckenberga na zakładnika, to by
    je podali zanim dostanie się kulkę od snajpera...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 16. Data: 2022-09-27 14:21:38
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    środa, 21 września 2022 o 17:20:03 UTC+2 rowerex rowerex napisał(a):

> [...]
    > spisie jest przycisk "Zobacz na Facebooku" z linkiem, tyle,
    > że po kliknięciu jest komunikat o błędzie i nieistniejącej stronie.

    Poszukałem i znalazłem taką oto stronkę:
    https://www.the-parallax.com/whats-in-facebook-data/
    a w niej link:
    https://www.facebook.com/invite_history.php
    w którym w końcu można tą listę adresów skasować!

    Na samym fejsbuku też można się do tego dostać, ale jest to trudne,
    bo trzeba mocno pogrzebać w "Ustawieniach Facebooka na
    urządzenia mobilne", a tam jest np. taka ciekawostka jak opcja
    "ciągłego przesyłania kontaktów"z urządzeń mobilnych i aplikacji do
    fejsbuka...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 17. Data: 2022-09-28 01:07:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-27, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > a w niej link:
    > https://www.facebook.com/invite_history.php
    > w którym w końcu można tą listę adresów skasować!

    Aha.
    "Nie masz zaimportowanych żadnych informacji kontaktowych."
    A w ściągniętym archiwum mam.

> [...]
    > urządzenia mobilne", a tam jest np. taka ciekawostka jak opcja
    > "ciągłego przesyłania kontaktów"z urządzeń mobilnych i aplikacji do

    FB i podobni krętacze robią to wszystko tak bardzo zawikłane i
    nietransparentne jak tylko się da. To zapewne część strategii. Że
    jeszcze nie wpadli, aby podobnie jak w fizycznych marketach, umieszczać
    reklamy przy przeszukiwaniu ustawień. A może wpadli, bo jednak adblocki
    mi sporo wycinają?

    --
    Marcin