  • 51. Data: 2021-06-01 12:22:50
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 19:14, Shrek pisze:
    > A masz ten przeszczep płuc w pakiecie?

    Co stoi na przeszkodzie aby nie mieć?

    Korupcja i niemoc

  • 52. Data: 2021-06-01 12:26:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 19:16, Shrek pisze:
    Rynek ubezpieczeń
    > jest doskonałym przykładem - zdrowy do szpiku kości i nie ma wcale
    > możliwości żeby ktoś został wyruchany. A już zwłaszcza klient!

    Wyjeżdżasz tu z ubezpieczeniami które są tak bandycko REGULOWANE i
    myślisz że rozumiesz WOLNOŚĆ? ;-)

    A stomatologia, a weterynaria?

  • 53. Data: 2021-06-01 12:28:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    MAJUSKUŁY. ?

  • 54. Data: 2021-06-01 18:16:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2021 o 12:18, _Master_ pisze:

    > Znalazła lek przeciwbólowy (to nie było proste) i kazała odstawić
    > STATYNY które tylko pogarszały moje wyniki krwi.
    > To nadal MAŁO ale dla mnie BARDZO DUŻO.

    Czyli nic konkretnego. Przypadek a nie reguła.

    > Jakich konkretów?

    Na co się umawialiśmy i czego konkretnie nie robią.

    > Zachorowałem i muszę czekać kilka miesięcy na wizytę u specjalisty.
    > Musiałem pójść prywatnie bo trzeba pracować JUŻ a nie za kilka miesięcy.

    Bez konkretów to tylko bzdety - jakiego specjalisty? Jeśli myślisz że w
    abo w luxmedzie się nie czeka to daj tego specjalistę i ci sprwadzę
    jakie terminy. Co więcej - jak coś ci się stanie to cię po prostu do
    szpitala odstawią. W droższych pakietach dostaniesz "opiekę" polegającą
    na tym, że będą się za ciebie wykłucać:P

    > To że w USA się nie udaje to nie znaczy że wszędzie musi się nie udawać

    Dobra - dawaj gdzie się udało, to pogadamy:P

    > Czyli to samo co teraz a ile taniej ;-)

    Bo ja wiem? Jak potrzebowałem to mnie do szpitala zawieźli a nie na
    wysypisko:P

    > Kurczaczek? ;-)

    Dawno go już w polskiej polityce nie ma.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2021-06-01 18:17:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2021 o 12:22, _Master_ pisze:

    > Co stoi na przeszkodzie aby nie mieć?

    Głównie brak pakietu:P

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2021-06-01 18:18:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.06.2021 o 12:26, _Master_ pisze:

    > Wyjeżdżasz tu z ubezpieczeniami które są tak bandycko REGULOWANE i
    > myślisz że rozumiesz WOLNOŚĆ? ;-)
    >
    > A stomatologia,

    A dorabianie cycków?

    > a weterynaria?

    Średni przykład - sam wiesz czemu.

    --
    Shrek

  • 57. Data: 2021-06-05 01:46:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale ty nie zarabiasz wraz z żoną tysiąc więcej niż minimalną. Master
    > nawet na pisią definicę "bogatego" jest dwa razy za biedny:P

    W sumie słuszna uwaga.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2021-06-05 02:21:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Oczywiście - wystarczy że wszyscy uwierzą w korwina. Rynek ubezpieczeń
    > jest doskonałym przykładem - zdrowy do szpiku kości i nie ma wcale
    > możliwości żeby ktoś został wyruchany. A już zwłaszcza klient!

    Da się, ale społeczeństwo musi być w miarę bogate bez znaczącego odsetka
    osób żyjących na granicy biedy.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2021-06-05 07:28:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Da się, ale społeczeństwo musi być w miarę bogate bez znaczącego odsetka
    > osób żyjących na granicy biedy.

    Jakiś praktyczny przykład?

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2021-06-05 08:57:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakiś praktyczny przykład?

    Np. ubezpieczenie, które oferuje mi pracodawca kosztuje ca 2500-4500zł
    na rok. Nie mam Ci jak przedstawić pakietu, ale generalnie jest
    wyważony, choć ze współpłatnością. A ta współpłatność wygląda np. tak,
    że wizyta u lekarza pierwszego kontaktu (i specjalistów, np. kardiloga)
    tzw. panelowego to 15zł i bez limitu kosztów. Ci panelowi niczym się
    zaspecjalnie nie różnią od reszty, bardziej chodzi o kontrolę
    ubezpieczyciela. Kliniki i prywatne i państwowe. Ale jak się uprzesz to
    możesz iść i do innego, też za 15zł, tylko, że limit to 90zł na wizytę.
    Trochę więcej się płaci (20% współpłatności) za szpitale i procedury. Są
    limity kwoty i czasowe (np. do 120 dni pokrywają leżenia w szpitalu na
    rok). To są kwoty, które większość osób w tym kraju łyknie, a schody
    zaczynają się dopiero przy poważnych kłopotach jak utkniesz np. na wiele
    dni na oiomie.

    To powyższe to taka bieda wersja, bo są oczywiście dużo bardziej
    wypasione ubezpieczenia.

    Ale, żeby to działało, to ludzi musi być stać na tę bieda wersję
    i wpółpłatność procedur/diagnostyki, plus muszą mieć pewną rezerwę jak
    się coś dupnie. CT, to koszt rzędu 3tys zł, czyli płaci się samemu
    600zł. Przeszczep nerki to jakieś 300tys zł. Polisa pokryje z tego np.
    połowę. No ale szanse, że będzie się potrzebowało nie są aż takie duże,
    więc system generalnie działa tak, że jak masz przesrane to i tak masz
    przesrane, ale jakieś średnio kosztowne procedury, wizyty u
    specjalistów, leki (w tym jakieś drogie), to spoko, bez cyrków jak w PL
    i bez miesięcy oczekwiwania (chyba, że chcesz ektra zaoszczędzić).

    --
    Marcin