  • 111. Data: 2021-06-11 03:44:08
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Prosto sprawdzić - daj przykład kogoś kto był operowany przez
    > neurochirurga w abo. Zobaczymi ile ten abo kosztował i czy stać na to
    > powiedzmy 90% społeczeństwa.

    Ale o co chodzi z tym neurochirurgiem? To nie są za częste operacje, to jak
    mam znaleźć kogoś znajomego?

    > Dalej nie podałeś dobrego innego przykładu.

    Przypomnij mi jaki tu miałem dać przykład, bo się już lekko zgubiłem.

    > No i wyjaśnione - dlatego właśnie prywatny system ochrony zdrowia jako
    > podstawka nie sprawdzi się. Osoby po 70 to nie jest margines, który
    > można pominąć.

    Tu po raz pierwszy mogę się zgodzić. Pewnie lepszy byłby jakiś system
    hybrydowy, gdzie państwo koncentrowałoby się na starszych. Z tym, że i tu
    jest ten problem, że państwowe też gówno daje skoro staruszek ma czekać
    latami np. na endoprotezę stawu biodrowego.

    > Poważnie - bez wyłączeń?

    No z tego co widzę to bez. Ale właśnie widzę, że przeszczepy mam tylko do
    jakiś 3Mzł life time.

    Jak jesteś ciekaw, to tu masz link do broszurki polisy:
    https://tinyurl.com/XABCD gdzie X to nazwa Twojego motocylka malymi
    lierkami (bez nazwy marki i numerów, jedno słowo) a ABCD rocznik :)

    > A pokrywa? Ile kosztowało ubezpieczenie i ile muszą mieć "wkładu
    > własnego?" No to zmieniam zdanie. Ale dalej zostaje problem osób
    > starszych albo takich co już są chore i nikt nie będzie chciał ich za
    > normalną cenę ubezpieczyć.

    Nie mam pojęcia, ale to nie jest jakieś super zasobne małżeństwo. Typowa
    lokalna klasa średnia plus. Ale jeśli ubezpieczyli dzieciaka od urodzenia,
    jak jeszcze nie było wiadomo, to koszt ubezpieczenia, które pokrywa ICU w
    całości, np. tego dodatkowego, które sam mam, to ca 6kzł rocznie dla wieku
    do 25lat.

    > Bo często się nie opłaca - z medycznego punktu widzenia. Do matki nie
    > pasuje ale w pewnym wieku pewnych nowotworów się nie leczy - zostało
    > komyś 5 lat życia, zanim się rozwinie będzie 10 - po co mu chemię
    > pakowac, skoro obniży mu to poziom życia a i tak nie pomoże bo nie to go
    > zabije?

    To nie chodzi nawet o takie poważne rzeczy. Miała np. cieśnię. Zanim to
    zdiagnozowali upłyneły lata, bo wszystko było na zasadzie, a ile pani ma
    lat? 88. Oj pani, żeby pani wiedziała jak inni w pani wieku...". "to już
    taki wiek". I podobne. A jak już zdiagnozowali to termin wiadomo odległy
    więc żeby nie zwariować (lub dożyć) to trzeba prywatnie.

    I taka śpiewka z każdym większym lub mniejszym pierdem.

    > To teraz sprawdź czy twój ubezpieczyciel dopuszcza wszystkie leki. Bo
    > często jest tak, że są tańsze odpowiedniki i te są przez państwo
    > refundowane. NIe mówię, że ekonomia się nie liczy bo oczywiście można
    > wydać dowolną ilośc kasy na opiękę medyczną i zawsze znajdzie się ktoś
    > kto nie zostanie wyleczony, ale w państwowych systemach kładzie się
    > nacisk na wzgledy medyczne z zapewnieu opieki a w prywatnych jak to w
    > prywatnych na ekonomiczne.

    Nie widzę ograniczeń jeśli to lek uznany przez tzw. medycynę zachodnią no
    i zarejestrowany.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2021-06-11 03:54:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A tu o tyle specyficzne, ze "przychodnia" Luxmedu, i
    > pakiet/ubezpieczenie Luxmedu. Czyli naciagaiby samych siebie ... chyba
    > ze pacjenta..

    Jak masz płacić coś ekstra to chyba jednak Ciebie?

    > Ubezpieczenie nie placi. Jak doba pobytu kosztuje np 5000$, to co sie
    > dziwisz, ze pacjent tydzien nie lezy bez potrzeby :-)

    No jeśli nie płaci bo nie ma potrzeby to jasne, ale wyrzucać żeby na siłę
    zaoszczędzić ubezpieczeniu to drga skrajność.

    > Przyjechal, szybkie badania, lub nawet wczesniejsza diagnoza,
    > operacja, zaszyc i spierdalaj :-)
    >
    > Badania, operacja - to oczywiscie platne ekstra, mowimy juz o samym
    > lezeniu.
    > Ba, z tego co slysze to np dostajesz rachunek od szpitala i od
    > chirurga.

    Jeden rachunek, ale łóżko na nim jest.

    > No wlasnie - popularne rzeczy sa, a te drogie, ktore sa rzadkie ... to
    > sie okaze.

    Jak podpisujesz to czytasz i starasz się wychwycić ważne rzeczy, ale potem
    już nie pamietasz szczegółów. Z tym, że jeśli wcześniej jest coś grubeg to
    albo pamiętasz albo nie podpisujesz. Dodatkowy problem z prywatnymi jest
    taki, że te ze średnej półki (czytaj, nadal dość drogie) zawsze mają
    wyłączenie już istniejących chorób. Oznacza to w praktyce, że jak coś
    chronicznego się przydarzy to jesteś związany z ubezpieczycielem przy
    którym to wyszło.

    > To powiedza, ze jest. A potem sie wyprą :-P

    Ciekaw jestem jakby się to skończyło, ale spodziewam się, że raczej
    musieliby pokryć.

    > No ale to badania.
    > A jak sie okaze ze juz pomoc niezbedna, to troche za pozno :-)

    No owszem. Ale jak masz wątpliwości to nadal sprawdzasz bo różnice w
    różnych szpitalach mogą być spore.

    > Nie widzisz jak jest?
    > Niby jest regulowane ustawowo, prawo masz jakby do wszystkiego,
    > a potem sie okazuje, ze terminy to za rok, ze u nas tego nie leczymy,
    > ze trzeba zbierac na operacje za granica ...
    > Czego Ci w ustawach NFZ brakuje, ze masz dwa prywatne ubezpieczenia?

    Przede wszystkim tego, że nie płacę składek w Polsce :)
    A dlaczego nie państwowo, bo to za słaba jak na moje wyczucie, asekuracja.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2021-06-11 05:07:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Bo łone som takie dobre, że aż dwa potrzebuje, coś jak chińskie nomen
    > omen prezerwatywy.
    >

    > -----

    Serio bym uważał.

    --
    Marcin

  • 114. Data: 2021-06-11 05:11:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > nie chodzi o kazda.
    >
    > Czytasz np przypadek Jasia - pierwsza operacja w Polsce, udana.
    > A potem wyrosly komplikacje, zrobiono druga operacje, ryzykowna
    > bardzo, ale udana.
    >
    > A potem komplikacje nadal rosly, i sie okazalo, ze polscy lekarze nie
    > potrafia pomoc. A niemieccy potrafia, i to nawet niedrogo.
    >
    > Przypadek Jerzyka podobny - nasi lekarze rozkladaja rece, szwajcarscy
    > potrafia.
    >
    > Przypadek Hani taki sam, tylko w innej dziedzinie.

    A wiadomo dlaczego rozkładają? Bo powody mogą być różne, np. brak
    odpowiedniego sprzętu czy zaplecza.

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2021-06-11 05:24:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Przekraczasz granicę absurdu.
    >

    > -----

    Bo pokazałem czarno na białym, że nie jest tak jak twierdzisz? Złości Cię
    to bardziej niż moje ubezpieczenie czy mniej? Za dużo już takich nie
    zostało, którzy z Tobą próbują nieco bardziej rzeczowo gadać, więc może
    się choć z lekka ogarnij?

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2021-06-11 06:34:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale o co chodzi z tym neurochirurgiem? To nie są za częste operacje, to jak
    > mam znaleźć kogoś znajomego?

    O to że jest to dobry przykład wysoko specjalistycznej proceduy.

    > Przypomnij mi jaki tu miałem dać przykład, bo się już lekko zgubiłem.

    Przykładu cywilizowanego kraju, gdzie nie istnieje publiczna służba
    zdrowia i działa to tak dobrze, że w przypadku ciężkiego zachorowania
    masz zapewnione leczenie i nie płacsz ekstra. Plus jeszcze żeby to było
    na rynkowych zasadach a nie że państwo dopłaca 80%.

> [...]
    > jest ten problem, że państwowe też gówno daje skoro staruszek ma czekać
    > latami np. na endoprotezę stawu biodrowego.

    Latami ale chyba bliżej 1 niż 10. No i nie jestem pewny czy to dobry
    pomysł oddawać dbrą część na rynek a złą nacjonalizować. W sumie na
    jedno wchodzi - za seniorów muszą płacić młodzi (albo muszą odłożyuć
    wcześniej - na przykład w zusie;).

> [...]
    > https://tinyurl.com/XABCD gdzie X to nazwa Twojego motocylka malymi
    > lierkami (bez nazwy marki i numerów, jedno słowo) a ABCD rocznik :)

    Robi wrażenie - zwracam uwagę na wyjątkowo niską pozycję hospicja/opieka
    paliatywna - dość dobrze oddaje to co się stanie jak coś pójdzie
    naprawdę nie tak. Z drugiej strony nie wiem jak kto to u nas finansuje -
    czy NFZ?

    > Nie mam pojęcia, ale to nie jest jakieś super zasobne małżeństwo. Typowa
    > lokalna klasa średnia plus.

    Klasa średnia plus to z definicji pojednycze procenty społeczeństwa.
    Choć u nas to będzie się według pisu zaczynała gdzieś od 1,8 euro - brutto:P

> [...]
    > całości, np. tego dodatkowego, które sam mam, to ca 6kzł rocznie dla wieku

    Pięćset plus:P Dobra - a teraz pytanie - mają to ubezpieczenie do 25 lat
    i co dalej?

    > To nie chodzi nawet o takie poważne rzeczy. Miała np. cieśnię.

    Sorry - nie zrozumiałem - co miała?

    > Nie widzę ograniczeń jeśli to lek uznany przez tzw. medycynę zachodnią no
    > i zarejestrowany.

    A jesteś pewny że przeczytałeś całą umowę z załącznikami?

    No dobra - u ciebie nie ma zbiórek? W sumie to inna kultura:P

    --
    Shrek

  • 117. Data: 2021-06-11 06:34:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 10 Jun 2021 09:14:11 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > A popatrz jeszcze po prywatnych gabinetach lekarskich - cena "dla
    > pacjenta" jest chyba mocno rozna od tego co placi NFZ za konsultacje
    > temu samemu lekarzowi w ramach jego "panstwowej" praktyki :-)
    >
    > Mozesz zrobic eksperyment - zadzwon do jakiegos "panstwowego" szpitala
    > na ortopedie, spytaj np jakie maja terminy endoprotezy stawu
    > biodrowego. A potem powiedz, ze masz ubezpieczenie prywatne i jaki
    > termin wtedy :-)

    No nie mieszkam w Polsce to nie zadzwonie, ale tu gdzie mieszkam to będą
    takie same terminy. Zdaje się będą nawet takie same dla kogoś nazwijmy to
    z ulicy (np. turysty) jak i dla obywatela, mimo, że ten pierwszy zapłaci
    więcej. Tu swoją drogą zaprzeczam sobie z wczesniejszego akapitu, ale jest
    jeszcze jeden aspekt tego wszystkiego: to że zapłaci więcej nie oznacza,
    że szpital dostał więcej - inni płacą mniej bo są dotowani przez państwo.

    > Lub w druga strone - zadzwon do ubezpieczyciela i sie spytaj jaki jest
    > tryb wstawienia :-)

    Ubezpieczyciela to nie musi obchodzic.

    > Ewentualnie ... pochwal sie, jaka roczna skladke placisz, a potem
    > zajrzyj w Pit - tam gdzies jest skladka na NFZ :-)
    >
    > Jesli bedzie znaczaca roznica ... to chyba nie moze byc "na wszystko"
    >:-P

    Pisałem już wcześniej. Tzn. o tym ubezpieczeniu za które płaci mi korpo.
    Pi razy drzwi 2500zł rocznie, kliniki panelowe, współpłatność do 20%.
    Jakbym miał z tego tu korzystać to po lokalnych cenach zapłaciłbym z
    własnej kieszeni ca 6-8kzł (kosztuje 30-40kzł) za procedurę.

    > Ale to inna sytuacja, "choroba" pospolita i rachunek niewielki.

    No, nie taki znowu niewielki.

    > Zadzwon do panstwowego szpitala ze zona rodzi, a ubezpieczenia nie
    > macie, i spytaj czy przyjma :-)

    A mogą nie przyjąć, jakbym się z nią przyturlał w stanie wody odeszły?

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2021-06-11 10:12:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2021 16:40:02 +0200, Kviat wrote:

    > Sugerujesz, że Ci polscy lekarze nie potrafią pomóc, bo pracują w
    > państwowej służbie zdrowia,

    No nie potrafia, nie maja sprzetu, szkolen, moze budzetu na
    doswiadczenia. I czyja to jest wina?

    >bo gdyby pracowali w prywatnej, to wtedy by potrafili?

    Zebysmy sie dobrze zrozumieli:
    a w paru szpitalach USA takie operacje robia.

    Czemu tak?

    J.

  • 119. Data: 2021-06-11 11:32:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 04:34:58 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No nie mieszkam w Polsce to nie zadzwonie, ale tu gdzie mieszkam to będą

    Aaa, a gdzie mieszkasz?

> [...]
    > że szpital dostał więcej - inni płacą mniej bo są dotowani przez państwo.

    a szpital jaki jest - panstwowy czy prywatny?

    W Polsce terminy od miesiecy do lat.
    Choc nie wykluczam, ze w razie jakiejs pilnej potrzeby moze by zrobili
    szybciej ... tzn pilnej z medycznego punktu widzenia, a nie pilnej dla
    pacjenta :-)

    > Ubezpieczyciela to nie musi obchodzic.

    Za to mozna sie ciekawych rzeczy dowiedziec.
    Bo skoro nie maja pojecia jak to sie robi ... to czy kiedykolwiek
    placili ?

> [...]
    > Jakbym miał z tego tu korzystać to po lokalnych cenach zapłaciłbym z
    > własnej kieszeni ca 6-8kzł (kosztuje 30-40kzł) za procedurę.

    Skoro za granica, to trudno porownac.
    W Polsce skladka na NFZ wynosi, jesli sie nie myle, 9% zarobkow
    brutto. Srednia krajowa do teraz 5800zl, co nam daje 6200 zl rocznie.
    Ale niech ktos sprostuje jak to wyglada dla pracownikow, bo z pita mi
    wychodzi troche inaczej.

    Czyli - za 6200zl dostaje to, co dostaje, w Polsce.
    Jakos nie wydaje mi sie, aby prywatne ubezpieczenie zapewnilo podobny
    zakres uslug za mniejsze pieniadze.
    Albo, zeby w bardziej cywilizowanym kraju bylo taniej.

    No chyba ze ... pracownik, wiec mlody, wiec rzadko choruje ... to moze
    i mniejsza skladka starczy, ale co na starosc ?

    A ile sie placi skladki w USA?
    Bo jesli np $500 miesiecznie, 6000$ rocznie, ~24k zl rocznie ... ale
    to jest "na rodzine", a jak w Polsce oboje rodzicow pracuje ...

    > No, nie taki znowu niewielki.

    A ile to rocznych skladek?

    > A mogą nie przyjąć, jakbym się z nią przyturlał w stanie wody odeszły?

    Pewnie przyjma, ale czy potem komornik dziecka nie zajmie :-)

    Jak jednak zadzwonisz, to sie mozesz innych rzeczy dowiedziec :-)

    J.

  • 120. Data: 2021-06-11 11:40:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Były sytuacje odwrotne, że to w Polsce przeprowadzano unikalne operacje dzieciom z
    zagranicy.