  • 101. Data: 2021-06-10 12:34:11
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.06.2021 o 12:06, J.F pisze:
> [...]
    przelomu_sparalizowany_pacjent_odzyskal_sprawnosc
    nwencjonalne/4387-hipotermia-historia-adasia
    ajlepszym-zabiegiem-na-swiecie-ra388242-3347104

    > Tak pierwsze z gogla
    > https://www.siepomaga.pl/dlajerzyka
    > https://wspieram.to/OperacjaDlaJasia
    > https://zrzutka.pl/dlahanki
    >
    > Jakos polska panstwowa sluzba zdrowia wysiada, a za granicą potrafi.

    Hmmm... myślałem że pytasz o innowacyjność i nowe technologie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 102. Data: 2021-06-10 13:08:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2021 12:34:11 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    ajlepszym-zabiegiem-na-swiecie-ra388242-3347104

    > Hmmm... myślałem że pytasz o innowacyjność i nowe technologie.

    No pytam.
    Za granica potrafia pomoc, a u nas nie potrafia.
    O czym to swiadczy ?

    J.

  • 103. Data: 2021-06-10 13:31:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.06.2021 o 13:08, J.F pisze:

> [...]
    >>> https://wspieram.to/OperacjaDlaJasia

    > No pytam.
    > Za granica potrafia pomoc, a u nas nie potrafia.

    Nie wiem.
    Myślałem, że pytasz o innowacyjność i nowe technologie opracowywane w
    państwowej vs prywatnej.

    Ja rozumiem, że każdy człowiek jest inny i każda operacja serca jest
    inna, więc od biedy można każdą operację nazwać innowacyjną, ale nie
    sądziłem, że właśnie o to Ci chodzi.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 104. Data: 2021-06-10 14:57:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo łone som takie dobre, że aż dwa potrzebuje, coś jak chińskie nomen omen
    prezerwatywy.

    -----

  • 105. Data: 2021-06-10 15:46:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jun 2021 13:31:42 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > Ja rozumiem, że każdy człowiek jest inny i każda operacja serca jest
    > inna, więc od biedy można każdą operację nazwać innowacyjną, ale nie

    nie chodzi o kazda.

    Czytasz np przypadek Jasia - pierwsza operacja w Polsce, udana.
    A potem wyrosly komplikacje, zrobiono druga operacje, ryzykowna
    bardzo, ale udana.

    A potem komplikacje nadal rosly, i sie okazalo, ze polscy lekarze nie
    potrafia pomoc. A niemieccy potrafia, i to nawet niedrogo.

    Przypadek Jerzyka podobny - nasi lekarze rozkladaja rece, szwajcarscy
    potrafia.

    Przypadek Hani taki sam, tylko w innej dziedzinie.

    J.

  • 106. Data: 2021-06-10 16:40:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.06.2021 o 15:46, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A potem komplikacje nadal rosly, i sie okazalo, ze polscy lekarze nie
    > potrafia pomoc. A niemieccy potrafia, i to nawet niedrogo.

    Sugerujesz, że Ci polscy lekarze nie potrafią pomóc, bo pracują w
    państwowej służbie zdrowia, bo gdyby pracowali w prywatnej, to wtedy by
    potrafili?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 107. Data: 2021-06-10 23:42:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oj chyba tak.

    Prosto sprawdzić - daj przykład kogoś kto był operowany przez
    neurochirurga w abo. Zobaczymi ile ten abo kosztował i czy stać na to
    powiedzmy 90% społeczeństwa.

    > Jak myślisz, dlaczego moja prywatna polisa obejmuje każdy inny kraj
    > świata za wyjątkiem USA? USA to skrajna patologia.

    Dalej nie podałeś dobrego innego przykładu.

    > Jest ciężko, wspominałem o tym. Owszem, da się, ale kosztuje to fortunę.

    No i wyjaśnione - dlatego właśnie prywatny system ochrony zdrowia jako
    podstawka nie sprawdzi się. Osoby po 70 to nie jest margines, który
    można pominąć.

    > Nie mam, ale mam to w pakiecie.

    Poważnie - bez wyłączeń?

    > Mam za to znajomych, których dziecko
    > urodziło się z wadą genetyczną powodującą postępujące atrofie i
    > degeneracje tkanki mózgowej. Połowę zycia dzieciak przeleżał na oiom'ie.
    > Jest w stanie półwegetatywnym. Miał umrzeć według lekarzy ze 2 lata temu
    > (teraz ma z 5). Sądzisz ubezpieczenie im nie pokrywa i ciągną ze
    > skarpety?

    A pokrywa? Ile kosztowało ubezpieczenie i ile muszą mieć "wkładu
    własnego?" No to zmieniam zdanie. Ale dalej zostaje problem osób
    starszych albo takich co już są chore i nikt nie będzie chciał ich za
    normalną cenę ubezpieczyć.

    > Prostą - pełen zwrot kosztów z ubezpieczenie.

    O ile polisa to obejmuje.

    > Chyba żartujesz. Ile razy moja matka (93 lata) była potraktowana na
    > zasadzie "tak starych ludzi nie ma sensu już leczyć" to chyba nie
    > zliczę.

    Bo często się nie opłaca - z medycznego punktu widzenia. Do matki nie
    pasuje ale w pewnym wieku pewnych nowotworów się nie leczy - zostało
    komyś 5 lat życia, zanim się rozwinie będzie 10 - po co mu chemię
    pakowac, skoro obniży mu to poziom życia a i tak nie pomoże bo nie to go
    zabije?

    > Rola koordynatora np. i stażnika przestrzegania procedur.

    I płatnika - o to się rozbija.

    > A tam. 2 miesiące temu zrzucałem się na pomoc na lek dla znajomego. Lek
    > jak najbardziej dostępny, drogi, na jakiś rodzaj białaczki. NFZ niby coś
    > tam miał refundować a gówno ciągnęło się miesiącami i facet się kończył.
    > Kilka dawek zapewniło kolosalną poprawę i z tego co wiem idzie wszystko
    > w dobrym kierunku. Lek dostępny w Polsce. Potrzebna do kupy kasa to było
    > jakieś 45kzł na 3 miesiące kuracji.

    To teraz sprawdź czy twój ubezpieczyciel dopuszcza wszystkie leki. Bo
    często jest tak, że są tańsze odpowiedniki i te są przez państwo
    refundowane. NIe mówię, że ekonomia się nie liczy bo oczywiście można
    wydać dowolną ilośc kasy na opiękę medyczną i zawsze znajdzie się ktoś
    kto nie zostanie wyleczony, ale w państwowych systemach kładzie się
    nacisk na wzgledy medyczne z zapewnieu opieki a w prywatnych jak to w
    prywatnych na ekonomiczne.

    > Spina się jak masz dużą grupę ubezpieczonych z w miarę zasobnego kraju.
    > Pamietasz, od tego zacząłem tę całą wymianę.

    Jak masz zasobny kraj to publiczna opieka też powinna działać - wiem UK;)

    > No ale to wszystko powinno być koszmarnie drogie, a aż tak nie jest.

    Jest - tylko na codzień tego nie potrzebujesz więc nie widzisz. Godzina
    pracy mechanika w aso kosztuje 200PLN. Razy 24 żeby porównać z
    intensywną terapią to już 5k. Bez części. Drogo - no drogo. Ale
    porównywalnie ze szpitalem;) No a lekarze to droższe rzeczy niż
    mechanicy;) To samo w nieruchomościach - są absurdalnie drogie, a
    przecież budowlaniec tańszy od lekarza. Metro, linie kolejowe,
    autostrady - wszystko w kosmos drogie. Generalnie tanie jest to co się
    tłucze maszynowo i nie trzeba do tego ludzi i chińszczyzna. Znaczy
    chińszczyzna była tania bo za miskę ryżu już nie robią.

    --
    Shrek

  • 108. Data: 2021-06-10 23:46:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Hm, Amerykanie na poziom chyba nie narzekaja, tylko na koszty :-)

    To tak jakbyś napisał że polscy kierowcy nie narzekają na laborgini
    tylko ich nie stać:)

    > I/lub na ubezpieczyciela.

    Czyli na system opieki zdrowotnej, którego ubezpieczyciel jest znaczącym
    fragmentem:P

    > Ale niby dlaczego panstwowa sluzba zdrowia mialaby dzialac lepiej niz
    > panstwowy przemysl? Mam na mysli innowacyjnosc, nowe technologie itp
    > ..

    Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że RD to głównie big farma. A jeśli
    chodzi o same procedury to nawet nasza prlowska służba zdrowia mogła się
    w zakresie innowacyjności wykazać - religa chociażby.

    --
    Shrek

  • 109. Data: 2021-06-10 23:49:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > potrafia.
    >
    > Przypadek Hani taki sam, tylko w innej dziedzinie.

    Czy potrafią to się okaże.

    --
    Shrek

  • 110. Data: 2021-06-10 23:57:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2021 o 09:41, J.F pisze:

    > Tylko .. wyciecia ani badania pakiet mini nie obejmuje, trzeba
    > zaplacic ekstra. No i nie wiem:
    > -fachowe podejscie,
    > -troska o pacjenta,
    > -czy naciaganie na inne uslugi ?

    Obstawiam standard po prostu czyli dwa pierwsze. Ja miałem w pakiecie
    badanie histopatologiczne i też zrobili.

    > Lekarz ... nawet nie wiem, czy widzi u siebie rodzaj pakietu,

    Rodzaju to chyba nie albo niewiele mu to mówi.

    > moze
    > nieslusznie podejrzewam, moze leczy najlepiej jak potrafi, i nie wie,
    > czy naciaga pacjenta na dodatkowe pieniadze, czy robi niepotrzebne
    > koszty.

    Tak obstawiam - mi parę razu mówił co należy zrobic i żeby w portalu
    pacjenta sprawdzić czy bezpłatne.

    > No ale teraz popatrzmy na panstwowe/NFZ ... masz jakas umowe?
    > Nie wiadomo co obejmuja, czego nie obejmuja,

    To akurat wiadomo - koszyk świadczeń gwarantowanych.

    > w jakim terminie :-)

    A tego już nie - zupełnie jak u prywaciarza:P

    > Ogolnie jednak bardzo duzo obejmuja, tylko czemu jest pelno zbiorek na
    > "niezbedne" operacje u dzieci za granica ...

    Głównie dlatego, że lekarze nie chcą się ich podejmować bo w ich ocenie
    ryzyko jest zbyt wysokie albo ktoś wierzy że ciut lepsza procedura mu
    pomoże, albo eksperymentalna. Albo... idzie tak naprawdę do znachora w
    stanach co go naciąga, ale człowiek się chwyta wszystkiego.

    > No i czemu leczenie prywatne w Polsce kwitnie, skoro mamy takie
    > wspaniale ubezpieczenie panstwowe.

    A tego nikt nie napisał. Ale jak poważnie zachorujesz to jest lepsze niż
    prywatne.

    --
    Shrek