eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo dla biznesu › Monitoring gości hotelowych na EURO 2012

Monitoring gości hotelowych na EURO 2012

2011-08-01 13:46

Przeczytaj także: Przygotowania do Euro 2012 okiem inżynierów


W związku z powyższym administratorzy obiektów hotelarskich powinni wdrożyć w tym obszarze niezbędne mechanizmy organizacyjne i techniczne pozwalające na zapewnienie właściwej ochrony własnych interesów. Po pierwsze, należy zabezpieczyć dostęp do sieci publicznej, np. jednorazowymi kodami dostępu. Po drugie, należy wprowadzić bezwzględne ograniczenia dostępu do niektórych usług internetowych, np. P2P, witryn o tematyce zakazanej itp. Po trzecie, wszystkie osoby, którym zostanie udzielony dostęp do sieci publicznej, należy poinformować o monitorowaniu dostępu do sieci publicznej zgodnie z obowiązującą we wszystkich państwa Unii Europejskiej Dyrektywą 2006/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zatrzymywania przetwarzanych danych w związku ze świadczeniem publicznych usług łączności elektronicznej oraz dostarczaniem publicznych sieci komunikacji elektronicznej, zgodnie z którą wszyscy dostawy usług internetowych mają obowiązek gromadzenia i przechowywania pełnej historii połączeń, w tym informacji o:
  • dacie i czasie nawiązania połączenia,
  • czasie trwania połączenia,
  • odwiedzanych adresach IP.

Następnie informacje te muszą dać możliwość powiązania z konkretnym gościem i czasem jego pobytu w hotelu.

Zasadny jest postulat, by monitoring ruchu do i z sieci publicznej obejmował analizę i raportowanie o konkretnie stwierdzonych działaniach, np. próby wejścia na strony zablokowane, próby usunięcia zabezpieczeń itp. Ponadto każde stwierdzone tego typu działania należy niezwłocznie zgłosić Policji.

Monitoring sieci telefonicznej

O ile dostęp do internetu, jest najczęściej usługą bezpłatną, to jednak możliwość korzystania z hotelowej sieci telefonicznej, w szczególności rozmów zewnętrznych, należy do usług objętych pełnym rozliczeniem i normalną odpłatnością.

Tym samym administrator hotelu nie może, co do zasady, podsłuchiwać czy nagrywać rozmów telefonicznych gości, ale z uwagi na własny interes, ale także z uwagi na ewentualne reklamacje użytkowników powinien wdrożyć system bilingowy dla wszystkich aparatów telefonicznych znajdujących się w sieci wewnętrznej.

System taki powinien mieć możliwość odnotowywania oddzielnie dla każdego aparatu następujących informacji:
  • daty i czasu połączenia,
  • długości połączenia,
  • wybranego numeru abonenta,
  • realizacji telefonicznych usług specjalnych.

Na uwagę zasługuje tu jednak fakt, że ze względów bezpieczeństwa (np. informacja o podłożeniu ładunku wybuchowego) czy właściwego poziomu usług (np. niezrealizowanie zamówionej telefonicznie usługi) zasadne jest, by wszelkie rozmowy prowadzone z recepcją i ochroną hotelu były w całości rejestrowane. O takiej sytuacji należy jednak każdorazowo informować osoby dzwoniące.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

oprac. : Difin S.A. Difin S.A.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: