eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Usługi pocztowe - poradnik konsumenta

Usługi pocztowe - poradnik konsumenta

2010-12-27 13:20

Przeczytaj także: Paczki pocztowe: terminowość IV 2009 - IV 2010


  • Po przyjęciu przesyłki rejestrowanej przez adresata, jeżeli bezpośrednio przy przyjęciu tej przesyłki złożył on pisemne oświadczenie o stwierdzeniu ubytków lub uszkodzeń, nie później jednak niż w terminie 12 miesięcy od dnia jej nadania.
  • W terminie 7 dni od otrzymania przesyłki - w przypadku stwierdzenia ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej, niewidocznych bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki.

Jak wnieść reklamację?


Reklamację możesz złożyć zarówno drogą elektroniczną, jak i w sposób tradycyjny – czyli ustnie do protokołu sporządzonego przez pracownika firmy lub pisemnie.

Jeśli składasz reklamację:
  • ustnie do protokołu – osoba, która ją przyjmuje w oddziale firmy jest zobowiązana przepisami do potwierdzenia na piśmie, że ją przyjęła,
  • pisemnie – upewnij się, Że zawiera ona wszystkie wymagane prawem elementy,
  • drogą elektroniczną – nie musi być ona podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, operator i tak wezwie Cię do przedłożenia dodatkowych dokumentów i uzupełnienia podpisu,
  • w formie innej niż wymienione powyżej – musi ona w sposób dostateczny ujawnić Twoją wolę i Twoje oczekiwania.

Co powinna zawierać reklamacja?


Prawo określa dokładne wymagania, jakie powinna spełniać oficjalna reklamacja do operatora.

Upewnij się, czy Twoja reklamacja zawiera wymagane prawem następujące elementy:
  • 1) imię i nazwisko (lub nazwę firmy),
  • 2) adres zamieszkania (lub siedziby firmy),
  • 3) rodzaj reklamowanej przesyłki,
  • 4) uzasadnienie reklamacji,
  • 5) kwotę odszkodowania, w przypadku gdy jego żądasz
  • 6) Twój podpis (jeśli zgłaszasz reklamację pisemnie).

Jeśli reklamacja dotyczy przesyłki rejestrowanej oprócz powyższych należy także dołączyć,
w zależności od okoliczności:
  • 1) oryginał potwierdzenia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego
  • 2) oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń - w przypadku przeniesienia uprawnień przez nadawcę na adresata
  • 3) protokół sporządzony bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej –
    w przypadku jej przyjęcia przez adresata oraz opakowanie uszkodzonej przesyłki
  • 4) oświadczenie o stwierdzeniu widocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej złożone bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki, albo - niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki rejestrowanej z zachowaniem terminu 7 dni

Jeśli przesłana reklamacja nie będzie zawierała wszystkich formalnych elementów – operator poprosi Cię o ich uzupełnienie wniosku i poda Ci dane, których brakuje. Jeśli ich nie uzupełnisz w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania podanym terminie, operator pozostawi reklamacje bez rozpatrzenia, o czym również poinformuje reklamującego. Również jeśli reklamacja jest wniesiona przez osobę nieuprawnioną, zostaniesz otrzymasz informacje, że jedynie osoba uprawniona może wnieść reklamacje, a Twoje zgłoszenie nie zostanie rozpatrzone.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 7

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: