e-Urząd Skarbowy obowiązkowy dla spółek, fundacji i stowarzyszeń
2023-09-14 13:39
![e-Urząd Skarbowy obowiązkowy dla spółek, fundacji i stowarzyszeń [© pixabay.com] e-Urząd Skarbowy obowiązkowy dla spółek, fundacji i stowarzyszeń](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-Urzad-Skarbowy/e-Urzad-Skarbowy-obowiazkowy-dla-spolek-fundacji-i-stowarzyszen-254805-200x133crop.jpg)
e-Urząd Skarbowy obowiązkowy dla spółek, fundacji i stowarzyszeń © pixabay.com
Przeczytaj także: Zaświadczenie o niezaleganiu w US teraz bez opłaty i szybko przez internet
System teleinformatyczny e-Urząd Skarbowy został wprowadzony w 2022 roku, w ramach procesu automatyzacji komunikacji podatnika z urzędem skarbowym. Teraz oprócz osób fizycznych mogą korzystać z niego również spółki kapitałowe, czyli spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i akcyjne, a także spółki osobowe, komandytowe oraz fundacje i stowarzyszenia.Konieczna jest zgoda na elektroniczną komunikację z urzędem
Za pośrednictwem e-Urzędu można otrzymywać i składać pisma do Urzędów Skarbowych i Krajowej Administracji Skarbowej. Aby spółki, fundacje i stowarzyszenia mogły korzystać z platformy, najpierw muszą jednak wyrazić zgodę na prowadzenie korespondencji w formie elektronicznej.
Poprzez e-Urząd można ubiegać się o wydanie zaświadczenia o braku zaległości podatkowych, a dzięki elektronicznemu obiegowi informacji dokument można otrzymać jeszcze tego samego dnia. System ułatwia również komunikację między instytucją a urzędem w przypadku wykrycia błędów w dokumentacji czy wszczęcia kontroli – tłumaczy Piotr Juszczyk, Główny Doradca Podatkowy w firmie inFakt.
fot. pixabay.com
e-Urząd Skarbowy obowiązkowy dla spółek, fundacji i stowarzyszeń
Za pośrednictwem e-Urzędu można otrzymywać i składać pisma do Urzędów Skarbowych i Krajowej Administracji Skarbowej. Aby spółki, fundacje i stowarzyszenia mogły korzystać z platformy, najpierw muszą jednak wyrazić zgodę na prowadzenie korespondencji w formie elektronicznej.
Upoważnienie tylko dla osób z numerem PESEL
Warto zaznaczyć, że spółka jako taka nie korzysta bezpośrednio z e-Urzędu.
Pracownicy oraz osoby zasiadające w zarządzie, włączając w to prezesa oraz upoważnionych pracowników spółki, fundacji czy stowarzyszenia, mogą używać platformy w imieniu swojej instytucji, po uzyskaniu odpowiedniego upoważnienia – wskazuje ekspert inFakt.
Instytucje mogą udzielić upoważnienia jednemu lub kilku pracownikom. Otrzymają oni dostęp do e-Urzędu pod warunkiem, że posiadają numer PESEL. Po uwierzytelnieniu konta instytucji w systemie podatki.gov.pl wszystkie dokumenty będą przysyłane wyłącznie w formie elektronicznej, co wyeliminuje konieczność obsługi papierowych formularzy i przyspieszy proces biurokratyczny.
inFakt
![E-administracja: ePUAP czy e-podpis? [© kebox - Fotolia.com] E-administracja: ePUAP czy e-podpis?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-administracja/E-administracja-ePUAP-czy-e-podpis-139394-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można złożyć przez internet
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
-
Polacy gotowi na e-urząd, administracja mniej
-
E-administracja: jakie sprawy załatwimy przez Internet?
-
Przedsiębiorca na ePUAP a kwestia reprezentacji wieloosobowej
-
E-administracja w miastach: niezgodne systemy, naruszenia bezpieczeństwa
-
E-administracja w Polsce: korzyści i koszty
-
Z PayByNet zapłacisz w e-urzędzie
-
E-administracja w Europie 2014
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)