2023-01-23 13:50
Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów? © pixabay.com
Przeczytaj także: Omnibus, czyli koniec z fake reviews
Z raportu “Fałszowanie opinii w internecie” przygotowanego przez UOKiK wynika, że aż 93 proc. Polaków, którzy kupują w sieci, kieruje się opiniami o produkcie, które zostały zamieszczone przez innych konsumentów. Manipulowanie czy fałszowanie opinii może być wygodną opcją dla sklepów internetowych. Takie zachowania zostały zauważone przez unijnego ustawodawcę, który zdecydował o dodaniu tego typu praktyk, jako działań handlowych wprowadzających konsumentów w błąd.fot. pixabay.com
Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów?
Weryfikowanie opinii nie pozwala sprzedawcom na publikowanie tylko tych pozytywnych i ukrywanie bądź usuwanie negatywnych.
Dyrektywa Omnibus dużo zmienia w kwestii opinii w sieci, sporo zachowań sprzedawców zostanie ukróconych, jednak należy pamiętać, że nowe prawo nie wprowadza konieczności udostępniania dodawania opinii. Natomiast, jeżeli sprzedawca udostępnia opinie, ale ich nie weryfikuje, to również taką informację musi podać do wiadomości klientów. Informacja o braku weryfikacji również jest spełnieniem obowiązku. Natomiast jeśli przedsiębiorca zdecyduje się na publikację ich, to powinien wdrożyć takie procedury, które zapewnią, że opinie pochodzą od konsumentów, którzy rzeczywiście używali produktów lub je kupili - wyjaśnia Łukasz Plutecki, CEO AtomStore, platformy dla sklepów internetowych.
Opinie konsumenckie mają niesamowitą moc w finalizacji zakupów - komentuje Plutecki z AtomStore. - Należy podejść do tematu rozsądnie. Warto zapytać swojego dostawcy oprogramowania dla e-sklepu, czy może zweryfikować starsze opinie i połączyć je z konkretnym zamówieniem - dodaje.
Manipulacje opiniami zalicza się do nieuczciwych praktyk handlowych, które są mocno karane. Do takich praktyk m.in. należy (często stosowana) metoda publikowania samych pozytywnych opinii i usuwanie negatywnych ocen czy dostarczanie klientom wypełnionego wcześniej wzoru pozytywnej opinii. Nawiązywanie kontaktu z kupującym podczas procesu moderacji, aby zachęcić go do zmiany opinii lub wycofania negatywnych opinii np. w zamian za kod rabatowy, będzie także praktyką handlową wprowadzającą w błąd - mówi Łukasz Plutecki.
oprac. : eGospodarka.pl
Dyrektywa Omnibus weszła w życie. Jakie obowiązują teraz zasady?
Dyrektywa Omnibus wejdzie w życie w 2023 roku? Jak wpłynie na e-commerce?
Dyrektywa Omnibus w e-commerce. Jak przygotować się na zmiany?
Nadchodzi Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza dla sklepów internetowych?
Wyprzedaże i e-commerce. Nowe prawa konsumenta wg dyrektywy Omnibus
Większa ochrona praw konsumenta dzięki dyrektywie Omnibus
Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości
Dyrektywa Omnibus. Promocje w e-commerce - na co zwrócić uwagę?
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
Mickey21 / 2023-01-27 21:33:05
Czy opinie 100 na 5 gwiazdek czy 300 na 4,5. Przy większych ilościach wolę to drugie, nie robi błędów ten co nie robi nic, nie musi to być nagminne, ale i tak się podwinie noga. Omnibus to dobry system i mam nadzieje że zostanie, już skorzystałem z tego by porównać ceny na applebooka i udało się ostatecznie kupić w przyzwoitej cenie w Media Expert. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest ...
Kiedy rekojmia musi być uwzględniona przez Neonet? Oni próbują zepchnąć na gwarancje.
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC All-Terrain
Wynagrodzenia 2022. Najwyżej i najniżej opłacane branże
Szybka sprzedaż dużego mieszkania problematyczna w 2023 roku?
Ferie zimowe za drogie dla Polaków? 6 na 10 nie planuje wyjazdu
Fałszywe aplikacje w Apple App Store. Randkowicze na celowniku