  • 11. Data: 2002-07-18 16:16:25
    Temat: Re: zwrot towaru zakupionego.
    Od: Picv <p...@w...pl>

    Marcin napisał:

    >owszem, ale nie bez powodu
    >odsyłam do FAQ GSN o rękojmi i gwarancji
    >(adres w archiwum grupy)

    Witam

    No to jeszcze ja rzucę swoje 2 grosze.

    A co w przypadku, gdy kupujący jest
    ewidentnie wprowadzony w błąd co
    do jakości lub pewnych funkcji produktu.

    Ostatnio kupiłem garnek, na którym było napisane
    że jest pojemności 11 litrów. Po sprawdzeniu w
    domu okazało się, że ma 9 litrów i ani kropli więcej.

    Co w tej sytuacji ? czy są podstawy prawne do zwrotu ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2002-07-19 07:06:00
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Picv oznajmił::

    > Co w tej sytuacji ? czy są podstawy prawne do zwrotu ?

    IMHO tak,
    zostałeś wprowawdzony w błąd więc umowa jest nieważna,
    możesz od niej odstąpić.

    --
    nie VIm po co mi taka głupia sygnaturka.

  • 13. Data: 2002-07-20 00:56:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 17 Jul 2002 15:02:27 +0200), "Danonwoj"
    <d...@k...pl> był(a) napisał(a):

    > W niektórych sklepach (a raczej w większości) rowerowych stykam się z
    >wywieszką i infomacją od sprzedającego,iż "u mnie zwrotu nie ma". Chciałbym
    >się spytać Was czy jest to zgodne z prawem? Dotychczas sądziłem,iż po
    >ukazaniu paragonu (rachunku) w przeciągu 5 dni można zwrócić
    >produkt-oczywiście nie uszkodzony mechanicznie ani w inny sposób.

    Tak było daaaawno temu. Obecnie towar bez wad nie podlega wymianie i
    zwrotowi, chyba że sprzedawca zechce... Np. Microman przyjmuje sprzęt
    bodajże do 3 dni, zaś Action przyjmuje, ale pobiera ileś tam procent
    prowizji...

    >p.s. w jednym sklepie wisiała nawet duża kartka a na niej napisane dużymi
    >drukowanymi literami: "PROSIMY O PRZEMYŚLANE ZAKUPY. ZAKUPIONE TOWARY NIE
    >PODLEGAJĄ ZWROTOWI." Kpina!

    Jaka kpina? Chcesz kupować i zwracać? Znajoma opowiadała mi, że w jej
    sklepie ludzie potrafili kupić grzejnik w piątek i w poniedziałek
    odddać. I tak co weekend. Na szczęście przepisy się zmieniły...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-07-20 00:58:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 17 Jul 2002 15:14:00 +0200), "Danonwoj"
    <d...@k...pl> był(a) napisał(a):

    >Nie znudził,ale istnieje na pewno coś takiego,że w przeciągu paru dni jeśli
    >mi produkt nie pasuje,to mogę zwrócić.

    Nie ma czegoś takiego! Dogadasz się ze sprzedawcą, to tak...

    >Musi istnieć jakiś przepis, bo jakby
    >nie istniał, to by ludzie ze sklepów nie wieszali tkaich kartek - omijają
    >jakiś przepis!

    Jakby wieszaniem kartek omijało się przepisy, to wiesz co...

    Oni po prostu informują dodatkowo, żeby nie słuchać potem
    marudzenia...

  • 15. Data: 2002-07-20 00:59:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 17 Jul 2002 15:19:40 +0200), Marcin
    <s...@f...id.pl> był(a) napisał(a):

    >nie ma,
    >zrozum zawierasz umowę sprzedaży.
    >A Ty chcesz unormowania, które mówi, że jedna strona może od umowy
    >odstąpić według własnego uznania - IMHO to byłoby niesprawiedliwe :)

    No niekoniecznie. Jak wspominam w innym liście, są firmy takie
    unormowanie wprowadzające do własnej sprzedaży. Ale to wewnętrzna
    sprawa tych firm.