    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot towaru - czy tak mozna
    Date: Thu, 19 May 2005 00:02:00 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@ip-195-242-255-2.catv.net.pl

    rufio-news napisał(a):
    > Mam taki problem:
    > klientka zamówiła wykonanie pewnego nietypowego wyrobu. Zamówienie mailem ale
    > pewne detale uzgadnialiśmy przez telefon. Towar został wysłany ale po
    > odebraniu stwierdziła że jej nie pasuje i odeśle go z powrotem bo ma do tego
    > prawo. Podpiera się opinią prawnika i Federacji konsumentów. Nie zgadzam się
    > na to, bo wyrób był robiony tylko pod jej zamówienie - jeżeli go nie odbierze
    > to nadaje się na tylko podpałkę.
    > Ja rozumiem że można zwrocić w sklepie internetowym jakiś towar "z półki" -
> [...]

    w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów (która ogólnie daje
    prawo do odstąpienia od umowy) jest art.10 ust.3:
    "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    (...)
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"

    więc wszystko zależy od rodzaju towaru i sposobu zawarcia umowy...

    KG