eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2003-10-16 11:41:17
    Temat: zwrot towaru
    Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl>

    Witam, mam pytanie czy istnieje jeszcze cos takiego jak prawo zwrotu towaru
    w ciagu X dni od zakupu. Jesli tak to ilu dni?
    Sytuacja nastepujaca: kupilam telefon bezprzewodowy, ale okazuje sie iz po
    podlaczeniu go, w sluchawce slychac straszne szumy podczas rozmowy (nawet
    blisko bazy). Czy moge ten telefon zwrocic do sklepu i uzyskac zwrot
    gotowki? Jesli nie to co mam zrobic?
    Pzdr. Yenefer




  • 2. Data: 2003-10-16 12:09:03
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik "Yenefer" <y...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bmm04s$526$1@news.onet.pl...
    > Witam, mam pytanie czy istnieje jeszcze cos takiego jak prawo zwrotu
    towaru
    > w ciagu X dni od zakupu. Jesli tak to ilu dni?

    Tylko jesli kupiłas poza lokalem przesiębiorstwa.

    > Sytuacja nastepujaca: kupilam telefon bezprzewodowy, ale okazuje sie iz po
    > podlaczeniu go, w sluchawce slychac straszne szumy podczas rozmowy (nawet
    > blisko bazy). Czy moge ten telefon zwrocic do sklepu i uzyskac zwrot
    > gotowki? Jesli nie to co mam zrobic?

    Iść i poprosić o towar zgodny z umową, czyli taki, który działa jak trzeba.


    Pozdrawiam

    --
    Depi.



  • 3. Data: 2003-10-16 12:35:33
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl>

    > Tylko jesli kupiłas poza lokalem przesiębiorstwa.

    Niestety kupilam na terenie sklepu.

    > Iść i poprosić o towar zgodny z umową, czyli taki, który działa jak
    trzeba.

    A czy sklep ma mi obowiazek wymienic taki towar? Czy moze np. oddac do
    naprawy. Wzielam ostatni egzemplarz z tego co wiem...
    Pzdr
    Yenefer



  • 4. Data: 2003-10-16 15:41:18
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik "Yenefer" <y...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bmm3ak$ef3$1@news.onet.pl...
    > > Tylko jesli kupiłas poza lokalem przesiębiorstwa.
    >
    > Niestety kupilam na terenie sklepu.
    >
    No to lipa.


    > > Iść i poprosić o towar zgodny z umową, czyli taki, który działa jak
    > trzeba.
    >
    > A czy sklep ma mi obowiazek wymienic taki towar? Czy moze np. oddac do
    > naprawy. Wzielam ostatni egzemplarz z tego co wiem...

    To jest, o ile pamiętam, a nie chce mi się teraz szukać, art. 8 ustawy o
    szczegółnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zm. kc. Możesz żądac
    naprawy lub wymiany na nowy - według mnie to jest to uprawnienie
    alternatywne po stronie konsumenta, ale jak mówie - nie pamiętam. Popatrz w
    tę ustawę : z lipca zeszłego roku.

    Pozdrawiam

    --
    Depi.




  • 5. Data: 2003-10-16 18:30:17
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl>


    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomośc
    i> To jest, o ile pamiętam, a nie chce mi się teraz szukać, art. 8 ustawy o
    > szczegółnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zm. kc. Możesz żądac
    > naprawy lub wymiany na nowy - według mnie to jest to uprawnienie
    > alternatywne po stronie konsumenta, ale jak mówie - nie pamiętam. Popatrz
    w
    > tę ustawę : z lipca zeszłego roku.

    Dzieki ogromne

    Pozdrawiam
    Yenefer



  • 6. Data: 2003-10-16 23:03:16
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    witam
    Art. 8.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
    także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny
    sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je
    za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
    odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    i poczytaj także w poniższym linku:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&new_topic=9

    pozdrawiam
    Gosia

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2003-10-17 13:27:22
    Temat: Re: zwrot towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7815.00001fca.3f8f23b4@newsgate.onet.pl...
    > witam
    > Art. 8.
    >
    O właśnie ten!

    (jej - jeszcze mi pamięć jako tako służy :-))

    Pozdrawiam

    --
    Depi.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1