  • 1. Data: 2003-10-16 10:44:59
    Temat: Zaswiadzcenie o zameldowaniu a rejstracja pojazdu
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Sprawa wyglada tak zamierzalem kupic samochod i zrejstrowac go na siebie i
    zone. Poniewaz obje mamy w dowodach stare zameldowanie, a wyrobienie nowego
    dowodu trwa miesiac, a okazja (kupna auta) byla natychmiastowa wiec
    poszedlem do Urzedu Miasta (Poznania) po zaswiadczenia o zameldowaniu.
    chcialem wziac dla siebie i zony (jedno kosztuje 16 zl - chore ale co
    zrobic). Pani mi jednak mowi ze wystarczy jedno bo na nim jest wpisane kto
    jest zameldowany razem ze mna. Czyli wzialem zaswiadczenie na siebie, a info
    ze zona jest zze mana zameldowane bylo na tym zaswiadzceniu. Formalnie byl
    tam jednak zwrot "zamieszkuje" a nie ze jest "zameldowana". Pytalem sie pani
    ktora mi dawala to zaswiadczenie czy to wystarczy w wydziale komunikacji
    (ten sam urzad miasta) i dostalem twierdzaca odpowiedz. Jak doszlo do
    rejstracji pojazdu (po odstaniu sporej kolejki) to pani ktora rejstrowala i
    kierownik zakwestionowali dokument, a konkretnie ten jego fragment ktory
    odnosi sie do zamieszkania/zameldowania zony. Pojazd mi zarfejstrowano ale
    wzieto adres z zony dowodu, a nie z zaswiadzcenie. Ktory z urzednikow nie ma
    racji - pani ktora wydawala zaswiadczenie czy pani ktora rejstrowala pojazd
    ?

    Czy pani rejstrujaca pojazd poswiadczyla nieprawde - wpisujac nieaktualny
    adres do dowodu rejstracyjnego ?

    Gdzie poskarzyc sie na zaistniala sytuacjie - ktorys z urzednikow tego
    samego urzedu miesza.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    PS Czy mozna w Polsce zrejstrowac samochod nie bedac nigdzie zamledowanym -
    np mam tak jak w USA auto w ktorym chce mieszkac.