  • 1. Data: 2003-10-16 10:07:53
    Temat: Zagraniczny kontahent - oszustem!!
    Od: "MarciN" <m...@p...onet.pl>

    Witam !
    Może to nie jest duży problem dla Państwa ale proszę o pomocne wypowiedzi po
    przeczytaniu poniższego zdarzenia.

    Około 1,5 miesiąca temu złożył zamówienie w mojej firmie niemiecki
    kontrahent /zamówienie wyrobów dekoracyjnych z betonu/ oraz artykułów
    świątecznych z plastiku.
    Zawsze zamówienie realizujemy po wpłacie na nasze konto conajmniej 50%
    wartości zamówienia. Druga połowa płatna w dniu odbioru lub w przeddzień
    odbioru towaru. Tutaj jednak zaczęły sie już problemy.

    Towar miał byc dostarczony do niemiec na 26.09.2003r. ale dopiero w
    przeddzień dostawy klient dokonał wpłaty 20% wartości zamówienia + wpłacił
    pieniądze na transport. W jeden dzień zorganizopwaliśmy całą wysyłkę wierząc
    w jego słowa że kierowca otrzyma gotówkę na miejscu. Człowiek ten był tak
    przebiegły w zdobywaniu zaufania iż nawet nie pomyślałbym że chce dokonac
    oszustwa. Przytoczę jego słowa w korespondencji /jednej z wielu/:
    ////Earliest I can make the order to the bank on your account tomorrow
    morning. The transfer to Poland will be at least 3 - 5 days!!! I get already
    a batch of goods from Poland and we do it as a cash deal. We check at the
    shop the complete delivery and I pay everything cash!!! What you can do is,
    send me the order over all goods with the invoice and I sign this order with
    prices and send it signed via Fax to you back. So, in this case you have
    some undersigned contract between us and
    this will be ligating. Marcin, we have the the shop close to ready, please
    believe us that we need the goods and we are paying as well. I hope next
    time everything get smoother and we have more time. Than we can do the deals
    over the bank and the accounts. This time we don´t have time anymore.
    With best regards and see you on 26-9-03. Holly Schönfeld//////

    Wpłaty zaliczki dokonał w końcu poprzez Western Union ponieważ nie było
    innego sposobu aby pieniądze w przeddzień wysyłki dotarły do nas. Oczywiście
    na nasz koszt .... dokonał wpłaty... Ale jednak wpłacił więc na moje
    polecenie towar pojechał do klienta.
    Produkty po wielu trudnościach dotarły na czas na miejsce. Jednakże kient po
    wyładowaniu towaru z palet typu Euro /produkty o wadze 6000 kg./ oznajmił że
    ma kłopoty w Banku i pieniądze prześle w poniedziałek na moje konto.
    Staneliśmy więc z rozłożonymi rękoma, ponieważ zabranie towaru wtedy od
    klienta zpowrotem do kraju graniczyło z cudem i kosztami przewyższającymi
    ich wartość. Perfidnie postawiono nas przed jednostronną sytuacją!

    Tak więc poniekąd uwierzyliśmy że pieniądze w poniedziałek trafią na nasze
    konto.... Niestety okazało się że klient wcale nie zamierza za produkty
    zapłacić /kwota 1500 Euro/ ! Wysyłąmy codziennie wezwania do niego oraz
    dzwonimy lecz on przy ostatniej rozmowie stwierdził iż towar jest uszkodzony
    w 90% !!!!!!!! i nie zapłaci !!!! ZAZNACZE ŻE NIE MA TAKIEJ MOZLIWOSCI ABY
    TOWAR ZOSTAL USZKODZONY, !!!Jest tak zapakowany i owinięty styropianem folią
    termokurczliwą oraz pianką że tylko kolizja drogowa naruszyłaby stan
    produktów!!!
    Wra.żenie uczciwego biznesmena z niemiec rysneło jak bańka mydlana !!
    Człowiek ten okazał się oszustem i kłamcą. Chciałbym zaznaczyć że nie chodzi
    mi już o pieniądze które i tak zostaną przy nim ale o sam fakt iż TEN
    CZŁOWIEK czuje się całkowicie bezkarny!!!

    Może ktoś z Państwa wie co zrobic w takim wypadku?? Być może ktoś juz miał
    podobne zdarzenie z zagranicznym oszustem. Nie pozwolę i zrobie wszystko
    żeby ten człowiek nikogo więcej nie oszukał. Proszę o konstruktywne rady
    dot.powyższego. Pozdrawiam serdecznie.

    -------
    Marcin W tel.: 0048-606150082
    mailto: m...@p...onet.pl
    mailto: f...@p...onet.pl
    POL-BETON Poland
    Stypułów 75 , 67-120 Kożuchów
    www.republika.pl/marcinns
    www.fontanny.prv.pl

    _____________
    oOo.oOo.oOo [ www.marcinns.republika.pl ] oOo.oOo.oOo
    Figury ogrodowe * Fontanny * Meble ogrodowe * Kolumny i inne wyroby
    Gartenfiguren * Putten & Statuen * Springbrunnen * Vasen und andere Figuren
    ______________
    MarciN W ICQ#: 339797097 Current ICQ status: + More ways to contact me

  • 2. Data: 2003-10-18 16:43:14
    Temat: Re: Zagraniczny kontahent - oszustem!!
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "MarciN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podobne zdarzenie z zagranicznym oszustem. Nie pozwolę i zrobie wszystko
    > żeby ten człowiek nikogo więcej nie oszukał. Proszę o konstruktywne rady

    Jezu - to co zawsze. Co za roznica, czy nacial Cie POlak, czy Niemiec. Bierz
    najlepiej lokalnego adwokata, albo jakas kancelaria Polska dzialajaca na
    tamtym rynku (sa takie) i do sądu z nim., Pewnie wlasnie liczy, ze z tego
    zrezygnujesz. Nie daj mu tej satysfakcji. I wyślij kogos aby sprawdził czy
    gościu sprszedaje te rzekomo uszkodzone towary.

    Depi.