  • 1. Data: 2004-09-21 23:07:53
    Temat: zwrot kosztów dojazdu dla świadka
    Od: "Łukasz" <s...@p...onet.pl>

    Witam !
    Otrzymałem dziś wezwanie do stawienia sie w charakterze świadka
    w Sądzie Rejonowym w Białymstoku.
    Mieszkam w Rzeszowie, czyli prawie 450km od Białegostoku.
    Z informacji jakie posiadam Sąd zwraca koszty podróży,
    czy Szanowni Grupowicze mają doświadczenia w jakim czasie
    i w jaki sposób koszty te zostają zwrócone ?
    Zostałem wezwany w charakterze świadka w sprawie człowieka od którego
    kiedyś za pośrednictwem serwisu Allegro coś kupiłem, jednak było to rok
    temu, i żadnych problemów wtedy nie miałem, zakupiony towar otrzymałem
    i nasza współpraca na tym się zakończyła.
    Wezwanie otrzymałem na dzień 30 września, następnego dnia czyli 1
    października rozpoczynam nauke, i dzień w którym mam się stawić w Sądzie
    jest mi potrzebny na dojazd ponieważ studiuje w innym mieście, oraz na
    załatwienie formalności związanych z zakwaterowaniem etc., fizycznie nie
    jestem w stanie w tym samym dniu przejechać prawie 900km,
    wrócić do domu po rzeczy i przejechać kolejnych 300km,
    jest też inny problem, nie mam "wolnych" prawie 200zł na zakup biletów,
    dlatego podstawowe pytanie jakie skierowałem do Grupowiczów na początku tej
    wiadomości, dotyczy właśnie zwrotu kosztów podróży,
    ponieważ jeśli koszty biletów Sąd ma mi zwrócić za kilka miesięcy, poprostu
    nie będę miał pieniędzy na zakup książek czy opłacenie stancji.
    Z związku z tym proszę również o poradę czy wysyłając do Sądu pismo
    w którym wymienie w/w argumenty, jest szansa że Sąd odstąpi od wezwania mnie
    na świadka ?
    Jeśli to możliwe, bardzo proszę Szanownych Grupowiczów o szybką odpowiedź
    ponieważ jeśli chciał bym poinformować Sąd o braku mozliwości stawienia się
    z w/w przyczyn, pismo musiał bym wysłać dziś lub jutro - nie wiem czy
    wymienione argumenty są jakąkolwiek podstawą do nie stawienia się na
    rozprawie, nie chciał bym otrzymać grzywny, nie wiem co mam robić...
    z góry uprzejmie dziękuję i pozdrawiam
    Łukasz
    GG: 407264

  • 2. Data: 2004-09-22 04:29:41
    Temat: Re: zwrot kosztów dojazdu dla świadka
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Łukasz wrote:
    > ponieważ jeśli koszty biletów Sąd ma mi zwrócić za kilka miesięcy

    powinien zwrócić od ręki -> na rozprawie poprosisz o zwrot kosztów,
    udasz się do sekretariatu, a potem do kasy

    > Z związku z tym proszę również o poradę czy wysyłając do Sądu pismo
    > w którym wymienie w/w argumenty, jest szansa że Sąd odstąpi od wezwania mnie
    > na świadka ?

    raczej nie ma

> [...]
    > z w/w przyczyn, pismo musiał bym wysłać dziś lub jutro - nie wiem czy
    > wymienione argumenty są jakąkolwiek podstawą do nie stawienia się na

    nie będą

    KG

  • 3. Data: 2004-09-22 05:25:10
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <s...@p...onet.pl>:

> [...]
    > Z związku z tym proszę również o poradę czy wysyłając do Sądu pismo
    > w którym wymienie w/w argumenty, jest szansa że Sąd odstąpi od wezwania

    Sąd zwraca koszty podróży, jednakże w takiej sytuacji zwróciłbym się do Sądu
    z wnioskiem o przesłuchanie w drodze pomocy prawnej przez sąd miejsca
    zamieszkania, czyli SR w Rzeszowie. Zgodnie z regulaminem sądowym, taki
    wniosek można złożyć jak odległość od sądu jest większa niż 50 km. Rozsądne
    sądy chętnie przystają na taki wniosek, te głupsze niestety nie, więc lepiej
    przed rozprawą zadzwonić do sekretariatu i się dowiedzieć czy ten wniosek
    został uwzględniony.

    ---
    Pzdr