  • 1. Data: 2002-11-17 10:14:47
    Temat: zwrot kaucji za mieszkanie
    Od: "Marcin" <p...@p...onet.pl>

    Przestałem wynajmować mieszkanie i zgodnie z umową właściciel powinien mi
    oddać kaucję (1 miesięczny czynsz 900 złotych). Zgodnie z umową najmu należy
    mi się zwrot kaucji. Z tym że właściciel nie chce mi jej zwrócić.
    W związku z tym mam pytanie: czy powinienem go od razu podać do sądu czy
    jeszcze przed tym wysłać mu wezwanie jakieś wezwanie do zapłaty?
    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2002-11-17 13:48:53
    Temat: Re: zwrot kaucji za mieszkanie
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    On Sun, 17 Nov 2002 11:14:47 +0100, Marcin wrote:

> [...]
    > W związku z tym mam pytanie: czy powinienem go od razu podać do sądu czy
    > jeszcze przed tym wysłać mu wezwanie jakieś wezwanie do zapłaty?

    Kaucja jest zabezpieczeniem mieszkania,np.przed zniszczeniem.
    Może narobiłeś szkód w tym mieszkaniu i właściciel jest poszkodowany?

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2002-11-17 17:34:09
    Od: "Marcin" <p...@p...onet.pl>

    szkód nie ma żadnych. Jak by poszukać to mogą znaleźć się małe ślady zużycia
    (w umowie to było dozwolone), ale aktów wandalizmu czy nieuważnych szkód
    oprócz spalonego czajnika za 20 złotych nie ma.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-17 23:30:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <ar7pno$9t$1@news.tpi.pl>, Marcin wrote:
    > Przestałem wynajmować mieszkanie i zgodnie z umową właściciel powinien mi
    > oddać kaucję (1 miesięczny czynsz 900 złotych). Zgodnie z umową najmu należy
    > mi się zwrot kaucji. Z tym że właściciel nie chce mi jej zwrócić.

    Uzasadnia to jakoś czy tylko tupie nogą i powtarza "nie zwrócę"?

    > W związku z tym mam pytanie: czy powinienem go od razu podać do sądu czy
    > jeszcze przed tym wysłać mu wezwanie jakieś wezwanie do zapłaty?

    Rozsądniej jest najpierw posłać wezwanie z wyznaczonym terminem zwrotu.
    Natomiast jeśli nie masz udokumentowanego stanu mieszkania w chwili
    twojego doń wejścia i po raz drugi po zakończeniu okresu użytkowania,
    to będzie ci ciezko cokolwiek udowodnić. Kwota kaucji jest w ogóle
    wyszczególniona w umowie?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2002-11-18 09:50:02
    Od: "Marcin" <p...@p...onet.pl>

    > Uzasadnia to jakoś czy tylko tupie nogą i powtarza "nie zwrócę"? - tupie
    nogą

    kwota jest wyszczególniona i jest napisane że jest do zwrotu po 1 miesiącu
    od opuszczenia przeze mnie mieszkania
    pozdrawiam!