  • 1. Data: 2002-11-16 21:07:02
    Temat: Wymeldowanie "na siłę" z budynku prywatnego
    Od: "Szymon" <m...@w...pl>

    Witam,

    proszę o pomoc - sprawa pilna. Na początek krótka historia:

    1. Budynek jest własnością prywatną. Właścicielkami były matka i córka. Po
    śmierci matki, córka wyjechała za granicę mówiąc, aby wszelkie naprawy
    wykonywać we własnym zakresie, w zamian nie będziemy płacić czynszu (budynek
    zamieszkuje 6 rodzin). Stan utrzymuje się od 12 lat.
    2. W budynku głownymi najemcami są moi rodzice, ja również jestem tam
    zameldowany
    3. Moja żona nie może się tam zameldować, chyba że na okres 6 m-cy (czy na
    pewno?) Córka jest zameldowana ze mną.
    4. Żona, córka i ja zajmujemy oddzielny lokal
    5. Rodzice chcą nas wymeldować "na siłę" - czy mogą tak zrobić? Jeżeli tak,
    co muszę zrobić, aby do tego nie doszło (nie mamy alternatywnego miejsca
    zamieszkania)?

    Pomóżcie.

    Szymon

  • 2. Data: 2002-11-16 23:33:23
    Temat: Re: Wymeldowanie "na siłę" z budynku prywatnego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Nov 2002, Szymon wrote:
    [...]
    >+ 2. W budynku głownymi najemcami są moi rodzice, ja również jestem tam
    >+ zameldowany

    Jakbyś mógł np googlem:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    zameldowanie+OR+meldunek+OR+zameldowany+OR+zameldowa
    ne+OR+zameldowani+najem+OR+najmu+OR+najmem+OR+najemc
    a+OR+najemc%C4%85+group:*.prawo&num=100&hl=pl&lr=&ie
    =UTF-8&inlang=pl&safe=off&scoring=r&as_drrb=b&as_min
    d=12&as_minm=1&as_miny=2000&as_maxd=3&as_maxm=10&as_
    maxy=2002
    ...poszukać pod kątem "meldunek a prawo pobytu" - to znajdziesz
    że (szczególnie po niedawnym wyroku TK) zameldowanie nie
    daje ci żadnego prawa :(
    Być może ktoś cię poratuje pomysłem z innej kategorii - ale
    na pożytki z zameldowania bym nie liczył :(
    [...]
    >+ 5. Rodzice chcą nas wymeldować "na siłę" - czy mogą tak zrobić?

    Jeśli was *najpierw* wykwaterują (jak rozumiem liczysz się
    z eksmisją) a ty nie dopełnisz obowiązku - to tak.
    Ale zameldowanie jest czynnością wtórną wobec "prawa pobytu" !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (bez innych pomysłów)

  • 3. Data: 2002-11-21 17:22:03
    Od: A...@w...net.pl

    "Szymon" <m...@w...pl> napisał:

    >5. Rodzice chcą nas wymeldować "na siłę" - czy mogą tak zrobić?
    Temat wraca co kilka dni !
    Jesli nie opuscisz swego miejsca zameldowania, to rodzice nic nie moga
    (czytaj art. 15. 2 ustawy o ewidencji ludnosci)
    Artur Golański