  • 1. Data: 2004-08-17 15:32:07
    Temat: zwrot czesci
    Od: bart <b...@o...pl>

    Witam

    Kupilem wczoraj czesc do samochodu (cena 200zl) lecz okazalo sie ze nie
    pasuje ona do tego modelu i co dalej.
    Teraz po kolei jak bylo:
    Pojechalem do mechanika pytam sie co cieknie , mowi ze nagrzewnica
    walnieta, jade do sklepu i:
    Ja: dziendobry
    sprzedawca: dzeindobry
    j:potrzebuje nagrzewnice do poloneza
    s: jaka - sa dwa rodzaje stary i nowszy
    j: mam poloneza caro rok 92
    s: nowy typ tak?
    j: nie wiem caro 92 (mowie co sie stalo i upeniam czy to sie to zepsulo,
    wychodze jade do mechanika sie upewnic czy napewno nagrzewnica,
    blad nie spytalem jaki typ zaufalem sprzedawcy)

    Wracam po jakims czasie i biore, dostaje paragon fiskalny, ktory stanowi
    jednoczesnie roczna gwarancje. Dzis z rana jade do mechanika zostawiam
    auto i czesci. Przed chwila dzwonie czy gotowe i dowiaduje sie ze
    chlodniczka nie pasuje i ma byc nie ten tylko stary typ. Co radzicie
    zeby zrobic teraz, dzwonilem do sklepu i nie wiem czy zwroca pieniadze,
    jezeli czesc bedzie dostepona w hurtowni to mi ja sciagna i wymienia ale
    to potrwa i nie statysfakcjonuje mnie to rozwiazanie.
    Jakie sa szanse na zwrot pieniedzy, jezeli mozecie to poratujcie jakimis
    przepisami.

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-08-17 17:01:51
    Temat: Re: zwrot czesci
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    bart wrote:

    > Wracam po jakims czasie i biore, dostaje paragon fiskalny, ktory stanowi
    > jednoczesnie roczna gwarancje.

    A są na nim określone obowiązki gwaranta? Bo jeśli nie, to jest
    kawałkiem papieru, a nie gwarancją.

    > Jakie sa szanse na zwrot pieniedzy, jezeli mozecie to poratujcie jakimis
    > przepisami.

    Jeśli jesteś konsumentem (zakup niezwiązany z działalnością gospodarczą
    lub zawaodową) to ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej. Towar jest niezgodny z umową, bo nie nadaje się do celu
    określonego przez kupującego przy zawarciu umowy (art.4 ust.2), masz
    prawo żądać wymiany, a jeśli sprzedawca nie zdoła wymienić w
    "odpowiednim czasie" lub oczekiwanie na wymianę narażałoby Cię na
    znaczne niedogodności możesz odstąpić od umowy.
    Tyle teoria, w praktyce jeśli sprzedawca się uprze, to trudno będzie
    udowodnić, że chciałeś co innego...
    Poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2004-08-17 17:31:53
    Od: bart <b...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > A są na nim określone obowiązki gwaranta? Bo jeśli nie, to jest
    > kawałkiem papieru, a nie gwarancją.

    hmm no nic nie ma ale raczej nie bedzie robil problemow. Ustni udzuielil
    informacji iz czesc jest objeta rczna gwarancja i podstawa reklamacji
    jest w/w paragon.

> [...]
    > znaczne niedogodności możesz odstąpić od umowy.
    > Tyle teoria, w praktyce jeśli sprzedawca się uprze, to trudno będzie

    OK dzieki za info. jutro to wyjasnie, rozmawialem z nim telefonicznie i
    powiedzial ze wymieni ale nie wie czy dostawca bedzie mial, jutro ma sie
    dowiedziec a w przeciwnym razie bede go sklanial ku zwrocie gotowki.

    Teoria teoria hehe wiem ze czasem sie mija z praktyka najwyzej pojde o
    PIHu i juz, nie odpuszcze 200 zl, nie odpuscil bym nawet jak by to bylo
    20 zl.

    > KG

    bart

  • 4. Data: 2004-08-18 13:17:10
    Od: bart <b...@o...pl>

    No i spoko odbylo sie bez problemow, przyjechalem i nowa czesc czekala
    juz na mnie :)