    Date: Tue, 26 Apr 2005 17:22:29 +0200
    From: n...@a...net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwielokratniania a przytoczenie

    Witam.

    Mam krótkie pytanie odnośnie interpretacji, zapewne w kontekście prawa
    autorskiego.

    Mam przed sobą polską normę gdzie na pierwsze stronie stoi:
    "Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone. Żadna część niniejszej normy nie
    może być zwielokrotniana jakąkolwiek techniką bez pisemnej zgody Prezesa
    Polskiego Komitetu Normalizacyjnego".

    Czytałem samo prawo autorskie jak i o nim (m.in. na tej grupie) że można
    wykonywać kopie zapasowe mimo takich zapisów, jak również wyciągać nie
    więcej niż 10% materiału podając oczywiście źródło.

    Chcę zrobić 2 rzeczy. Proszę o opinię czy są w pełni legalne:
    1. Oryginał normy schować do sejfu, a używać kopii. Gdy się zużyje tę
    kopię zniszczyć a zrobić drugą, itd.

    2. W dokumencie wewnętrznym firmy przywołać niecałe pół strony (na
    ogólną liczbę stron 83) z podaniem że to stamtąd pochodzi. Oczywiście
    dokument będzie miał tylko kopie robocze, o żadnym zwielokrotnianiu
    gdzie n>10 nie ma mowy.

    Pozdrawiam.

    Norbert