  • 11. Data: 2006-10-20 18:21:03
    Temat: Re: zwalniam sie z firmy-zakladam swoja-ten sam profil dzialalnosci
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur wrote:
    > postanowilem sie zwolnic i zalozyc wlasna firme. [...]
    > Moja oferta bylaby bardzo zblizona do obecnej. W
    > pewnej czesci by sie pokrywala. Czy ma to jakies znaczenie?

    Tylko takie, że już się orientujesz w temacie, więc o tyle sprawniej
    pójdzie Ci rozruch działalności.

    > Czy istnieje w polskim prawie jakis przepis, na podstawie ktorego moja
    > obecna-od stycznia była firma, moglaby mnie pozwac do sadu, czy robic jakies
    > utrudnienia na drodze formalnej?

    Jeśli nie ma tutaj żadnych zobowiązań umownych o których nie napisałeś:
    nie istnieje. Serdecznie witamy na wolnym rynku.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-10-20 20:45:55
    Od: "Artur" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Artur" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znacznemu obnizeniu, postanowilem sie zwolnic i zalozyc wlasna firme.
    > Moja praca polega na tym iz poruszam sie w terenie, po warsztatach
    > samochodowych i sprzedaje wyposazenie do nich.
    > Od stycznia robil bym to samo, juz na podstawie wlasnej dzialalnosci,
    > m.in.
    > u swoich obecnych klientow. Moja oferta bylaby bardzo zblizona do obecnej.
    > pewnej czesci by sie pokrywala. Czy ma to jakies znaczenie?
    > Czy istnieje w polskim prawie jakis przepis, na podstawie ktorego moja
    > obecna-od stycznia była firma, moglaby mnie pozwac do sadu, czy robic

    Jeszcze raz dzieki wszystkim za odp. szczegolnie Pawłowi Sakowskiemu. -
    zadnych zobowiazan nie podpisywalem, przede wszystkim dlatego iz takowe nie
    wystapily ze strony pracodawcy, tudziez zamiaru nie posiadam uczynic tego w
    najblizszej przyszlosci, jeslliby wystapic mialy.
    Jestem zatem spokojny i ze zdwojona energia przystepuje do dzialania, i
    dalszej realizacji swych planow.

  • 13. Data: 2006-10-21 10:46:12
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Warunek "działania w celu zachowania poufności" nie jest spełniony,
    > zatem całość nie ma zastosowania.

    Może tak, może nie - znasz stan faktyczny?

    Marcin.

  • 14. Data: 2006-10-21 10:49:04
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Warunek "działania w celu zachowania poufności" nie jest spełniony,
    > zatem całość nie ma zastosowania.

    Może tak, może nie - znasz stan faktyczny?

    Poza tym pytanie było o przepis i czynienie trudności.
    Przepis jest, a w praktyce częstokroć bywa wykorzystywany do gnębienia
    odszczepieńców. A jeśli chwyci wniosek o zabezpieczenie powództwa - jest to
    całkiem niebezpieczne narzędzie.

    Marcin.

  • 15. Data: 2006-10-24 10:37:04
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    > czasem firmy w momencie odejścia pracownika podsuwają do podpisu
    > karteluchę
    > o "zakazie działaności konkurencyjnej".
    > Jeśli tego nie masz możesz spać całkiem spokojnie
    > Nie wszystkie to robią, bo zgodnie z prawem za okres na któy wyłączają
    > kogoś z takiej działalności
    > muszą płacić kasę

    Jeśli mam firmę, podpisaną umowę o współpracy między firmami i zakaz
    konkurencji,
    który obowiązuje przez dany okres po rozwiązaniu umowy, czy rozumiem że moge
    się
    domagać zadośćuczynienia finansowego za ten okres jeśli umowa o współpracy
    zostanie rozwiązana?
    Czy dotyczy to tylko osób zatrudnionych na zasadzie umowy o prace?

    tomek

  • 16. Data: 2006-10-24 12:28:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomasz Fafara wrote:

> [...]
    > że moge się
    > domagać zadośćuczynienia finansowego za ten okres jeśli umowa o

    Tylko jeśli takie zadośćuczynienie jest przewidziane w tej umowie.

    > Czy dotyczy to tylko osób zatrudnionych na zasadzie umowy o prace?

    Dla umowy o pracę wypłata za zakaz konkurencji jest obowiązkowa, dla
    innych umów nie.