  • 1. Data: 2006-03-05 13:21:08
    Temat: zus - wystawil o niezaleganiu a teraz sie dopomina
    Od: "suhy" <info@_no_spam_dotsupport.pl>

    Witajcie

    Mam taki problem, w latach 99-00 mialem spółkę s.c.
    w deklaracjach zusu wpisany był nip spółki a nie mój.
    wtedy w zus'ie wchodził nowy system... heh komputery, totalny bajzel, nikt
    nie wiedzial o co chodzi
    działalność była symboliczna, więc papiery prowadziliśmy sami...

    teraz, od 2 lat prowadzę działalność, mam księgową wszystko tip-top
    ostatnio potrzebowałem od us i zusu zaświadczenia o niezaleganiu -
    OTRZYMAŁEM

    ale pare tygodni temu zadzwoniła do mnie babka z zusu i mówi że brakuje mi 2
    wpłat z okresu 1999-2000...
    okazało się, że moje stare konto błędnie figurowało w ich systemie (zły nr
    nip) i scaliła je z teraźniejszym, ok.
    Ale zus chce abym uregulował brakujace wpłaty (faktycznie były nie
    zapłacone...)
    Nie mam zadnej dokumentacji z tego okresu - 99-00, zresztą wiem, że nie były
    te składki opłacone.

    i teraz pytanie czy można się jakoś od tego wymigać, i czy w zus'ie nie ma
    czegoś takiego jak przedawnienie?
    no i co z tym papierem - o nie zaleganiu? Przeciez wystawili że nie
    zalegam... A wcześniej nie monitowali o spłatę tych składek.
    No i ile to mogło się nazbierać do tej pory tych odsetek od tych
    niezapłaconych składek?
    Przecież oni zawsze mieli złodziejskie oprocentowanie przeterminowanych
    składek?

    Co radzicie zrobić?

    Dzięki i pozdrawiam
    suhy

  • 2. Data: 2006-03-05 15:57:29
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 mar o godzinie 14:21, na pl.soc.prawo, suhy napisał(a):

    > Mam taki problem, w latach 99-00 mialem spółkę s.c.
    > w deklaracjach zusu wpisany był nip spółki a nie mój.

    Czyli płatnikiem była sc - a jej wspólnicy byli osobami ubezpieczonymi
    tylko.

    > wtedy w zus'ie wchodził nowy system... heh komputery, totalny bajzel, nikt
    > nie wiedzial o co chodzi
    > działalność była symboliczna, więc papiery prowadziliśmy sami...

    No dobrze, ale DRA chyba trzymasz? Dowody wpłat tym bardziej - prawda?

> [...]
    > wpłat z okresu 1999-2000...
    > okazało się, że moje stare konto błędnie figurowało w ich systemie (zły nr

    Nie ma to zbyt dużego znaczenia - bo w poprzednim czasie (sc) figurowałeś
    ze SWOIM NIPem jako osoba ubezpieczona - a płatnikiem była sc.

    > Ale zus chce abym uregulował brakujace wpłaty (faktycznie były nie
    > zapłacone...)
    > Nie mam zadnej dokumentacji z tego okresu - 99-00, zresztą wiem, że nie były
    > te składki opłacone.

    I tak musicie (wspólnicy) zapłacić zaległe składki + odsetki.
    Ba - obawiam sie że jeżeli Twój wspólnik/cy nie zapłacili - to będziesz
    musiał na razie sam zapłacić CAŁE składki - później będziesz mógł w
    stosunku do wspólnika/ków wystąpić z regresem.

    > i teraz pytanie czy można się jakoś od tego wymigać, i czy w zus'ie nie ma
    > czegoś takiego jak przedawnienie?

    Jest - ale okres wynosi 10 lat od daty wymagalności - więc spokojnie to ZUS
    wyegzekwuje od Was.

    > no i co z tym papierem - o nie zaleganiu? Przeciez wystawili że nie
    > zalegam...

    Teamt był poruszany kilkakrotnie - zaświadczenie nie jest dowodem na to że
    nie ma zaległości ..... ekhmmm.. starej.
    Smutne - ale tak orzekają sądy w których toczyły/toczą się sprawy.

    > A wcześniej nie monitowali o spłatę tych składek.

    Nie jesteś jedynym płatnikiem. Maja jeszcze czas by je wyegzekować.

    > No i ile to mogło się nazbierać do tej pory tych odsetek od tych
    > niezapłaconych składek?

    Baaardzo dużo wyniosą odsetki - a jeżeli do tego dojdzie jeszcze koszt
    egzekucji..... współczuje Ci.

    > Przecież oni zawsze mieli złodziejskie oprocentowanie przeterminowanych
    > składek?

    To normalne oprocentowanie zaległości podatkowych.

    > Co radzicie zrobić?

    Czym prędzej zapłacić - by nie "załapać się" na koszty egzekucyjne.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-03-05 20:33:51
    Od: "suhy" <info@_no_spam_dotsupport.pl>

    czy ktos jest w stanie wyliczyc ile to kasy do zapłacenia?
    i czy jest szansa na umorzenie odsetek...
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-05 21:14:29
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm - nie bądź taki leniwy ....
    http://www.zus.pl/niusy/odspod.htm

    > i czy jest szansa na umorzenie odsetek...

    Małoprawdopodobne.
    Tego typu urzędy nie maja umocowania do takich zabiegów ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany