  • 1. Data: 2006-03-05 13:09:56
    Temat: Cesja umowy z deweloperem
    Od: "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl>

    Witam. Podpisałem umowę z deweloperem, na mieszkanie które powstanie za
    2 lata, wpłacając też 10% ceny. W tzw. międzyczasie znaleźliśmy jednak
    bardzo ciekawą ofertę mieszkania na rynku wtórnym. Zastanawiamy się, czy
    go nie zakupić, jednak trzeba będzie odstąpić od umowy z deweloperem, co
    wiąże się z utratą tych 10%. Czy możliwa ejst w takim przypadku cesja
    umowy na inną osobę - która będzie kontynuować inwestycję, a mi po
    prostu zapłaci to 10%? Oraz - czy to trzeba robić u notariusza?

    nijou

  • 2. Data: 2006-03-05 13:48:20
    Temat: Re: Cesja umowy z deweloperem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    nijou wrote:

    > wiąże się z utratą tych 10%. Czy możliwa ejst w takim przypadku cesja
    > umowy na inną osobę - która będzie kontynuować inwestycję, a mi po

    Z punktu widzenia dewelopera, jeśli ta druga osoba jest wypłacalna, nie
    widzę przeciwwskazań. W końcu co mu szkodzi? Jaka dla niego różnica, dla
    kogo buduje?

    Po prostu spytaj się dewelopera, jak można się umówić.

    > prostu zapłaci to 10%? Oraz - czy to trzeba robić u notariusza?

    A gdzie podpisałeś umowę z deweloperem?

  • 3. Data: 2006-03-05 13:50:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nijou" <s...@p...adres.nijou.malpa.go2.pl> napisał w
    wiadomości news:duenvg$nhq$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > umowy na inną osobę - która będzie kontynuować inwestycję, a mi po prostu
    > zapłaci to 10%? Oraz - czy to trzeba robić u notariusza?

    Zobacz jakie masz zapisy w umowie. Najczęsciej jest mowa także o osobie
    wskazanej przez strone umowy. Jesli znajdziesz kogoś chętnego na to
    mieszkanie to albo umowa z toba zostanie rozwiązana i podpisana z nowa
    osobą, albo będzie zawarta umowa trójstronna i też się z tego wyplączesz.
    Najgorsze to zerwać umowe z developerem, bo warunki wyjscia z umowy
    najczęsciej sa maksymalnie niekorzystne.
    Z uwag technicznych to mozesz w biurze sprzedaży developera zostawic info,
    że chętnie pozbedziesz się tego mieszkania.
    A co do notariusza to jest to zbedne, ponieważ nie przenosisz praw do
    nieruchomości. Ty nie jesteś jeszcze jej włascicielem.

  • 4. Data: 2006-03-05 14:10:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Z punktu widzenia dewelopera, jeśli ta druga osoba jest wypłacalna, nie
    > widzę przeciwwskazań. W końcu co mu szkodzi? Jaka dla niego różnica, dla
    > kogo buduje?

    A od kiedy developer sprawdza wypłacalnośc? :-)

  • 5. Data: 2006-03-05 17:09:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boombastic wrote:

    > A od kiedy developer sprawdza wypłacalnośc? :-)

    Zależy wjakim systemie deweloper buduje - jeśli za swoje lub za kredyt,
    to mu wszystko jedno. Prędzej czy później i tak sprzeda. Ale jeśli za
    kolejne wpłaty klientów - to na jego miejscu wolałbym mieć klienta,
    który ma już promesę w banku (albo gotówkę na koncie), bo zadatek może
    nie pokryć strat spowodowanych przez opóźnienia w budowie...

  • 6. Data: 2006-03-05 20:10:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Zależy wjakim systemie deweloper buduje - jeśli za swoje
    Za swoje? Developer? No co ty.

    lub za kredyt,
    > to mu wszystko jedno.

    Na kredyt to kupuje działke, ale nie zawsze.

> [...]
    > ma już promesę w banku (albo gotówkę na koncie), bo zadatek może nie
    > pokryć strat spowodowanych przez opóźnienia w budowie...

    Developer nie sprzedaje z zadatkiem, tylko zaliczkowo. Najczęsciej
    harmonogram wpłat jest zalezny od stopnia zaawansowania inwestycji.
    Ale dalej nic mi nie przychodzi do głowy odnośnie sprawdzania wypłacalności.
    Raczej nie ma takiej możliwości.