  • 1. Data: 2003-03-21 21:15:52
    Temat: zus-wlasna dzialalnosc-1/8 etatu u kogos
    Od: "ad" <d...@w...com.pl>

    czy mozna sie zatrudnic na najmniwjsza skladeke (1/8 etatu) i jednoczesnie
    prowadzic wlasna dzialalnosc (ok. 100zl)?
    to bardzo oplacalne.....

  • 2. Data: 2003-03-21 22:21:20
    Temat: Re: zus-wlasna dzialalnosc-1/8 etatu u kogos
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    ad wrote:
    > czy mozna sie zatrudnic na najmniwjsza skladeke (1/8 etatu) i jednoczesnie
    > prowadzic wlasna dzialalnosc (ok. 100zl)?
    Nie. Znaczy może być 1/8, 1/16 lub inne ułamki ale zwolnienie ze
    społecznych nastepuje jak zarabiasz min. 800 brutto.

    > to bardzo oplacalne.....
    ZUS też na to wpadł :]

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-03-22 09:45:26
    Od: "ad" <d...@w...com.pl>

    > Nie. Znaczy może być 1/8, 1/16 lub inne ułamki ale zwolnienie ze
    > społecznych nastepuje jak zarabiasz min. 800 brutto.
    ale nie biorac zwolnienia wszystko jest ok?
    czyli zatrudniam sie u kogos na 1/8 etatu place za to 170 + wlasna
    dzialalnosc za ktora place 100zl
    i za 270 zl moge prowadzic wlasna dzialalnosc?

  • 4. Data: 2003-03-22 10:38:53
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    ad wrote:
    > ale nie biorac zwolnienia wszystko jest ok?
    > czyli zatrudniam sie u kogos na 1/8 etatu place za to 170 + wlasna
    > dzialalnosc za ktora place 100zl
    Nie wiem, jak to liczysz ale jeżeli pisząc o 100 zł masz na myśli chorą
    kasę to informuje uprzejmie, że to jest jeszcze inne bydlę, które
    płacisz od kaźdego źródła przychodu (trzy firmy = 3x ChK).
    Natomiast "właściwy ZUS" czyli składki na ubezp.
    emerytalnorentowospołechnocholerawiejakie musisz płacić jeżeli na
    etacie/etatach/kawałku etatu nie zarabiasz minimalnej (na dziś 800 zł
    brutto)

    > i za 270 zl moge prowadzic wlasna dzialalnosc?
    Nie.

  • 5. Data: 2003-03-22 10:39:17
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

  • 6. Data: 2003-03-22 20:07:39
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ad" <d...@w...com.pl> napisał w wiadomości
    > czy mozna sie zatrudnic na najmniwjsza skladeke (1/8 etatu) i jednoczesnie
    > prowadzic wlasna dzialalnosc (ok. 100zl)?
    > to bardzo oplacalne.....

    Omijajcie ZUS omijajcie !!
    Wszystko jest pięknir i cacy jesli nic się nie dzieje ze zdrowiem... i
    człowiek jest młody... przyjdzie starość to co prawda też nie będzie wesoło,
    ale nie bedzie do kogo pójść po zasiłek czy zapomogę...

  • 7. Data: 2003-03-25 20:55:16
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

> [...]
    > człowiek jest młody... przyjdzie starość to co prawda też nie będzie wesoło,
    > ale nie bedzie do kogo pójść po zasiłek czy zapomogę...

    Przez setki lat nie było Zusów, Srósów i innych urzędniczych przymusów. I ludzie żyli
    - albo ubezpieczali się dobrowolnie (to dopiero od XIX wieku), albo liczyli na opiekę
    rodziny, dobrze pilnując spraw spadkowych. Od mniej więcej 100 lat powszechnie
    pojawiły się "ubezpieczenia społeczne". Ostatnio wyewoluowały one w postać podatku
    zasilającego nieefektywne fundusze. Podatku od którego nie ma ucieczki.
    Teraz jesli tylko zarabiasz, to MUSISZ płacić do Zusu. Krótkie przekalkulowanie wpłat
    pokazuje, że gdybyś te pieniądze odkładał na konto, lepiej byś na tym wyszedł jako
    rentier. Poza tym, jesli teraz musze wyprówać sobie flaki pracując na jakiś obiboków
    co sobie "załatwili" rentę albo emeryturę, to może wolałbym zaryzykować - jak się
    rozchoruję - to najwyżej zdechnę gdzieś pod płotem, albo będę żebrał. Może wolę żyć
    krótko, ale mając więcej pieniędzy niż dużo oddawać pieniędzy aby potem bardzo mało
    z tego dostać?...
    Ja się tam nie boję śmierci - jak przyjdzie ją spotkać, nie będę żebrał o zasiłki.
    Ale dzisiaj chciałbym dostać to, co zapracowałem, bo na tym niepewnym świecie fakt
    dotrwania do 65 lat uważam za szczęsliwy traf.

    Ale wyjścia nie ma.
    Nie ma możliwosci wyboru sposobu ubezpieczania się.
    Nie ma wolności.
    Komuna i już.

    Pozdrawiam
    Michał

    PS.
    W zasadzie jedynym sposobem żeby nie płacić ZUSowi byłoby nie zarabianie, lub
    częściowe nie zarabianie. Dwa lata pracujemy, zbierając kasę, a potem rok planowego
    bezrobocia - oszczędne życie, małe wydatki, telewizja, spacery po świeżym powietrzu.
    Jeden rok zysku - bez opłat na trutni.

  • 8. Data: 2003-03-26 08:55:43
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Daktik" <d...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale nie bedzie do kogo pójść po zasiłek czy zapomogę...

    Przez setki lat nie było Zusów, Srósów i innych urzędniczych przymusów.
    ----------------

    I dlatego ine moge nadziwic sie napalencom,
    kto rzyplaca DOBROWOLNE ubezpienienia chorobowe...
    choc nie wiedza, czy zachoruje..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-03-27 11:04:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ I dlatego ine moge nadziwic sie napalencom,
    >+ kto rzyplaca DOBROWOLNE ubezpienienia chorobowe...

    ...a to dlatego, że przez setki lat nie było ZUSów,...

    Po prostu - jest to "ubezpieczenie od płacenia ZUSu w razie
    choroby". Jeśli ktoś zarabia mało to konieczność zapłacenia
    składek społecznych mimo że nie może w razie choroby nic
    zarobić może go "położyć". Jeśli zarabia więcej - może ryzykować.
    Ale uprawia hazard z budżetem... :[ :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-27 21:47:25
    Od: "Daktik" <d...@r...pl>

    Wszystko zmierza ku temu, że będziemy OBOWIĄZKOWO ubezpieczeni od wiatru, burzy,
    gromu, choroby, kataru teściowej, zachłyśnięcia się cukierkiem, upadku meteorytu,
    wybudowania nam przed domem gmachu sejmu PR, i czego tam jeszcze. A suma składek na
    te (dla naszego dobra wmuszone) ubezpieczenia będzie dwa razy większa od średnich
    możliwych do osiągnięcia dochodów.
    W końcu każdy nowy rząd musi się wykazać jakąś "inicjatywą" poprawy nam życia....
    Pozdrawiam
    Michał