  • 1. Data: 2003-03-21 18:26:08
    Temat: Program komputerowy / Jaka umowa?
    Od: Janusz Gregorczyk <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam.

    Jestem programistą, nie prowadzę działalności gospodarczej. Stworzyłem
    program komputerowy (konkretnie aplikację J2ME), którego udostępnieniem
    na swojej stronie WWW zainteresowana jest pewna firma. Firma ta nie chce
    nabyć programu za określoną kwotę, a przekazać mi część zysku (określoną
    jako procent ceny dla końcowego użytkownika). Jaką umowę powinienem
    zawrzeć z tą firmą? W jaki sposób zabezpieczyć się przed możliwością
    eksploatacji programu przez firmę w sposób, z którego nie odniosę żadnej
    korzyści (np. poprzez odsprzedaż trzeciej stronie)?

    Czy może to być np. umowa o dzieło, w której wynagrodzenie będzie
    określone jako pewien procent od wartości sprzedaży, a pole eksploatacji
    dzieła ograniczone do udostępniania programu jedynie w serwisie tej firmy?

    Bardzo proszę o poradę.

    Pozdrawiam.

    Janusz Gregorczyk - proxi(at)poczta.gazeta.pl

  • 2. Data: 2003-03-22 07:56:29
    Temat: Re: Program komputerowy / Jaka umowa?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Janusz Gregorczyk" <p...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b5flg9$esa$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > dzieła ograniczone do udostępniania programu jedynie w serwisie tej firmy?

    umowa o dzielo, bedzie ok.

    ZGODNE OŚWIADCZENIE STRON

    1. Strony zgodnie oświadczają, iż prawa autorskie materialne do dzieła
    przekazywane
    są odpłatnie z autora na zamawiającego.

    2. Prawa autorskie materialne, o ktorych mowa w {1} przenoszone są w scisle
    okreslonym zakresie, szczegolowo opisanym ... (i tu numer paragrafu
    dotyczacego zakresu przenoszonych praw).

    ---
    dajesz paragraf mowiacy o rozliczeniach i w paragrafie tym zaznaczasz, ze
    rozliczenia
    te dotycza praw autorskich materialnych o ktorych mowa w {zgodnym
    oswiadczeniu stron},
    {1} i {2}

    ---
    radze uwaznie podejsc do tematu i uscislic forme i rodzaj platnosci oraz
    zakres przenoszonych praw.
    lacznie w wymienieniem adresu www, pod ktorym ta firma bedzie publikowala
    dzielo,
    (przpominam, ze warto takze zaznaczyc ze ta firma oswiadcza ze posiada pelne
    prawa do tej witryny :)

  • 3. Data: 2003-03-22 10:23:18
    Od: Janusz Gregorczyk <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Dnia 2003-03-22 08:56, Użytkownik Krzysztof Gil napisał:

    > umowa o dzielo, bedzie ok.

    Dziękuję za odpowiedź.