  • 1. Data: 2003-03-21 20:17:16
    Temat: Kara ograniczenia wolności
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Kto się orientuje na czym polega kara ograniczenia wolności ?
    Czytałem kodeks karny wykonawczy, ale chodzi mi o doświadczenia tych co mają
    doswiadczenia praktyczne na ten temat lub ktoś ze znajomych.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973

  • 2. Data: 2003-03-21 21:03:38
    Temat: Re: Kara ograniczenia wolności
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    mają
    > doswiadczenia praktyczne na ten temat lub ktoś ze znajomych.

    to jeszcze zapoznaj sie, co mowi na ten temat kodeks karny
    Art. 34. § 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, kara ograniczenia wolności
    trwa najkrócej miesiąc, najdłużej 12 miesięcy; wymierza się ją w miesiącach.

    § 2. W czasie odbywania kary ograniczenia wolności skazany:

    1) nie może bez zgody sądu zmieniać miejsca stałego pobytu,

    2) jest obowiązany do wykonywania pracy wskazanej przez sąd,

    3) ma obowiązek udzielania wyjaśnień dotyczących przebiegu odbywania kary.

    Art. 35. § 1. Obowiązek określony w Art. 34.§ 2 pkt 2 polega na wykonywaniu
    nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne wskazanej przez sąd w
    odpowiednim zakładzie pracy, placówce służby zdrowia, opieki społecznej,
    organizacji lub instytucji niosącej pomoc charytatywną lub na rzecz
    społeczności lokalnej, w wymiarze od 20 do 40 godzin w stosunku miesięcznym.

    § 2. W stosunku do osoby zatrudnionej sąd, zamiast obowiązku określonego w §
    1, może orzec potrącenie od 10 do 25% wynagrodzenia za pracę na rzecz Skarbu
    Państwa albo na cel społeczny wskazany przez sąd; w okresie odbywania kary
    skazany nie może rozwiązać bez zgody sądu stosunku pracy.

    § 3. Miejsce, czas, rodzaj lub sposób wykonywania obowiązku pracy, o którym
    mowa w § 1, sąd określa po wysłuchaniu skazanego.

    Art. 36. § 1. Wymierzając karę ograniczenia wolności, sąd może oddać
    skazanego pod dozór kuratora lub osoby godnej zaufania, stowarzyszenia,
    instytucji albo organizacji społecznej, do której działalności należy troska
    o wychowanie, zapobieganie demoralizacji lub pomoc skazanym.

    § 2. Wymierzając karę ograniczenia wolności, sąd może orzec wobec skazanego
    obowiązki wymienione w Art. 72.§ 1 pkt 2, 3 lub 5 oraz § 2.

    § 3. Przepis Art. 74.stosuje się odpowiednio.

    pozdr

    ssj5

    ps.sorki, ale doswiadczen praktycznych w tym temacie nie mialem.