    From: "Marek P." <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: znowu podatek od darowizn
    Date: Sun, 13 Aug 2006 20:04:34 +0200

    Witam,
    Szukałem podobnych wątków w archiwum grupy ale nie znalazłem.
    Ciotka mojej żony chce nam podarować dom z działeczką. Dom to typowa
    "kostka" z lat 60-70.
    Doczytałem już, że jesteśmy w II grupie "podatkowej" i jaka stawka
    obowiązuje. Natomiast moje pytania dotyczą,
    1. Jak określa się wartość działki i domu? Dodam, że dom wymaga dość
    gruntownego remontu. Kto to określa? Notariusz? Rzeczoznawca?
    2. Gdzieś czytalem, że są plany (projekty ustaw), dość korzystnie
    zmieniające temat podatków od darowizn. Czy to są tylko przedwyborcze
    plany, czy faktycznie to już czeka w kolejce do głosowania? Czy czekać
    do przyszłego roku?
    Z góry dziękuję za wyjaśniena.
    Marek