  • 1. Data: 2005-12-13 16:58:40
    Temat: zniknłą pracodawca - I CO DALEJ .. ?
    Od: l...@v...pl

    Stan faktyczny:
    Wchodzi nowy inwestor, zmienia sięzarząd spółki, pracownicy zostają wysłani na
    urlopy, po powrocie z urlopów, zastają puste hale produkcyjne, ani widu ani
    słychu o pracodawcy.

    Obawy:
    - brak świadectw pracy, de facto są pracownikami, nie ma bowiem upadłości, więc
    jak zarejestrować się w RUP
    - brak wynagrodzeń za okres kiedy byli na urlopach

    Moje propozycje:
    - pracownicy powinni rozwiązać umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy, art 55 par 1 ze znaczkiem 1, w związku z naruszeniem przez niego
    podstawowego obowiącku, jakim jest wypłata wynagrodzenia

    - zyskują, to że mogą ubiegać się o odszkodowanie za czas wypowiedzenia,

    - w pozwie o zapłątę zaległego wynagrodzenia + zapłatęodszkodowania za okres
    wypowiedzenia - powinni domagaćsiewydania świadectw pracy

    Problemy
    - nie ma czasu na wzywanie pracodawcy, do zapłąty, do wydania świadectwa, jak
    sąd będzie sięzapatrywał na taki problem przy ustalaniu kosztów postępowania
    nawet przy wygranejpracowników ?

    - czy mogą w jednym pozwie na formularzu domagać się zapąłty wynagrodzenia,
    wydania świadectwa i wpłaty odszkodowania ?

    - czy przysługuje im odprawa z ust o "zwolnieniach grupowych" ?

  • 2. Data: 2005-12-13 22:20:37
    Temat: Re: zniknłą pracodawca - I CO DALEJ .. ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    Sprawdzić w KSR-ie, kto jest w zarządzie i z nim pertraktować.
    Zamiennie złożyć grupowo zawiadomienie z art. 218 kk o naruszeniu praw
    pracowniczych przez firmę i prokurator znajdzie winnego.

  • 3. Data: 2005-12-13 22:42:01
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > Zamiennie złożyć grupowo zawiadomienie z art. 218 kk o naruszeniu praw
    > pracowniczych przez firmę i prokurator znajdzie winnego.

    218 kk nie sądzę aby przeszło, "złośliwie i uporczywie" w moim regionie to
    WIELE znaczy, i nie sądzę aby dało się to ugrać, pracownicy, raczej chcą iść w
    stronę rozwiązania stosunków pracy, albowiem nie ma widoków na poprawy, ale
    chcą ugrać pensje zaległe i odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres
    wypowiedzenia przy rozwiązaniu umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Sądzę
    jednak, że do ugrania są wyroki za NIE WYDANIE ŚWIADECTW PRACY

    Mam takie pytanie jak myślisz czy w formularzach pozwów jest sens ujmować
    kwestie dot. postępowania zabezpieczającego - istnieje ryzyko że firma
    wyprowadzi majątek do Niemiec, już to zresztą zrobiła częściowo, jak
    uprawdopodobnić ten fakt, iż takie zabezpieczenie jest konieczne, czy powołanie
    się na doniesienia prasowej jest jakimś wyjściem ?

  • 4. Data: 2005-12-13 23:01:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    Jak tu nie nazwać uporczywym naruszeniem prawa zwinięcie się
    pracodawcy bez pozostawienie adresu. Czy może być coś bardziej
    uporczywego?

  • 5. Data: 2005-12-14 07:34:26
    Od: l...@v...pl

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Jak tu nie nazwać uporczywym naruszeniem prawa zwinięcie się
    > pracodawcy bez pozostawienie adresu. Czy może być coś bardziej
    > uporczywego?

    Moja wypowiedżw spr 218 była raczej ironiczna ;), ale pozostawimy tą sprawę dla
    PIP teraz trzeba pracownikom jakoś pomoć

  • 6. Data: 2005-12-15 22:19:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A jak uzyskać świadectwo pracy, gdy pracodawca rzeczywiście przepadł
    i nie
    > wiadomo gdzie jest (na potrzeby tego pytania przyjmijmy, ze facet
    przepadł
    > ostatecznie i nigdy się nie znajdzie) ?

    Moim zdaniem zostaje sąd pracy. Wyrok sądu zastąpi świadectwo pracy.

  • 7. Data: 2005-12-15 22:31:51
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    A jak uzyskac swiadectwo pracy, gdy pracodawca rzeczywiscie przepadl i nie
    wiadomo gdzie jest (na potrzeby tego pytania przyjmijmy, ze facet przepadl
    ostatecznie i nigdy sie nie znajdzie) ?

    Cezar