  • 1. Data: 2005-01-18 16:07:57
    Temat: znikajace napisy z klawiatury
    Od: "proxy boy" <w...@g...pl>

    mam male pytanko - w jednym z hipermarketow kupilem
    klawiature komputerowa za cene ok. 100 pln - uzywam
    jej od czerwca 2004 roku a wiec mniej niz rok i wytarly
    mi sie napisy - czy w takim ukladzie mam prawo do reklamacji ?

    wiem, ze juz nie ma rekojmi ale wtedy kiedy kupowalem byla
    a wiec wlasciwie chyba moge z niej skorzystac ? czy takie
    rzeczy jak zuzycie napisow na tego typu sprzecie od uzywania
    kwalifikuja sie do naprawym w ramach rekojmi ?

    -dzieki
    proksio

  • 2. Data: 2005-01-18 17:17:18
    Temat: Re: znikajace napisy z klawiatury
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2005 17:07:57 +0100, na pl.soc.prawo osoba określana
    zwykle jako proxy boy w poście "<news:csjc8u$b96$1@korweta.task.gda.pl>"
    popełniła co następuje:

> [...]
    > rzeczy jak zuzycie napisow na tego typu sprzecie od uzywania
    > kwalifikuja sie do naprawym w ramach rekojmi ?

    Jest coś takiego jak zgodność towaru z umową... A do czego wobec powyższego
    służy klawiatura? Do pisania! Jeżeli ten sklep sprzedaje klawiatury do
    innych celów to nie ma problemu, ale do pisania najlepiej używać klawiatury
    z oznakowanymi klawiszami (pisanie bezwzrokowe się nie liczy, bo nie każdy
    tak potrafi i jest tu nieistotne).

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 3. Data: 2005-01-18 18:13:32
    Od: "proxy boy" <w...@g...pl>

> [...]
    > najlepiej używać klawiatury z oznakowanymi klawiszami (pisanie
    > bezwzrokowe się nie liczy, bo nie każdy tak potrafi i jest tu

    tak ale ja kupowalem pod starymi przepisami jak byla rekojmia
    i poprawcie mnie, jesli sie myle ze do przedmiotow kupionych
    z rekojmia stosuje sie nadal stare przepisy o rekojmi a nie nowe
    o zgodnosci towaru z umowa :)

  • 4. Data: 2005-01-18 18:17:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    proxy boy wrote:
> [...]
    > jej od czerwca 2004 roku a wiec mniej niz rok i wytarly
    > mi sie napisy - czy w takim ukladzie mam prawo do reklamacji ?

    Tak abstrahując od kwestii prawnych - gdzie tę klawaiturę kupowałeś i
    przez co była 'firmowana'?

    Bo ja mam ciągle tę samą klawiaturę od około 1992 roku i żadne napisy
    się jeszcze nie wytarły... A zdaje się nie była to jakaś 'górna półka'
    (a obecnie 100zł za zwykłą klawiaturę to sporawo).

  • 5. Data: 2005-01-18 18:34:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    proxy boy napisał(a):
> [...]
    > i poprawcie mnie, jesli sie myle ze do przedmiotow kupionych
    > z rekojmia stosuje sie nadal stare przepisy o rekojmi a nie nowe

    Masz rację, tylko - kiedy kupiłeś? Bo jeśli twierdzisz że obowiązywała
    jeszcze rękojmia (sprzedaż konsumencka jak rozumiem), czyli przed 1
    stycznia 2003 roku, to ta dawno wygasła.

    KG