  • 1. Data: 2003-12-15 09:08:17
    Temat: znak towarowy
    Od: "dd" <a...@a...com.pl>

    Mam takie pytanie:
    Mam działalność gospodarczą o nazwie (powiedzmy) "JK Jan Kowalski" i stronę
    www.jk.com.pl
    - zajmuję się reklamą. Zwróciła się do mnie firma z zupełnie innej branży, z
    innego miasta o nazwie JK. Kubicki S.A.
    poprzez swoją kancelarię prawniczą, żebym zaprzestał używać nazwy JK.
    ponieważ oni mają swoją nazwę
    opatentowaną! Chodzi im tak naprawdę o domenę, bo najpierw zwrócili się do
    mnie telefonicznie z prośbą o jej odsprzedanie ale odmówiłem. Jak to jest w
    przypadku patentu i nazwy firmy? Czy można zastrzec nazwę na wszystkie
    branże?

    Darek

  • 2. Data: 2003-12-15 15:58:14
    Temat: Re: znak towarowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dd" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest w
    > przypadku patentu i nazwy firmy? Czy można zastrzec nazwę na wszystkie

    Było całkiem niedawno na tym forum. Moim zdaniem opatentowanie nazwy wcale
    nie daje uprawnień do nazwy domeny. Nazwa domeny jest po prostu adresem
    internetowym. I dokąd na swojej stronie nie będziesz się pod nich
    podszywał, to nic Ci zrobić nie mogą. Musieli by mieć zastrzeżony przez
    Urząd Patentowy ten adres internetowy, a to z tego co mi wiadomo nie jest
    możliwe. Wytłumacz im, że firma PEUGEOT ma zastrzeżone użycie w modelu
    liczb trzycyfrowych z ")' w środku, a mimo to w Polsce są firmy, które
    mają w adresie taką liczbę. I nikt ich nie ściga za to. Podobnie z adresem
    internetowym. To tylko adres, a nie nazwa.