  • 111. Data: 2020-08-19 08:39:05
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2020 20:28:05 +0200, Shrek napisał(a):

    > Nie wiem czy cały czas ale lotnisko niekontrolowane to nie jest jakieś
    > jeti - istnieją i mają się dobrze.

    Nie znam sie na formalizmach, ale tak mi sie wydaje, ze sa tam jakies
    okresy aktywnosci, gdy ktos ruch kontroluje/koordynuje chyba, a sa i
    takie, gdy nikogo nie ma na lotnisku.

    I co - nie mozna wtedy startowac lub lądowac ?

    http://www.aeroklub.wroc.pl/web/#airport
    Przylot prosimy uzgadniać z Szefem Szkolenia +48 609 463 xxx
    lub Dyrektorem + 48 601 727 xxx
    Tankowanie w weekend i po godz 16 prosimy uzgodnić z Szefem stacji
    paliw +48 609 463 xxx
    Loty Usługowe +48 609 463 xxx
    Szef Techniczny +48 609 463 xxx
    Skoki ze spadochronem (Instruktor) +48 609 099 xxx

    Nawet czestotliwosci nie podali ..

    J.

  • 112. Data: 2020-08-19 08:45:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 08:39, J.F. pisze:

> [...]
    > takie, gdy nikogo nie ma na lotnisku.
    >
    > I co - nie mozna wtedy startowac lub lądowac ?

    Pewnie na części nie. Ale wynika to pewnie bardziej z braku
    "parkingowego" czyli człowieka pobierającego opłaty niż kontrolera.
    Wtedy zamyka się lotnisko i nikt za darmo nie będzie latał;)

    Shrek

  • 113. Data: 2020-08-19 09:30:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 08:39, J.F. pisze:
    > Nawet czestotliwosci nie podali ..

    Bo jak nie ma nikogo na nasłuchu, to po co Ci częstotliwość, której nikt
    nie słucha?

    --
    Robert Tomasik

  • 114. Data: 2020-08-19 13:35:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Bo jak nie ma nikogo na nasłuchu, to po co Ci częstotliwość, której
    >nikt
    >nie słucha?

    Logiczne, ale jak akurat lataja, to chyba maja jakas przydzieloną ?

    J,

  • 115. Data: 2020-08-20 01:29:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2020 o 13:35, J.F. pisze:

    > Logiczne, ale jak akurat lataja, to chyba maja jakas przydzieloną ?

    O ile mają radiotelefon. Bo w wojsku się komendy wydawało strzelając
    kolorowe race, by wróg nie wiedział, ze lecimy do niego :-)

    Po za tym nie wykluczone, że w dokumentacji lotniska częstotliwość jest.
    Albo na mapie operacyjnej.

    --
    Robert Tomasik

  • 116. Data: 2020-08-21 14:27:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >O ile mają radiotelefon. Bo w wojsku się komendy wydawało strzelając
    >kolorowe race, by wróg nie wiedział, ze lecimy do niego :-)

    Cos mi chodzi po glowie, ze jak sie hol szybowca zerwie i zwisa, to
    raca obowiazkowa.

    >Po za tym nie wykluczone, że w dokumentacji lotniska częstotliwość
    >jest.
    >Albo na mapie operacyjnej.

    No, nawet na stronie podaja, 122.805MHz.

    Hm glupia sprawa - poprzednio nie zauwazylem, czy wlasnie dodali ? :-)

    J.

  • 117. Data: 2020-08-24 13:27:20
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 20/08/2020 01:29, Robert Tomasik wrote:
> [...]

    Informacje na stronach internetowych nie kwalifikują się do użytku
    operacujnego.

    Zarejestrowane lotniska mają. Nie pamiętam aby były od tego wyjątki.

    > Po za tym nie wykluczone, że w dokumentacji lotniska częstotliwość jest.
    > Albo na mapie operacyjnej.

    Częstotliwość lub częstotliwości a także wszystkie inne informacje (w
    tym godziny pracy) zawarte są w aktualnym AIP. Mogą być też na mapach
    ale wiążące jest AIP.

  • 118. Data: 2020-08-24 15:41:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Częstotliwość lub częstotliwości a także wszystkie inne informacje (w
    >tym godziny pracy) zawarte są w aktualnym AIP. Mogą być też na mapach

    A ten aktualny AIP to skad sie bierze ?

    Internet bylby najbardziej sensowny :-)

    J.

  • 119. Data: 2020-08-24 19:42:52
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 24/08/2020 15:41, J.F. wrote:

    > A ten aktualny AIP to skad sie bierze ?

    Kupuje się w PAŻPie.

    > Internet bylby najbardziej sensowny :-)

    Jest wersja online, publikowana przez PAŻP, niemniej:

    Dotyczy to również stron PAŻP.

  • 120. Data: 2020-08-30 10:47:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiś pijany generał, normalka w Rosji.
    Poza tym wiadomo, że jak przekraczasz rosyjską granicę to masz szansę wrócić bez
    skarpetek, a co dopiero bez swojego samolotu.
    No i dali d... z pilotem Jaka-40, zamiast go od razu do kartiurmy gdzie by
    słabiutkiego zdrowia wojskowy pilot na serce to musieli
    mu jakieś tam samobójstwa robić.
    I paru innym.
    Słuszną linię ma Twoja kompartia.

    -----