  • 1. Data: 2011-03-12 00:17:33
    Temat: zmiany w akcie notarialnym
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Witam grupe.

    Mam troche klopotliwa sytuacje i prosbe o mozliwosci ruchu w tym zakresie.

    W najwiekszym skrocie wyglada to tak:
    kupilem mieszkanie w spoldzielni (spoldzielcze wlasnosciowe prawo do
    lokalu). Po paru latach (w grudniu 2009) zmienilem forme wlasnosci na
    wyodrebniona wlasnosc (ku niezadowoleniu spoldzielni).
    Problem w tym, ze w akcie notarialnym znalazly sie troche niekorzystne dla
    mnie zapisy (bo spoldzielnia przyczepila sie remontow i zmian w scianach
    dzialowych, wykonanych przez osobe, ktora mieszkala przede mna). Takie
    zapisy (glownie zaburzenia wentylacji i wymogi dotyczace rur gazowych)
    znalazly sie rowniez w ich notatkach wewnetrznych (sprawa jest dluzsza,
    dlatego staram sie przedstawic ja skrotowo).
    Teraz komus w spoldzielni sie odwidzialo, ze w sumie, jakby inaczej
    zinterpretowac przepisy, to wszystko bedzie OK, a tak to maja jakies
    niebezpieczne mieszkanie na karku. Przyszedl Pan ze spoldzielni i podsunal
    mi do podpisu notatke sluzbowa.
    Powiedzialem ze nie podpisze, bo jesli mamy sprawe prostowac, to powinnismy
    ja wyprostowac we wszystkich zakresach - zeby byla ona korzystna nie tylko
    dla spoldzielni, ale rowniez dla mnie.

    Troche przydlugie, ale dochodze do sedna :) Pytanko, czy istnieje mozliwosc
    zmiany aktu notarialnego (z 2009 roku), lub napisania jakiegos aneksu, w
    ktorym bedzie informacja, ze w poprzednim znalazly sie bledne zapisy?
    Jesli tak, w jakiej formie powinno to byc zrobione (aneks, nowa umowa, jakas
    korekta)? Jakie kroki trzeba wykonac?
    Jakby ktos jeszcze znal koszty takiej operacji, to bylbym przeszczesliwy :)

    Pozdrawiam
    Michal