  • 1. Data: 2011-03-11 13:29:17
    Temat: Zdalne podpisanie umowy o dzielo (faks, email ?)
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Na dniach bede podpisywal umowe o dzielo
    z frima z drugiego konca Polski.
    Czy jedyna mozliwoscia podpisania umowy
    (bez posiadania podpisu elektronicznego)
    jest przesylanie umowy poczta i jej "normalne" podpisywanie?

    Nie mozna "podpisac" takiej umowy "faksem" czy "emailem"?

  • 2. Data: 2011-03-11 13:31:22
    Temat: Re: Zdalne podpisanie umowy o dzielo (faks, email ?)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-11 14:29, Q pisze:
    > Na dniach bede podpisywal umowe o dzielo
    > z frima z drugiego konca Polski.
    > Czy jedyna mozliwoscia podpisania umowy
    > (bez posiadania podpisu elektronicznego)
    > jest przesylanie umowy poczta i jej "normalne" podpisywanie?

    Jeśli umowa ma być w formie pisemnej, to tak.

    > Nie mozna "podpisac" takiej umowy "faksem" czy "emailem"?

    Można. Będzie uznana za zawartą ustnie, a faks lub e-mail będą śladem
    ustaleń, przydatnym, aby przypomnieć sobie jakie były ustalenia, ale
    raczej nieprzydatnym w przypadku sporu co do treści umowy.

    Może zawrzyjcie umowę ustnie przez telefon i nagrajcie rozmowę?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-11 13:38:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.03.2011 14:31), Liwiusz wrote:

> [...]
    > raczej nieprzydatnym w przypadku sporu co do treści umowy.
    >
    > Może zawrzyjcie umowę ustnie przez telefon i nagrajcie rozmowę?

    Przy czym zamawiający prawie na pewno będzie chciał rachunek do umowy o
    dzieło podpisany i wysłany pocztą "z trąbką" (lub kwalifikowanym
    podpisem elektronicznym).

    p. m.

  • 4. Data: 2011-03-11 13:42:35
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2011 14:29, Q pisze:
> [...]
    > jest przesylanie umowy poczta i jej "normalne" podpisywanie?
    >
    > Nie mozna "podpisac" takiej umowy "faksem" czy "emailem"?

    Nie musisz jej w ogóle podpisywać ani nawet sporządzać na piśmie.

  • 5. Data: 2011-03-11 14:22:00
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jeśli umowa ma być w formie pisemnej, to tak.

    Nie wiem czy umowa ma byc w formie pisemnej -
    - rozumiem, ze nie jest to wymagane?

    > Może zawrzyjcie umowę ustnie przez telefon i nagrajcie rozmowę?

    "ufam" tej firmie, ale wiem, ze "w zyciu bywa roznie"

  • 6. Data: 2011-03-11 15:11:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-11, Q <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Nie mozna "podpisac" takiej umowy "faksem" czy "emailem"?

    A wchodzi w grę przekazywanie majątkowych praw autorskich?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-03-11 15:14:26
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nie musisz jej w ogóle podpisywać ani nawet sporządzać na piśmie.

    Mailami ustalilismy szczegoly co do zadan, ktore mam wykonac
    (kilka rzeczy zdalnie na firmowych komputerach przez vnc
    + prosta strona www + program)
    oraz forme umowy (dzielo) + kwote.

    Naprawde nic nie musze podpisywac i umowa taka jest wazna?

  • 8. Data: 2011-03-11 15:17:05
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A wchodzi w grę przekazywanie majątkowych praw autorskich?

    Czy jak komus robie strone czy program
    (nawet z przekazaniem kodu zrodlowego)
    to mam z tym do czynienia?

  • 9. Data: 2011-03-11 15:33:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-11, Q <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Czy jak komus robie strone czy program
    > (nawet z przekazaniem kodu zrodlowego)
    > to mam z tym do czynienia?

    Zależy od postanowień umownych (czy przekazujesz im licencję,
    czy prawa do stworzonego dzieła). IMHO jak przekazujesz prawa,
    to obowiązuje forma pisemna.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-03-11 21:04:26
    Temat: Re: Zdalne podpisanie umowy (faks, email ?)
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    http://cbke.prawo.uni.wroc.pl/files/ebiuletyn/Miejsc
    e_zawarcia.pdf
    www.e-
    podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/15573/Czy_oswi
    adczenie_woli_wyslane_faks
    em_jest_skuteczne.html
    Trochę obok, ale ciekawe:
    http://nowemedia.home.pl/nuke/modules.php?name=Conte
    nt&pa=showpage&pid=50

    -----

    > Na dniach bede podpisywal umowe o dzielo z frima z drugiego konca Polski.
    > Czy jedyna mozliwoscia podpisania umowy jest przesylanie umowy poczta i
    jej "normalne" podpisywanie?