  • 1. Data: 2006-03-06 22:27:32
    Temat: zmiana własciciela terenu
    Od: "Krzysiek" <h...@p...onet.pl>

    Witam !

    Pokrótce opisze sytuacje.
    W 1984r Spółdzielnia Mieszkaniowa wydaje zgodę PGR na
    postawienie kiosku handlowego.
    W decyzji napisane jest gdzie ( i według jakich szkiców )ma
    być usytuowiony, obiekt powstaje.
    W roku 1992r kiosk wraz z lokalizacja zostaje kupiony przez
    moich rodziców od Gospodarstw Rolnych Skarbu Państwa ( tak
    wtedy nazywa się już PGR ).
    Zostaje podpisana umowa kupna sprzedaży i umowa dzierżawy
    terenu ze Spółdzielnia.
    W roku 2005 w sierpniu, dostajemy informacje z Urzędu Miasta
    , że zmienił się właściciel gruntu i Spółdzielnia bezprawnie
    ma podpisana umowę z nami ( nie jest właścicielem )
    Według ksiąg wieczystych właścicielem gruntu jest Skarb
    Państwa ( działka nie jest skomunalizowana ).
    Urząd Miasta nie chce podpisać z nami umowy i wzywa do
    opuszczenia terenu.
    Przesyła pismo do Spółdzielni Mieszkaniowej o natychmiastowe
    rozwiązanie umowy .
    Spółdzielnia na wniosek Referatu Komunalnego rozwiązuje
    umowę bez trybu 3-miesięcznego wypowiedzenia ! ( taki zapis
    jest w umowie )
    Urząd Miasta wysyła pismo do Inspektoratu Budowlanego o
    usuniecie obiektu w trybie egzekucyjnym.
    Inspektorat budowlany informuje, ze nie prowadzi przeciwko
    nam żadnej sprawy i prosi o przesłania jednoznacznie
    brzmiącej opinii urbanistycznej z 1984r i 1992r o zgodności
    lokalizacji
    kiosku handlowego z miejscowym planem zagospodarowania
    przestrzennego terenu .
    Pisze ponadto ,ze postępowanie administracyjne w
    rozpatrywanej sprawie będzie prowadzone w oparciu o prawo
    budowlane z 1974r wiec powyższa opinia będzie miała wpływ na
    przebieg postępowania.
    Po 75 dniach nie otrzymuje ŻANDEJ opinii o którą się zwrócił
    do Referatu Urbanistyki i Administracji.
    Nie ma żadnych przesłanek do decyzji aby nas usunąć, brak
    przestrzennego zagospodarowania terenu, nic tam w
    najbliższym czasie nie powstaje.
    Jedynym argumentem urzędnika jest to, ze obiekt stoi w pasie
    drogi i obiecał właścicielom nowo powstałego rynku ,ze
    usunie wszystkie obiekty konkurencyjne, znajdujące się w
    pasie drogi .
    Po licznych pismach odwoławczych i przedstawieniu
    zarządzenia Prezydenta Miasta ,ze zezwala się na
    wykorzystanie dróg wewnętrznych pozostających we władaniu
    Miasta na cele handlowe i wyznacza stawkę 0,30gr za 1 m2 +
    VAT, rodzice otrzymują pismo z projektem umowy w której
    Dyrektor zgadza się na handel do końca roku ,celem
    wyprzedaży towaru i bezwzględnego opuszczenia terenu z
    końcem roku.
    Umowa nie została jeszcze podpisana bo oznacza to dla nas
    definitywny koniec ....
    Czy macie drodzy Państwo jakieś uwagi lub spostrzeżenia,
    które mogłyby okazać się dla nas cenne, czy sprawa jest już
    z góry przegrana ?

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-03-06 22:47:21
    Temat: Re: zmiana własciciela terenu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzysiek [###h...@p...onet.pl.###] napisał:

    Przede wszystkim udać się do miejscowych ksiąg wieczystych i ustalić
    kto jest faktycznie właścicielem tej nieruchomości. Tylko z tą
    instytucją / osobą rozmawiać.

    Po drugie na podstawie tych ksiąg wieczystych ustalić, czy
    Spółdzielnia w chwili ostatniej dzierżawy teren (tej z 1992 roku jak
    rozumiem) była władna do jej zawarcia. Jeśli tak, to umowa jest
    wiążąca i trzeba ją przeanalizować w celu ustalenia, jakie warunki
    ewentualnego jej wypowiedzenia zawiera.

    Bez odpowiedzi na te pytania, to wiele się tu poradzić nie da.

    No i jeszcze dodatkowo mi się nasuwa, że jeśli faktycznie konieczność
    wypowiedzenia Wam tej umowy wynika z jakiś ustaleń z sąsiednim
    przedsiębiorcą, to może wchodzić w rachubę nieuczciwa konkurencja. Ale
    to już silnie zależy od tego co faktycznie uda się udowodnić w tej
    materii.

  • 3. Data: 2006-03-06 23:16:06
    Od: "Krzysiek" <h...@p...onet.pl>

> [...]

    > jest
    > wiążąca i trzeba ją przeanalizować w celu ustalenia, jakie

    Według ksiag wieczystych włascicielem terenu w latach
    80-tych i w chwili obecnej jest Skarb Panstwa. Spóldzielnia
    Mieszkaniowa jako generalny realizator inwestycji była
    władajacym terenu objetego zakresem opracowania.Stad zgodnie
    z obowiazujacymi w latach 70-tych i 80-tych zasadami decyzje
    o budowie pawilonów handlowych opiniowały Rada Osiedla a
    administarcyjnie Spółdzielnia.Stad umowa RSM z pierwszym
    włascicielem kiosku.

> [...]
    > przedsiębiorcą, to może wchodzić w rachubę nieuczciwa
    > konkurencja. Ale
    > to już silnie zależy od tego co faktycznie uda się

    Jeżeli chodzi o konkurencje to Pan dyrektor Urzędu Miasta
    sam się przyznał, że likwiduje pawilony handlowe w pasie
    drogi na skutek porozumienia z kupcami w nowo powstałym
    obiekcie.
    Mamy to na piśmie w protokóle ze spotkania .