  • 1. Data: 2006-03-06 20:36:52
    Temat: Dochodzenie należności od nierzetelnego klienta.
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam szanownych grupowiczów

    Mam następujący problem. Mam klienta który jest mi winien pieniądze za
    niezapłacone faktury. Jakie ja muszę spełnić warunki abym mógł dochodzić
    swojej należności sądownie? Ile czego muszę mu wysłać zanim go podam do
    sądu?
    Pierwszy taki nieuczciwiec mi się trafił i muszę teraz się z tym
    problemem zmierzyć. Pomożecie?

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

  • 2. Data: 2006-03-06 20:52:54
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Pierwszy taki nieuczciwiec mi się trafił i muszę teraz się z tym
    > problemem zmierzyć. Pomożecie?

    POMOŻEMY

    wyslij mu przedsadowe wezwanie do zaplaty z wyznaczonym terminem do zaplaty
    oraz informacja ,ze po uplywie zostamoe sprawa skierowana na droge post
    sadowego

    a pozniej wnies pozew do sadu o wydanie nakazu zaplaty w post
    upominawczym/nakazowym . jakimi papierami dysponujesz ???

  • 3. Data: 2006-03-06 21:02:14
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > POMOŻEMY

    to super

    > wyslij mu przedsadowe wezwanie do zaplaty z wyznaczonym terminem do zaplaty
    > oraz informacja ,ze po uplywie zostamoe sprawa skierowana na droge post
    > sadowego

    ten wyznaczony termin zapłaty to jest gdzieś określony? Może być 7 dni??

    > a pozniej wnies pozew do sadu o wydanie nakazu zaplaty w post
    > upominawczym/nakazowym . jakimi papierami dysponujesz ???

    dysponuję podpisanymi przez odbiorcę fakturami VAT z określonym terminem
    płatności. Czyżbym coś zaniedbał?

  • 4. Data: 2006-03-07 07:36:10
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > to super

    > ten wyznaczony termin zapłaty to jest gdzieś określony? Może być 7 dni??

    > dysponuję podpisanymi przez odbiorcę fakturami VAT z określonym terminem
    > płatności. Czyżbym coś zaniedbał?

    jest ok , mozesz wystapic o nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym

  • 5. Data: 2006-03-07 11:40:45
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > jest ok , mozesz wystapic o nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym

    A są jakieś ustawowe terminy dotyczące czasu oczekiwania na realizacje
    zapłaty od kontrahenta czy można teoretycznie na drugi dzień po terminie
    zapłaty uderzać z wezwaniem przedsądowym? Czy to jest jakoś regulowane??

  • 6. Data: 2006-03-07 12:18:32
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    w fakturze miales oznaczony termin platnosci. rozu iem ,ze w terminie nie
    zaplacil dluznik

    wyslij mu wezwanie do zaplaty z terminem powiedzmy 14 dni , a po uplywie
    terminu wnos do sadu

    terminow nie ma okreslonych ale powinien byc rozsadny.. nie powienienes
    wyznaczyc dluznikowi 2 godzin w wezwaniu

    zaraz jak tylko nie zaplaci masz prawo dochodzic przed sadem

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-03-07 17:44:32
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    > wyznaczyc dluznikowi 2 godzin w wezwaniu
    >
    > zaraz jak tylko nie zaplaci masz prawo dochodzic przed sadem

    Wielkie dzięki. Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-03-08 09:12:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lookasik napisał(a):
    > jest ok , mozesz wystapic o nakaz zaplaty w postepowaniu upominawczym

    dlaczego nie nakazowym?

    KG

  • 9. Data: 2006-03-08 09:15:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > dlaczego nie nakazowym?

    Niektórzy twierdzą że podpisana faktura VAT z terminem płatności nie
    jest "zaakceptowanym przez dłużnika rachunkiem".

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 10. Data: 2006-03-08 09:38:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Niektórzy twierdzą że podpisana faktura VAT z terminem płatności nie
    > jest "zaakceptowanym przez dłużnika rachunkiem".

    ciekawe... to co jest takim rachunkiem?
    a jeszcze biorąc pod uwagę niedawne orzeczenie SN, że konkretna faktura
    nie musi być nawet podpisana jeśli wcześniej było upoważnienie do
    wystawiania faktur bez podpisu... (nie twierdzę że słuszne ;) )

    KG