  • 1. Data: 2008-12-10 11:32:29
    Temat: zmiana warunkow wynagrodzenia bez wypowiedzenia warunkow placy
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    Witam,

    Podpisalem z pracodawca umowe o prace na czas nieokreslony, w ktorej w
    oparciu o dwustronne ustalenie zawarty zostal zapis dotyczacy premii
    oraz tego po okresie kilku miesiecy nastapi zmiana warunkow premiowania.
    Poniewaz pozniej przedstawione propozycje byly w wyrazny sposob dla mnie
    niekorzystne nie akceptowalem ich. Negocjacje mialy forme ustna. Po
    zakonczeniu okresu wymienionego w umowie, pracodawca przestal wyplacac
    mi premie. Premia miala praktycznie bezwarunkowy charakter, jedynie
    zwiazany z symbolicznym wymogiem caly czas przeze mnie spelnianym
    w dalszym ciagu po zakonczeniu tego okresu.

    Mimo moich prosb, pracodawca nie przywrocil wyplat premii. Nie nastapilo
    wypowiedzenie warunkow placy ani ich pisemna zmiana. Otrzymalem jedynie
    pisemna propozycje "nie do odrzucenia" w ktorej mam podpisac aneks z
    posrednio korzystnymi dla mnie warunkami, ale wciaz nie
    satysfakcjonujacymi. Wowczas otrzymam tego rodzaju "podwyzke". Inaczej
    nie bede otrzymywal "niczego" wiecej. Aneksu oczywiscie nie podpisalem.

    Wobec w/w, zwrocilem sie pisemnie o oficjalne stanowisko pracodawcy
    gdzie podparl sie on jedynie swoja ostatnia propozycja i twierdzil iz
    tamten zapis wygasl z "automatu" i to konczy sprawe. Jak wspomnialem,
    nie wypowiedzial warunkow pracy/placy ani umowy o prace. W tej sytuacji,
    w kilka miesiecy od zaistnienia sporu, dokonalem sam wypowiedzenia umowy
    o prace, podnoszac w dolaczonym uzasadnieniu brak porozumienia i nie
    wywiazanie sie z zaleglych zobowiazan premiowych. Dodatkowo wyrazajac
    swoja opinie, iz w sytuacji gdy nie doszlismy do porozumienia ale nie
    wypowiedziano mi umowy ani jej zasad i wciaz wykonuje prace, powinny
    obowiazywac dotychczasowe warunki i pracodawca tego nie wypelnil.

    W moim przekonaniu racja znajduje sie po mojej stronie. Czy tak jest?
    Zamierzam wyegzekwowac niewyplacona premie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-12-10 12:02:57
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Gdybyś zacytował dosłownie ten fragment umowy dotyczący premii to by
    wiele pomogło...

  • 3. Data: 2008-12-10 12:18:08
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    przypadek wrote:

    > Gdybyś zacytował dosłownie ten fragment umowy dotyczący premii to by
    > wiele pomogło...

    1. Przyznana zostaje miesieczna premia X na podstawie (warunek)

    2. Strony ustalaja ze po uplywie x miesiecy, zmianie zasady premiowania
    w oparciu o (warunek ogolnie okreslony - nie sprecyzowany w umowie,
    czyli otwarty do pozniejszych negocjacji).

    Przy czym warunek z pkt.1 byl kazdorazowo wypelniany. A co do punktu 2
    jak napisalem wczesniej, nie doszlo do pozniejszego porozumienia,
    poniewaz przedstawiane propozycje stanowily zmiane na gorsze.

  • 4. Data: 2008-12-10 12:51:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 13:18:08 +0100, Grzegorz P. Cibor napisał(a):

> [...]
    > jak napisalem wczesniej, nie doszlo do pozniejszego porozumienia,
    > poniewaz przedstawiane propozycje stanowily zmiane na gorsze.

    Albo bardzo dziwnie ta umowa została napisana, albo nie przepisałeś umowy
    dosłownie.
    Czy zmiana zasad umowy miała nastąpić w oparciu o kryteria obiektywne czy
    subiektywne? Czyli albo "wzrost wartości sprzedaży", albo -- dla odmiany
    -- np. "po ustaleniu przez strony, uwzględniając wartość sprzedaży"?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2008-12-10 13:06:34
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > subiektywne? Czyli albo "wzrost wartości sprzedaży", albo -- dla odmiany
    > -- np. "po ustaleniu przez strony, uwzględniając wartość sprzedaży"?

    W zaleznosci od wynikow finansowych (ale nie warunkowo na zasadzie
    "jesli beda dobre" tylko na zasadzie procentu). Sek w tym, ze nie
    ustalono konkretnej zasady - zapis traktuje, ze to zostanie ustalone po
    uplywie podanego czasu.
    A pozniej przedstawiona propozycja tych ustalen oznaczala przybranie
    niekorzystnych dla mnie zasad, na ktorych wypelnienie dodatkowo nie mam
    wplywu. Oczekiwalem - i tak to przedstawiono tlumaczac sens tego zapisu
    - bedzie to oznaczalo okreslenie inaczej dzialajacych "widelek".

    Dodam ze chodzi o stanowisko zwiazane z utrzymaniem uslug dla klientow
    pracodawcy, a nie pozyskiwanie ich (tym zajmowal sie inny dzial), wiec
    jedynie zwiazane z utrzymaniem jakosci i w ten sposob klienta i przychodow.

    Stad pytanie, czy po zakonczeniu tego pierwszego okresu, w razie braku
    porozumienia co do zasad premiowania, nie powinno nastapic rozwiazanie
    umowy o prace, a skoro do tego nie doszlo, to powinno oznaczac
    utrzymania dotychczasowych zasad, jesli nie doszlo do zatwierdzonej
    przez obie strony zmiany.

  • 6. Data: 2008-12-10 13:20:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 14:06:34 +0100, Grzegorz P. Cibor napisał(a):

> [...]
    > umowy o prace, a skoro do tego nie doszlo, to powinno oznaczac
    > utrzymania dotychczasowych zasad, jesli nie doszlo do zatwierdzonej

    Nie powinno dojść do rozwiązania umowy o pracę, chyba że strony tak
    zechcą, albo jedna ze stron umowę wypowie.
    Natomiast i owszem, skoro kryteria naliczania premii po upływie
    zaznaczonego terminu były nieostre i w dodatku zależały od ustaleń stron,
    to w przypadku braku ustaleń pozostajemy przy pierwotnych zasadach.

  • 7. Data: 2008-12-10 14:20:08
    Od: "Grzegorz P. Cibor" <p...@p...onet.invalid.pl>

    Olgierd wrote:

    > Natomiast i owszem, skoro kryteria naliczania premii po upływie
    > zaznaczonego terminu były nieostre i w dodatku zależały od ustaleń stron,
    > to w przypadku braku ustaleń pozostajemy przy pierwotnych zasadach.

    Dzieki za potwierdzenie. Pozdrawiam