  • 1. Data: 2007-05-14 08:54:59
    Temat: zmiana stanowiska pracy
    Od: Hogata 695 <m...@i...pl>

    Witam

  • 2. Data: 2007-05-14 08:59:37
    Temat: Re: zmiana stanowiska pracy
    Od: Hogata 695 <m...@i...pl>

    On 14 Maj, 10:54, Hogata 695 <m...@i...pl> wrote:
    > Witam moj problem polega na tym i z pracuje w firmie i mam umowe na 5 lat teraz
    zaprponowano mi zmiane stanowiska a takze zmiane miejsca pracy wciaz z w tej samej
    firmie ale podobno mam miec 3 miesiace probne na tyn nowym stanowisku. I teraz co jak
    te 3 miesiace sie skoncza to moga mnie zwolnic bez zadnego wypowiedzenia? I jak sie
    do tego ma ta moja stara umowa piecio letnia? zwolnia mnie i ponownie zatrudnia czy
    dadza jakis aneks ze skroconym okresem pracy?

  • 3. Data: 2007-05-14 19:06:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1179133177.192515.113690@o5g2000hsb.googlegroup
    s.com
    Hogata 695 <m...@i...pl> pisze:

> [...]
    Zmiany, o których piszesz wymagają rozwiązania dotychczasowej umowy. Masz
    umowę na czas określony dłuższy niż 6 m-cy. Takiej umowy nie można rozwiązać
    za wypowiedzeniem jeśli nie ma w niej klauzuli o możliwości 2-tygodniowego
    wypowiedzenia.
    Można rozwiązać ją bez wypowiedzenia - tę opcję pozostawmy na boku, jako
    nieadekwatną do sytuacji, którą opisujesz.
    Można także za porozumieniem stron - jeśli się zgodzisz.
    Z kolei umowa na okres próbny może być rozwiązana za wypowiedzeniem - patrz
    KP.
    Nie umiem udzielić miarodajnej odpowiedzi jak w twojej sytuacji kodeksowy
    okres wypowiedzenia umowy na okres próbny ma się do zapisu o długości okresu
    wypowiedzenia powiązanej z czasem zatrudnienia u danego pracodawcy. Sądzę,
    że priorytet ma czas zatrudnienia, ale to tylko moja opinia.
    Umowę o pracę można aneksować tylko w drodze porozumienia (nie jednostronnie
    chyba, że aneksowania wymaga zmiana prawa), inaczej pozostaje droga
    wypowiedzenia zmieniającego.
    Na twoim miejscu nie podejmowałbym żadnych szybkich, nieprzemyślanych
    decyzji - niech pracodawca przedłoży pisemnie(!) projekty zmian, weź,
    przemyśl, zapytaj i nie spiesz się, bo nie musisz.

    --
    Jotte