  • 1. Data: 2004-01-04 21:54:29
    Temat: zmiana nazwiska - kilka pytan
    Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl>

    Chce zmienic nazwisko, wlasciwie powrocic do panienskiego i wygooglałam
    sobie kilka ciekawych rzeczy. Niestety wygooglałarozwniez nieciekawe:
    Mianowicie, ze jesli pozostaje w zwiazku malzenskim to zmiana nazwiska
    rozciaga sie na wspolmalzonka (Ustawa z 1956r.) Mam nadzieje, ze to nie
    obowiazuje, bo z tego co rozumiem to zmiana nazwiska przeze mnie zmienilaby
    nazwisko meza.
    Poprawcie mnie jesli sie myle, a mam nadzieje, ze tak.

    Przeczytałam rowniez, ze do zmiany potrzebna jest zgoda mazlonka - nie
    bardzo wiem jak to ma wygladac, czy we wniosku mam zalaczyc oswiadczenie
    meza, czy co?

    Trzecie pytanie to takie czy ktos zmienial nazwisko w trakcie malzenstwa -
    nie mam ochoty sie rozwodzic, ale nazwisko chce zmienic. Przyjme wszystkie
    rady.

    I gdzie jest urzad starosty w W-wie, gdzi mam zlozyc ten wniosek.

    Prosze o pomoc i wszelkie dobre rady, chce to zalatwic jak najszybciej.

    Pozdrawiam
    kinga