  • 1. Data: 2004-06-24 08:42:36
    Temat: zle polozony parkiet...
    Od: marek <b...@U...fm>

    witam Grupowiczow,

    Sytacja wyglada nastepujaco: zamowilem ekipe (firme) do polozenia parkietu
    w moim mieszkaniu, ustalilem kwote 7.5k za calosc razem z materialem. Na
    poczatku ich pracy dalem firmie zaliczke 6k "na material", jednak owa
    firma zrobila kompletna fuszerke: parkiet jest krzywo polozony, ma mnostwo
    fald!! Prpopnuja mi oni ze go teraz zerwa i poloza jeszcze raz i
    wycyklinuj, ale ja tego nie chce bo wiadomo ze cyklinuje sie raz na 15 lat
    i kazda taka operacja "sciera" plytki parkietowe w bardzo duzym stopniu,
    wiec nie chce ponownego cyklinowania... Jestem teretycznie dluzny tej
    "firmie" 1,5k no i teraz pytanie: co moge w takiej sytuacji zrobic? Moge
    domagac sie zwrotu swoich pieniedzy i zabrania materialow kotre zuzyli na
    fuszerke? Mam takie prawo? Czy moge sie domagac od nich aby nie brali ode
    mnie pozostalych 1,5k i zostawili tak jak jest?

    Jaki mam pole manewru w zasintnialej sytuacji - czy pozostaje mi tylko
    opinia jakiegos eksperta i sad czy sa jakies instytucje ktore moga mi
    pomoc (tak jak np ze zwrotem obuwia w sklepie)/przepisy na ktore moge sie
    powolac??

    Serdecznie Pozdrawiam,
    marek

  • 2. Data: 2004-06-24 09:28:24
    Temat: Re: zle polozony parkiet...
    Od: "infoman" <i...@b...pl>

    a jakąś umowę z nimi masz ? bo bez tego to będzie ciężko, można tylko liczyć
    na uczciwość ;) ekipy.
    Ja przed remontem spisałem umowę i ustaliłem warunki odbioru oraz ceny
    robocizny,
    zaliczkę dawałem w małych kwotach stopniowo, przy większych zakupach
    informowali mnie o cenie :)
    ekipa ok, praca z małymi niedociągnięcieami też ok :) ale mogłem za to zbić
    cenę
    zgodnie z umową i warunkami odbioru > dostrzeżone defekty itp

    jeżeli są widoczne efekty to zamów inną ekipę i skonfrontuj przy nich
    wykonanie,
    jeżeli się przejmą to koszty materiałow i robocizny spadają na nich
    dlaczego masz płacić 2 razy, jak mozna raz a dobrze !
    no a jeżeli nie to ..... :( zostaje zasądzić ich ale ....
    nie masz umowy :(
    a jakieś pokwitowanie odbioru zaliczki itp ????

    zyczę powodzenia

    ..

  • 3. Data: 2004-06-24 10:38:55
    Od: marek <b...@U...fm>

> [...]
    > cenę
    > zgodnie z umową i warunkami odbioru > dostrzeżone defekty itp

    witam,

    niestety problem w tym ze parkiet caly jest juz polozony, a umowy ani
    potwierdzenia wplaty zaliczki nie posiadam...
    To mowisz ze nawet w sadzie by bylo kiepsko??

    pozdrawiam,
    marek

  • 4. Data: 2004-06-24 12:05:10
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Cześć!
    Kasy, to od nich już pewnie nie wyrwiesz. Jeśli nie cyklinowali jeszcze
    tego parkietu, to weź inną ekipę. Może da się zerwać parkiet i położyć
    jeszcze raz. Tak czy inaczej jesteś finansowo do tyłu.
    Powodzenia,
    Piotr