  • 1. Data: 2004-06-24 07:36:16
    Temat: Obliczenie wartości przedmiotu zaskarżenia
    Od: "Harry" <h...@g...pl>

    Witam szanownych grupowiczów,

    Chciałbym zwrócić się z uprzejmą prośbą o pomoc w obliczeniu wartości
    przedmiotu zaskarżenia, jaką trzeba umieścić w apelacji.
    W pozwie wartość przedmiotu sporu określiłem na 23.000zł.

    Sąd Okręgowy w wyroku orzekł na moją korzyść:
    13.000zł z ustawowymi odsetkami
    1.000zł. tytułem zwrotu części kosztów wpisu sądowego

    Jednocześnie nakazał mi zapłacić przeciwnikowi procesowemu:
    1.800zł. + karę umowną od określonego dnia do dnia zapłaty
    1.900zł. tytułem zwrotu części kosztów postępowania

    W apelacji zaskarżam wyrok w całości.

    Uprzejmie proszę o ewentualne sugestie w sprawie mego zapytania.

    Z nalezytym szacunkiem

    Harry

  • 2. Data: 2004-06-24 09:41:48
    Temat: Re: Obliczenie wartości przedmiotu zaskarżenia
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Harry" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1.800zł. + karę umowną od określonego dnia do dnia zapłaty
    > 1.900zł. tytułem zwrotu części kosztów postępowania

    Nie kumam dlaczego zaskarżasz w całości, skoro dostałeś ponad połowę tego, o
    co wnosiłeś? :-o

    Wpis będzie zależał od tego o co konkretnie wnosisz - tzn. o jaką zmianę
    wyroku sądu I instancji. Na pierwszy rzut oka widać, że będzie to dotyczyło
    10000 nie zasądzonych przez I instancję. Rozumiem też, że pozwany wniósł
    powództwo wzajemne i stąd kwoty do zapłacenia dla niego?

    W sumie wychodziłoby więc, że wpz wyniesie 11.800 zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-06-24 14:07:48
    Od: "Harry" <h...@g...pl>

    > Nie kumam dlaczego zaskarżasz w całości, skoro dostałeś ponad połowę
    > tego, o co wnosiłeś? :-o

    Dziękuję za odpowiedź.
    Sprawa jest prosta a jednocześnie bardzo skomplikowana; polega ona na tym
    jak zwykły obywatel walczy z firmą i sądem z małego miasta gdzie wszyscy się
    znają.
    Nie śmiałem pisać rozwlekle, ale chętnie podzieliłbym się "tą sprawą" z
    fachowcami; moim zdaniem rzecz byłaby conajmniej ciekawa.
    Jeśli potwierdzisz uprzejmie, że można ją opisać w 20-30 zdaniach to
    napiszę.
    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.

    Z należytym szacunkiem

    Harry

  • 4. Data: 2004-06-24 14:20:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Jeśli potwierdzisz uprzejmie, że można ją opisać w 20-30 zdaniach to
    > napiszę.

    Spoko.