  • 11. Data: 2006-08-29 15:07:42
    Temat: Re: zlapali mnie na fotoradar
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Pierwsze nie wypełnienie nałożonego obowiązku, drugie wykroczenie, a
    > NIE przestępstwo, trzecie - czyś ty z choinki się urwał?
    > "Zapomnij" o terminowych opłatach lub np. złożych PIT w terminie to
    > zobaczysz jak to boli ;-)

    ale to jest zupełnie inne "niepamiętanie". Porównał bym to raczej do
    niepamiętana numeru telefonu od cioci do której kiedyś tam się dzwoniło.

    Z 2giej strony - ciekawe jak często karane jest te wykroczenie.

    > Mandat nie "chodzi" ;-) Nakłada się na winnego, którego wcześniej
    > należy ustalić, a nie przysyła na adres firmy.

    ok, przyszło do firmy o wskzazanie winnego - i naprawdę nikt nie pamiętał.
    2 osoby stwierdziły że jeździły tym autem tą trasą, ale nie mają pojęcia
    czy to one akurat wtedy były.
    I wzieła to na siebie osoba trzecia poświadczając tym samym nieprawdę - o
    takie coś mocodawcy chodziło ?

    Marcin

  • 12. Data: 2006-08-29 19:24:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał:

    >ok, przyszło do firmy o wskzazanie winnego - i naprawdę nikt nie pamiętał.
    Czyli w najgorszym wypadku właścicel powinien być ukarany za
    niespełnienie obowiązku i nikt by punktów nie otrzymał.

    --
    Artur Golański

  • 13. Data: 2006-08-29 20:11:13
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Czyli w najgorszym wypadku właścicel powinien być ukarany za
    > niespełnienie obowiązku i nikt by punktów nie otrzymał.

    ok, a jaka jest wysokość kary za niespełnienie tego obowiązku ?
    stała czy równa wysokości mandatu który by się należał ?

    Marcin

  • 14. Data: 2006-08-30 06:44:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > To przetłumaczę z polskiego na... polski ;-/
    > Masz obowiązek wskazać. Nie potrafisz (nie chcesz, nie pamietasz -
    > powód jest tu nieistotny) możesz być pociągnięty do odpowiedzialności
    > karnej na podstawie przytoczonego tam art. KW.

    powód nie jest nieistotny

    KG

  • 15. Data: 2006-08-30 09:46:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >powód nie jest nieistotny
    W przepisie prawa jest nieistotny. Dla sędziego/funkcjonariusza może
    być istotny.

    --
    Artur Golański

  • 16. Data: 2006-08-30 09:46:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał:

    >ok, a jaka jest wysokość kary za niespełnienie tego obowiązku ?
    To zależy od nakłądającego (jesli zechce nałożyć) lub od uznania sądu
    (jeśli funkcjonariusz będzie chciał sie trudzić i wniosek do sądu
    kierować, a sąd uzna, że własciciele jednak ukarać trzeba)

    --
    Artur Golański

  • 17. Data: 2006-08-30 09:58:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > W przepisie prawa jest nieistotny.

    w przepisie może tak, ale stosuje się normy wynikające z wielu
    przepisów, a nie pojedyncze przepisy

    > Dla sędziego/funkcjonariusza może być istotny.

    więc jest istotny

    KG

  • 18. Data: 2006-08-30 14:10:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał:

    >więc jest istotny
    'Może', czyli dla jednego 'jest', a dla drugiego 'nie ma'.
    Reasumując -'może' NIE oznacza 'jest'.

    --
    Artur Golański

  • 19. Data: 2006-08-30 14:37:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur Golanski napisał(a):
    > 'Może', czyli dla jednego 'jest', a dla drugiego 'nie ma'.
    > Reasumując -'może' NIE oznacza 'jest'.

    Zawsze jest istotny, bo umożliwia ocenę czy sprawca popełnił wykroczenie
    czy też jedynie dopuścił się czynu zabronionego.

    KG