  • 1. Data: 2005-08-09 14:01:50
    Temat: zgubiony dokument
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    Witam

    nie wiem czy pisze na odpowiedniej grupie.. ale może ktoś wie..
    zgubiłem prawo jazdy .. czy w urzędzie zostanie mi wydany jakiś "świstek"
    upoważniający mnie do prowadzenia w dalszym ciągu pojazdów ?? jest mi to
    niezbędne w pracy a oczekiwanie około miesiaca na nowy dokument i brak w tym
    czasie możliwości prowadzenia samochodu dyskalifikuje mnie w pracy...

    z góry dzięki za wypowiedzi

  • 2. Data: 2005-08-09 14:07:30
    Temat: Re: zgubiony dokument
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > zgubiłem prawo jazdy .. czy w urzędzie zostanie mi wydany jaki? "?wistek"
    > upoważniaj?cy mnie do prowadzenia w dalszym ci?gu pojazdów ?? jest mi to

    Z tego co pamietam, to swistek nie pozwala na kierowanie samochodem.

  • 3. Data: 2005-08-09 14:16:23
    Od: "tomek" <...@...com>

    Nie można jeździc na tym świstku. Zresztą za to nic nie dające zaświadczenie
    trzeba zapłacić coś koło 20 zł. Mandat za jazdę bez dokumentu wynosi cos
    koło 50 zł

  • 4. Data: 2005-08-09 14:27:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    zaświadczenie
    > trzeba zapłacić coś koło 20 zł. Mandat za jazdę bez dokumentu wynosi

    Natomiast jeśli kierowca posiada ów świstek, to życiowy policjant może
    sprawdzić drogą radiową, ze kierującemu nie zatrzymano prawa jazdy i
    odstąpić go od ukarania. Bez świstka, to w zasadzie żadnych podstaw nie
    ma do tego. Trzeba dać szansę policjantowi chociaż.

  • 5. Data: 2005-08-09 14:30:14
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    są miasta, gdzie świstaek dają za darmo, tyle, że on do niczego nie
    uprawnia.
    Można liczyć na miękkie serce policjantów (ja miałem do świstka
    potwierdzenie zgłoszenia kradzieży i mnie puścili), ale zgodnie z
    obowiązującym prawem jesteś bez uprawnień do kierowania.
    IMHO paranoiczne prawo
    MAc

  • 6. Data: 2005-08-09 15:43:04
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potwierdzenie zgłoszenia kradzieży i mnie puścili), ale zgodnie z
    > obowiązującym prawem jesteś bez uprawnień do kierowania.

    racja... paranoja jak zresztą w każdej dziedzinie życia w naszym kraju... w
    przypadku rutynowej kontroli nie przyjąc mandatu za brak dokumentu i spotkać
    się w sądzie zostaje...

    dzieki za wszystkie info.

  • 7. Data: 2005-08-09 22:33:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <ddael3$k6$1@news.onet.pl>, MAc wrote:
> [...]
    > potwierdzenie zgłoszenia kradzieży i mnie puścili), ale zgodnie z
    > obowiązującym prawem jesteś bez uprawnień do kierowania.

    Nie bez uprawnień, a bez dokumentu je potwierdzającego.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-08-11 03:23:33
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Nie bez uprawnień, a bez dokumentu je potwierdzającego.

    Uprawnienia potwierdza prawo jazdy , a nie swistek = logika ...

    J.

  • 9. Data: 2005-08-11 14:46:14
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 8/11/2005 5:23 AM, fotomania wrote :

    > Uprawnienia potwierdza prawo jazdy , a nie swistek = logika ...

    Była już na temat dyskusja, ale moim zdaniem jest różnica, którą kodeks
    wykroczeń potwierdza:

    Art. 94
    § 1. Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do tego
    uprawnienia, podlega karze grzywny.
    [...]

    Art. 95.
    Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy sobie
    wymaganych dokumentów, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze
    nagany.

    Jak widać za jazdę bez uprawnień grozi grzywna do 5000 zł, zaś za jazdę
    bez dokumentów do 250 zł, albo kara nagany.

    Jeżdżąc ze "świstkiem" jeździ się bez wymaganych dokumentów...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 10. Data: 2005-08-12 06:36:07
    Od: "aliuqet " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ostatnio bylam w podobnej sytuacji na szczescie dokumenty sie znalazly dzieki
    pewnej milej pani.
    Niemniej jednak w miedzyczasie odwiedzilam komisariat policji i mily pan
    policjant wyjasnil ze ten swistek nic nie daje, niemniej jednak jesli ktos
    zgubil nowe prawojazdy (mowie o tym najnowszym zupelnie te z 2 zdjeciami,
    prawo jazdy te jest wydawane od ok 1-2 lat) to wtedy zdjecie i dane tej osoby
    sa w ich bazie i oni sobie moga na komputerze w samochodzie sprawdzic czy dana
    osoba to dana osoba faktycznie :)) i wtedy swistek plus np dowod wystarczy
    Oczywiscie nie jest to potwierdzone z praktyka, podaje tylko to co mowil mily
    pan :)