  • 1. Data: 2005-08-09 13:27:13
    Temat: OC os.fizycznej a remont mieszkania...
    Od: "Ewusek" <e...@n...o2.pl>

    Witam !
    Mam wykupione OC od osob fizycznych w zyciu prywatnym w Warcie. Jestem w
    trakcie remontu mieszkania - wymiana futryn, instalacji elektrycznej,
    likwidacja 1 scianki dzialowej, nowe tynki itp.
    Sprawa wyglada tak, ze u sasiadki pietro wyzej (budynek dwupietrowy z cegly,
    my mieszkamy na parterze) sa pekniecia w poprzek ściany o grubosci ok 2 mm.
    Ekipa, ktora robi remont u mnie w mieszkaniu nie jest firma i nie wiem czy
    "majster" ma wykupione OC od takich przypadkow - pytalismy go kilka razy
    przed wyburzeniem tej sciany czy nic sie nie stanie to powiedzial, ze nie,
    bo to scianka dzialowa o grubosci 6 cm - cegly stawiane poziomo.
    Co mozemy teraz zrobic ? Czy Warta wyplaci odszkodowanie z naszego OC jak
    zglosimy ta szkode czy jest to raczej maloprawdopodobne ?
    W warunkach umowy przeczytalam, ze ubezpieczenie obejmuje "budowe domu" a
    wczoraj moja agentka mi powiedziala, ze remont mieszkania mozna pod te
    podciagnac.
    Czy znacie przypadki, ze firmy ubezpieczeniowe wyplacaly odszkodowania z OC
    w takiej sytuacji ?

    Pozdrawiam i dziekuje,
    Ewa

  • 2. Data: 2005-08-13 17:12:03
    Temat: Re: OC os.fizycznej a remont mieszkania...
    Od: sylwek <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2005 15:27:13 +0200, Ewusek napisał(a):

> [...]
    > my mieszkamy na parterze) sa pekniecia w poprzek ściany o grubosci ok 2 mm.

    > bo to scianka dzialowa o grubosci 6 cm - cegly stawiane poziomo.

    Natychmiastową ewakuację! Jeśli po usunięciu tej ścinki u sąsiada pękają
    sciany to długo tam nie pomieszkasz!
    Sąsiad chce cię naciąć na parę złotych.Nie daj się bo na tym się nie
    skończy.

  • 3. Data: 2005-08-13 19:54:31
    Od: Efcia<e...@o...pl>

    cóz..sądze że jeżeli sasiadka zgłosi szkodę (bo przeciez to ona ucierpiała) to
    dostanie odszkodowanie). A firma budowlana czy remontowa powinna miec OC.
    Tak samo jak np. przewoźnicy, czy rolnicy. jesli dobrze się orientuję (ostatnio
    często stykam się z ubezpieczeniami) to dla firm budowlanych obowiązek jest
    posiadanie ubezpieczenia OC. wiec tylko zdobyc nr polisy i fru do ich
    towarzystwa :). a jesli nie ma..to ma facet (własciciel firmy) poważny problem.
    Tak przynajmniej mi się wydaje :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info