  • 21. Data: 2013-03-06 12:23:48
    Temat: Re: zezwolenie sądu na dokonanie czynności prawnej przekraczającej zakres zwykłego zarzadu-art.39-Krio
    Od: Nix <v...@w...pl>

> [...]
    > Dlaczego sąd ma uznać, że dla właściciela korzystniejsze będzie,
    > że zostanie utrzymana ciągłość działania przedsiębiorstwa w okresie
    > kiedy on już (prawdopodobnie) nie będzie żył, wykluczając możliwość
    > choćby tylko ewentualnej możliwosci wydania powiedzmy ćwierci miliona
    > złotych na ewentualny zabieg (prywatnie) który może przedłużyć mu życie
    > o miesiąc lub przeciwnie - nawet skrócić życie, ale ulżyć w cierpieniu?
    > To jest jego majątek, a nie "rodziny", rodzina dostanie (to co
    > ewentualnie zostało) kiedy właściciel (ewentualnie) umrze.

    Idziemy dalej tym tropem ale dopcecyzuję:
    Tata chce bezsprzecznie zrobić darowiznę, bo ją podpisał ( owszem, sama
    darowizna nie ma mocy prawnej, bo nie ma poświadczenia podpisu, ale
    podpisał ją )
    W takim stanie zdrowia inaczej jak złożeniem podpisu nie
    może przekazać swej woli z przyczyn obiektywnych- stanu zdrowia.

    Czy ten fakt przemawia za ewentualanym przychyleniem się sądu do w/w
    wniosku ?

    pzdr! Nix

  • 22. Data: 2013-03-06 16:43:10
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Nix wrote:
> [...]
    > może przekazać swej woli z przyczyn obiektywnych- stanu zdrowia.
    >
    > Czy ten fakt przemawia za ewentualanym przychyleniem się sądu do w/w
    To wzbudzi raczej podejrzenia sądu - że podpis jest więc w czym
    ten problem z notariuszem? I jeśli sąd zechce wysłuchać ojca
    osobiście to nabierze takiego samego zdania jak notariusz a
    ponadto że dla ochrony interesów ojca trzeba go ubezwłasnowolnić.
    Także wg. mnie lepiej sądu nie prowokować dziwnymi pozwami tylko
    prowadzić dziłalność skoro masz pełnomocnictwo ważne aż do
    śmierci ojca.
    I ciekawe czy Twoje pełnomocnictwo jest wystarczające abyś mógł
    "odkupić" Towar od ojca na potrzeby własnej działalności a potem
    działalność ojca zawiesić.

  • 23. Data: 2013-03-06 16:49:16
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-03-06 16:43, poszukiwacz pisze:

> [...]
    > I ciekawe czy Twoje pełnomocnictwo jest wystarczające abyś mógł
    > "odkupić" Towar od ojca na potrzeby własnej działalności a potem

    Ok,jeśli ubezwłasnowolnienie, to ile to może w takim przypadku potrwać ?
    Kilka tygodni czy raczej miesięcy?

    Prowadzić działalność mogę, żaden problem. Odkupić towar także mogę,
    (każdy może, także każda firma ) tylko że Ojciec zapłaci Vat gdy sprzeda
    towar, lub/i gdy zakończy działalność. ( zawieszenie nic tu nie pomoże)
    To są pieniądze wyrzucone w błoto... Gdyby darował, z art.55 KC
    darczyńca i obdarowany nie zapłacą VAT...

    pzdr! Nix

  • 24. Data: 2013-03-06 20:02:09
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Nix wrote:
    > Ok,jeśli ubezwłasnowolnienie, to ile to może w takim przypadku potrwać ?
    > Kilka tygodni czy raczej miesięcy?
    To zależy od obciążenia sądu rej. - wydz. rodzinny sprawami,
    pytaj w sekretariacie.
    Pamiętaj że po ubezwłasnowolnieniu to będą na 100% nici z
    jakiejkolwiek darowizny, a umowa o dożywocie to ze 40% szans że
    sąd przychyli się, dlatego wg. mnie ubezwłasnowolnienie mija się
    z celem.

  • 25. Data: 2013-03-06 21:32:41
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2013-03-06 20:02, poszukiwacz pisze:
> [...]
    > darowizny, a umowa o dożywocie to ze 40% szans że sąd przychyli się,
    > dlatego wg. mnie ubezwłasnowolnienie mija się z celem.

    no tak... to wychodzi na to że w ogóle nie da się w obecnym stanie spraw
    zrobić takiej darowizny...szkoda, bo trzeba będzie zrobić zwykłą
    sprzedaż no i Tata odprowadzi Vat i zamknie firmę.

    A może tu jest jakiś myk który ochroniłby przed Vat-em lub chociaż go
    zmniejszył ?
    pzdr! Nix

  • 26. Data: 2013-03-07 05:36:53
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-03-06 21:32, Nix pisze:

> [...]
    > sprzedaż no i Tata odprowadzi Vat i zamknie firmę.
    >
    > A może tu jest jakiś myk który ochroniłby przed Vat-em lub chociaż go

    Ale Ty ten VAT odzyskasz.

    --
    spp

  • 27. Data: 2013-03-07 09:46:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Mar 2013, Nix wrote:

    > To są pieniądze wyrzucone w błoto...

    Nie są skoro druga strona je odliczy.

    > Gdyby darował, z art.55 KC darczyńca i obdarowany nie zapłacą VAT...

    Objaśnij co masz na myśli, bo rozgryźć się nie da.
    Co jest w art.55 KC wiem :>

    Jeśli masz na myśli całe przedsiębiorstwo (zbycie całego
    przedsiębiorstwa), znaczy że jest spod VAT wyłączone,
    to zdaje się to samo dotyczy spadku (bo dlaczego by nie).
    Tyle że to art.6 ustawy o VAT, a nie KC.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-03-07 10:48:11
    Od: Nix <v...@w...pl>

> [...]
    > to zdaje się to samo dotyczy spadku (bo dlaczego by nie).
    > Tyle że to art.6 ustawy o VAT, a nie KC.

    Tak, zgadza się, mam na myśli zbycie ( darowizna to też zbycie) całego
    przedsiębiorstwa, które jest neutralne dla VAT.

    Spadku też to będzie dotyczyć ale co to zmienia ?

    Spadek oznacza Testament i to notarialnie poświadczony( w przypadku gdy
    przekazuje się firmę) a poświadczenia uzyskać się nie da, więc wracamy
    do punktu wyjścia = sytuacja patowa.

    pzdr Nix

  • 29. Data: 2013-03-07 11:35:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Mar 2013, Nix wrote:

    > Spadek oznacza Testament

    Od kiedy?
    Spadek *DLA SYNA*?
    To znieśli ustawowe dziedziczenie a ja o tym nie wiem?
    Dzięki za info ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2013-03-07 13:03:33
    Od: Nix <v...@w...pl>

    > Od kiedy?
    > Spadek *DLA SYNA*?
    > To znieśli ustawowe dziedziczenie a ja o tym nie wiem?
    > Dzięki za info ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No cóż, zagalopowałem się troszkę, masz rację w kwestii dziedziczenia
    ustawowego. Tyle że dla obecnej sytuacji to marna pociecha, bo niewiele
    wnosi do sprawy. Pewnie postępowanie spadkowe da się przeprowadzić ale
    to będzie wymagało wiele czasu i nerwów( a tymczasem firma się
    "rozpłynie" tudzież jej klienci i wierzyciele )

    pzdr! Nix