  • 1. Data: 2010-08-20 11:47:31
    Temat: zdjęcie z fotoradaru, wskazanie kierującego
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    W połowie lipca udostępniłem mój samochód znajomemu.
    Korzystał z niego w czasie swojego pobytu na urlopie w moich okolicach.
    Na poczatku sierpnia otrzymałem ze straży miejskiej zdjęcie z
    fotoradaru(przekroczenie prędkości)
    Załącznikiem do zdjęcia było oświadczenie w którym miałem wskazac kto w
    danym dniu uzytkował pojazd.
    Odesłałem wiec informację zwrotną podajac:
    Imie Nazwisko, seria i nr dowodu, Pesel
    osoby kierującej
    Była tam jeszcze do wypełnienia rubryka: "adres do doręczeń" Poniewaz nie
    znałem aktualnego adresu do doręczeń w/w osoby wiec wpisałem "brak danych"
    Dzisiaj otrzymałem obszerne pismo(nawet Jamesa Bonda tam wymieniaja) którego
    skan zamieszczam:
    http://www.voila.pl/121/wecty/
    Dodatkowo dołączyli mandat na 150zł z art 97kw w związku z art 78 ust
    4pP.R.D.
    W rozmowie tel. strażnik miejski potwierdził ze ustalili adres zameldowania
    tej osoby wysłali mandat lecz otrzymali informację zwrotna że adresat tam
    nie mieszka.
    W związku z tym że nie potrafia mu doręczyć mandatu uznali ze ja nie
    wskazłem sprawcy wykroczenia
    Co o tym sądzicie?
    Moim zdaniem wskazałem im konkretna osobe i ich obowiazkiem jest ja
    skutecznie ukarać.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-08-20 11:51:13
    Temat: Re: zdjęcie z fotoradaru, wskazanie kierującego
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-20 13:47, Kris pisze:
> [...]
    > wskazłem sprawcy wykroczenia
    > Co o tym sądzicie?
    > Moim zdaniem wskazałem im konkretna osobe i ich obowiazkiem jest ja

    Mandatem można karać tylko osobę winną wykroczenia / złamania przepisów
    a nie sąsiada, matkę czy substytutu sprawcy. Nie jesteś odpowiedzialny
    wykroczenia więc mandat się nie należy. A to czy mogą doręczyć mandat
    sprawcy czy też nie wisi ci i powiewa. Jest to klasyczne wyłudzanie /
    oszustwo.

  • 3. Data: 2010-08-20 11:59:42
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykroczenia więc mandat się nie należy. A to czy mogą doręczyć mandat
    > sprawcy czy też nie wisi ci i powiewa. Jest to klasyczne wyłudzanie /

    Tak tez im mówiłem ale oni tweirdzili ze nie dostałem mandatu za wykroczenie
    w ruchu drogowym tylko za niewskazanie sprawcy tego wykroczenia. A moim
    zdaniem wskazałem konkretna osobę.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-08-20 12:03:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    >
    > Tak tez im mówiłem ale oni tweirdzili ze nie dostałem mandatu za
    > wykroczenie w ruchu drogowym tylko za niewskazanie sprawcy tego

    Tak właśnie jest.

    >A moim zdaniem wskazałem konkretna osobę.

    Jest różnica pomiędzy wskazaniem Jamesa Bonda, a Jana Kowalskiego
    (istniejącego wraz z peselem, którego nawet sobie odnaleźli w bazie).
    Obronienie się zatem przed sądem nie jest niemożliwe ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-08-20 12:11:25
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Jest różnica pomiędzy wskazaniem Jamesa Bonda, a Jana Kowalskiego
    > (istniejącego wraz z peselem, którego nawet sobie odnaleźli w bazie).
    > Obronienie się zatem przed sądem nie jest niemożliwe ;)

    Ale wskazłem im konkretna osobe faktycznie tą która prowadziła samochód,
    tylko ze nie podałem im adresu pod któryu maja wysac mandat. Wysłali na
    adres zameldowania ale dostali info ze juz tam nie mieszka.
    A jesli jest tak jak piszesz to czy ja udostępniając komyus samochó musze
    sledzic później gdzie ta osoba mieszka i co robi?
    Jak korzystała z mojego auta mieszkała u mnie. Po urlopie wyjechała i nie
    znam jej aktualnego miejsca pobytu. Znałem jej miejsce pobytu w momencie gdy
    udostepniłem auto, czy musze znac jej dalsze losy.
    Może błędem było ze w oświadczeniu dla SM nie wpisalem adresu zameldowania-
    ale takiej informacji oni nie wymagali- chcieli adres do doręczeń.
    Zresztą adres zamekldowania sobie ustalili sami i opotwierdzili ze nie jest
    to fikcyjna osoba

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-08-20 12:12:15
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-20 14:03, Liwiusz pisze:
> [...]
    > (istniejącego wraz z peselem, którego nawet sobie odnaleźli w bazie).
    > Obronienie się zatem przed sądem nie jest niemożliwe ;)

    Mniejsza o to. Jeżeli może udowodnić że tego dnia nie było go w tym
    miejscu (np rachunki za hotele na barbados) to i tak nie powinien płacić
    mandatu. Bo mandat jest wystawiany za wykroczenie. Jeżeli wykroczenia
    nie popełnił to nie ma podstaw do karania mandatem karnym.

  • 7. Data: 2010-08-20 12:14:27
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    >W dniu 2010-08-20 14:03, Liwiusz pisze:
    > Mniejsza o to. Jeżeli może udowodnić że tego dnia nie było go w tym
    > miejscu (np rachunki za hotele na barbados) to i tak nie powinien płacić
    > mandatu.

    To akurat moge udowodnic bez problemu. W tym czasie byłem w pracy kilkaset
    kilometrów dalej

    >Bo mandat jest wystawiany za wykroczenie. Jeżeli wykroczenia nie popełnił
    >to nie ma podstaw do karania mandatem karnym.
    Ale nie dali mi mandatu za wykroczenie tylko za niewskazanie sprawcy.
    Podanie peselu, nr dowodu, imienia nazwiska to jest niewskazanie sprawcy?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-08-20 12:25:02
    Temat: Re: [OT] zdjęcie z fotoradaru, wskazanie kierującego
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj otrzymałem obszerne pismo(nawet Jamesa Bonda tam wymieniaja)
    > którego skan zamieszczam:
    > http://www.voila.pl/121/wecty/

    Ja pierdolę, komuś tam chyba za mocno przygrzało ;-)

  • 9. Data: 2010-08-20 12:43:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W związku z tym że nie potrafia mu doręczyć mandatu uznali ze ja nie
    > wskazłem sprawcy wykroczenia
    > Co o tym sądzicie?

    odeslij poleconym.

    Szanowni Panstwo,

    Odmawiam przyjecia mandatu karnego. Pismem z dn. wskazalem osobe, ktora sie
    nim opiekowala w terminie od XXX do XXXX. Mandatu nie przyjmuje

    Icek

  • 10. Data: 2010-08-20 20:59:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    > wskazłem sprawcy wykroczenia
    > Co o tym sądzicie?
    > Moim zdaniem wskazałem im konkretna osobe i ich obowiazkiem jest ja

    nadgorliwcy
    wiec go nie przyjmij.
    masz wskazac osobe, a nie jej adres do doreczen, co zrobiles dosyc
    dokłdnie podajac pesel.
    Spotkacie sie w sadzie grodzkim i o ile nie trafisz na sedziego
    oszkoloma, to na tym powinno sie zakonczyc.