  • 1. Data: 2010-08-19 07:05:58
    Temat: sprawa notarialnych testamentow... przed 1991 i smierc notariusza.
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    ktorki opis sytuacji.
    Spadek po babce (maz zmarl wczesniej) w postaci dzialki z domem. Jedna
    corka, 3 wnuczki. Przez 4 miesiace od smierci spadkodawcy nie ujawniono
    testamentu. Corka skalda wniosek do sadu o nabycie spadku. Sad postanowil o
    przyznaniu spadku w swietle zenan corki, iz nic nie wie o testamencie. W
    trakcie okresu oczekiwania na uprawomocnienie sie postanowienia jedna z
    wnuczek spadkodawczyni, ktore wczesniej twierdzila, ze nic nie wie o
    jakimkolwiek testamencie, obwieszcza ze w okolicach 1988-1989 babka zapisala
    jej w testamencie owa dzialke. Podobno dokonala tego u nie zyjacego juz
    notariusza. I jest na to jakis papier.

    Mam wiec pytanie zwiazane z testamentami w formie aktu notarialnego. Sprawa
    dotyczy przechowywania informacji o dokonaniu takowych i tym co sie dzieje z
    tego typu dokumentami zmarlego notariusza. Niestety nie znalazlem informacji
    na ten temat jesli chodzi o testament z 1989r.
    Mianowicie:
    Czy przed ustawa o notariacie z 1991r byl obowiazek prowadzenia repertorium
    i po 10 latach archiwizowania w sadzie rejonowymy?
    Co dzieje sie z tego typu dokumentami sprzed 1991r dokumentami notariusza w
    przypadku jego smierci i zamkniecia kancelarii notarialnej?
    Jesli tak, czy sad przy wniosku o nabycie spadku (Przyjecie spadku wprost.)
    sprawdza takie rzeczy, jesli jedyny ustawowy (wnuczki dziedzicza dopiero w
    nastepnej kolejnosci po corce OIDW) spadkobierca nie wie nic o testamencie?

    Serdeczne dzieki za odpowiedzi
    Steel

  • 2. Data: 2010-08-23 16:47:08
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-08-19 09:05, steel pisze:
> [...]
    > nastepnej kolejnosci po corce OIDW) spadkobierca nie wie nic o testamencie?

    a jak ma sprawdzić?

    KG

  • 3. Data: 2010-08-25 13:11:46
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Po bodajże 5 latach notariusz przekazuje testamenty do sądu (w W-wie dla Mokotowa,
    tego "hipotecznego").
    Ale czy bez numeru repertorium odszukają to wątpię.
    Ewentualnie nazwa kancelarii i rok spisania.

    -----