  • 1. Data: 2011-02-28 06:45:38
    Temat: zdjęcia w teatrze (kinie)
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Jestem w teatrze (kinie). Chce zrobić sobie jedno czy dwa zdjęcia dla własnych
    prywatnych celów - ot tak by mieć w albumie ze zdjęciami, że tam byłem.
    Pstrykam, podchodzi do mnie obsługa i prosi o wyjście. Wychodze a tam juz sztab
    ludzi z ochrony karze mi skasować te zdjęcia, które zrobiłem. Mówię im, że
    zdjęcia zrobiłem na swój użytek do domowego albumu. Mimo wszystko zasłaniają sie
    ustawą o prawach autorskich i każą skasować. Dla świętego spokoju i aby nie
    szarpać się z ochroną na oczach własnych dzieci (bo co z tego ze potem miałbym
    racje skoro by mnie wywalili na siłe i dzień stracony) kasuje te zdjęcia
    (odzyskane po wyjścu z obiektu).

    I teraz czy ustawa o prawach autorskich zakazuje mi wykonanie zdjęcia dla
    własnych potrzeb. Z tego co wiem to mogę to zrobić dla swoich potrzeb.

  • 2. Data: 2011-02-28 10:11:44
    Temat: Re: zdjęcia w teatrze (kinie)
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-28 07:45, mz pisze:
> [...]
    >
    > I teraz czy ustawa o prawach autorskich zakazuje mi wykonanie zdjęcia
    > dla własnych potrzeb. Z tego co wiem to mogę to zrobić dla swoich potrzeb.

    Ustawa ustawą, ale... W jaki sposób zostałeś _zmuszony_ do skasowania?
    Bo IMHO mamy tu do czynienia z klasyczną sytuacją patową. Mówisz: nie,
    nie skasuję i co mi zrobicie? Hmmm...?
    pwz

  • 3. Data: 2011-02-28 10:13:33
    Od: pwz <p...@o...eu>

> [...]
    >
    > I teraz czy ustawa o prawach autorskich zakazuje mi wykonanie zdjęcia
    > dla własnych potrzeb. Z tego co wiem to mogę to zrobić dla swoich potrzeb.

    Kolejna sprawa: czy robisz zdjęcie fotela kinowego/teatralnego, czy
    dzieciom siedzącym na widowni, czy np. aktora na scenie albo ekranu z
    wyświetlanym filmem? Bo to też IMHO inna para kaloszy...
    pwz

  • 4. Data: 2011-02-28 10:35:25
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Zdjęcie zrobiłem scenie podczas spektaklu. Na zdjęciu widać urządzenia grające w
    sztuce będące na scenie.

  • 5. Data: 2011-02-28 14:07:39
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I teraz czy ustawa o prawach autorskich zakazuje mi wykonanie zdjęcia dla
    > własnych potrzeb. Z tego co wiem to mogę to zrobić dla swoich potrzeb.

    Przepisy mówią o publikowaniu fotografii a nie o jej robieniu.
    Wszystko wystawione na widok możesz fotografować.

    --
    andrzej

    Renowacja każdych schodów wewnętrznych
    www.nowe-schody.prv.pl

  • 6. Data: 2011-02-28 14:43:56
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-28 11:11, pwz wrote:

    > Ustawa ustawą, ale... W jaki sposób zostałeś _zmuszony_ do skasowania?
    > Bo IMHO mamy tu do czynienia z klasyczną sytuacją patową. Mówisz: nie,
    > nie skasuję i co mi zrobicie? Hmmm...?
    > pwz

    wyproszą go z lokalu - to mogą

  • 7. Data: 2011-02-28 14:46:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "andrzej" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przepisy mówią o publikowaniu fotografii a nie o jej robieniu.
    > Wszystko wystawione na widok możesz fotografować.

    Nawet jakbyś tą fotką dopuścił się przestępstwa - choć moim zdaniem nie -
    to ochrona domagając się jego usunięcia dopuszcza się przestępstwa. W
    zależności od szczegółów prawnych może to być przestępstwo z ustawy o
    ochronie osób i mienia (przekroczenie uprawnień) lub kodeksu karnego
    (zmuszanie do określonego zachowania). Tak więc w takiej sytuacji najlepiej
    wezwać Policję. Ryzykujesz ewentualnie mandatem za zakłócenie porządku
    publicznego (robienie fotek w teatrze stanowi zakłócenie) przy zarzutach
    dla osób nakazujących usunięcie fotek. W razie wątpliwości prześledź liczne
    w pewnym czasie w sieci wątki dotyczące fotografowania na stacjach
    kolejowych. Dopiero kilka zarzutów dla kilku bejdoków - głównie z Służby
    Ochrony Kolei - dało koniec nagonkom na miłośników kolei robiących fotki.

  • 8. Data: 2011-02-28 14:55:41
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 28 Feb 2011 15:43:56 +0100, Olo napisał(a):

    > wyproszą go z lokalu - to mogą

    Ale wtedy to chyba trzeba za bilet zwrócić?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2011-02-28 22:22:33
    Temat: Odp: zdjęcia w teatrze (kinie)
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    > Kolejna sprawa: czy robisz zdjęcie fotela kinowego/teatralnego, czy dzieciom
    > siedzącym na widowni, czy np. aktora na scenie albo ekranu z wyświetlanym
    > filmem? Bo to też IMHO inna para kaloszy...

    poniewaz bo?
    ma prawo rejestrowac to co widzi i tyle
    oczywiscie np. blyskanie fleszem to inna sprawa

  • 10. Data: 2011-02-28 22:24:14
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Tak więc w takiej sytuacji najlepiej wezwać Policję. Ryzykujesz ewentualnie
    > mandatem za zakłócenie porządku publicznego (robienie fotek w teatrze stanowi
    > zakłócenie)

    smiem watpic o ile aparat ma wyciszony i nie blyska po oczach

    w przeciwnym razie to oczywiscie chamstwo