  • 1. Data: 2003-09-16 21:28:10
    Temat: zbieranie podpisow
    Od: "Neo[EZN]" <S...@w...pl>

    Mam pytanko do grupowiczow ale najpierw kilka slow wstepu.

    W zwiazku z planami prezydenta Wroclawia odnosnie przyszlosci pewnej
    linii tramwajowej w centrum miasta (likwidacja) wraz z grupa znajomych
    planujemy zorganizowac cos, co przeszkodzi w realizacji tych planow.
    Uwazamy, ze decyzja prezydenta nie jest do konca przemyslana a
    argumentacja za likwidacja linii tramwajowej - niejasno uzasadniona i
    budzi wiele watpliwosci.

    Jednym z pomyslow, ktory przyszedl nam do glowy jest zbieranie podpisow
    ludzi, ktorzy rowniez sa przeciwko likwidacji tej linii tramwajowej.

    Szukalem w archiwum grupy postow o podobnej tematyce ale nie znalazlem
    niczego na ten temat stad ten moj post.

    Pytania:
    - czy prawo nie zabrania zbierania podpisow bez zadnych zezwolen?
    - co powinno znajdowac sie obok podpisu? (imie i nazwisko - to wiadomo,
    dokladny adres? czy cos jeszcze?)
    - do kogo zwrocic sie z lista osob wraz z ich podpisami?
    (zakladam, ze do Urzedu Miejskiego a moze do jakiegos sądu?)

    Pytania moga wydawac sie nieco dziwne ale nie mam doswiadczenia w tej
    kwestii...

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Herba "Neo[EZN]" - http://wroclaw.dolny.slask.pl
    (strona w remoncie generalnym)

  • 2. Data: 2003-09-17 05:54:17
    Temat: Re: zbieranie podpisow
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Neo[EZN]" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jednym z pomyslow, ktory przyszedl nam do glowy jest zbieranie podpisow
    > ludzi, ktorzy rowniez sa przeciwko likwidacji tej linii tramwajowej.

    Jest to jakiś pomysł. Listę taką przydałoby się dołączyć do petycji, pisma
    skierowanego do jednostki decyzyjnej w temacie linii tramwajowej.

    > Pytania:
    > - czy prawo nie zabrania zbierania podpisow bez zadnych zezwolen?

    Raczej nie zabrania zbierania, nie jestem pewien, ale jeśli chodzisz po
    mieszkaniach z tą propozycją, to nie mogą Tobie raczej zabronić.

    > - co powinno znajdowac sie obok podpisu? (imie i nazwisko - to wiadomo,
    > dokladny adres? czy cos jeszcze?)

    Adres może nie, bo po co. Ja proponuję imię, nazwisko, PESEL i podpis.
    Jednostka samorządu terytorialnego po tych danych dojdzie do adresu jeśli
    np. będzie chciała sprawdzić uzyskać potwierdzenie tych osób, czy
    rzeczywiście popierają to pod czym się podpisali.

    > - do kogo zwrocic sie z lista osob wraz z ich podpisami?
    > (zakladam, ze do Urzedu Miejskiego a moze do jakiegos sądu?)

    Do jednostki, która decyduje w tej sprawie. Miejski Zakład Komunikacji czy
    jak to się tam u Was nazywa. Powinni odpowiedzieć. Od odpowiedzi można się
    odwołać do jednostki nadrzędnej, a potem do NSA.

    > Pytania moga wydawac sie nieco dziwne ale nie mam doswiadczenia w tej
    > kwestii...

    Nie ma dziwnych pytań.

    > Pozdrawiam!
    > --

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    strona miłośnika kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    http://kw1618.w.interia.pl <limit 7MB/godz // 2,5 GB/mies

  • 3. Data: 2003-09-17 16:09:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Do jednostki, która decyduje w tej sprawie. Miejski Zakład Komunikacji czy

    Nie wiem jak gdzie: np. w GOP część samorządów "zleciła" obsługę
    komunikacji przedsiębiorstwu KZK GOP. W takim wypadku uważałbym
    za stosowne "wystosować" zarówno do wynkonawcy, jak i samorządów
    - które w końcu do komunikacji dopłacają !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-17 22:04:45
    Od: "Neo[EZN]" <S...@w...pl>

    > Jest to jakiś pomysł. Listę taką przydałoby się dołączyć do petycji,
    > pisma skierowanego do jednostki decyzyjnej w temacie linii
    > tramwajowej.

    ...czyli do Urzedu Miasta a dokladnie Prezydenta, ktory ma ostatnie
    zdanie w tym temacie.

> [...]
    > jeśli np. będzie chciała sprawdzić uzyskać potwierdzenie tych osób,
    > czy rzeczywiście popierają to pod czym się podpisali.

    Dziekuje bardzo za te wskazowke - jest dla nas bardzo cenna. W niedziele
    ruszamy z "akcja", akurat bedzie wtedy parada tramwajow w naszym miescie
    a to bedzie switny moment do rozpoczecia naszej "kampanii".

    > Nie ma dziwnych pytań.

    No tak, moga byc tylko dziwne odpowiedzi :)

    Pozdrawiam i w imieniu swoim oraz kolegow dziekuje bardzo za odpowiedz.

  • 5. Data: 2003-09-17 22:53:46
    Od: "Neo[EZN]" <S...@w...pl>

    No i mamy problemy -
    - czy na kazdej stronie (a bedzie ich troche) musi byc napis typu "Nie
    zgadzam sie z likwidacja linii tramwajowej..." czy tylko na pierwszej?
    - czy we wstepie (w tym calym "protescie" z podpisami) powinien byc
    wniosek - o co wnosimy i jakie sa nasze pomysly? (zapewne tak ale nie
    mam nawet pomyslu na to jak to dokladnie sformulowac).