  • 1. Data: 2003-09-16 20:09:35
    Temat: jak jest w koncu z karta rowerowa?
    Od: hehe <b...@s...aa>

    przegladajac archiwum troche sie pogubilem - jedni pisza, ze nie ma czegos
    takiego, inni, ze os. <18 musza ja miec... wiec jak w koncu jest? jesli
    jest potrzebna, to czy trzeba ja miec przy sobie?
    pozdr. Wojtek
    gg: 2087202

  • 2. Data: 2003-09-16 20:16:21
    Temat: Re: jak jest w koncu z karta rowerowa?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "hehe" <b...@s...aa> napisal w wiadomosci
    > przegladajac archiwum troche sie pogubilem - jedni pisza, ze nie ma czegos
    > takiego, inni, ze os. <18 musza ja miec... wiec jak w koncu jest? jesli
    > jest potrzebna, to czy trzeba ja miec przy sobie?

    A nie laska zajrzec do kodeksu ?Bez problemu znajdzuesz w sieci.
    A miec przy sobie musisz. Art.95 K.W mówi o karze za "brak przy sobie".

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-09-16 21:59:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | przegladajac archiwum troche sie pogubilem - jedni pisza, ze nie ma czegos
    | takiego, inni, ze os. <18 musza ja miec... wiec jak w koncu jest? jesli
    | jest potrzebna, to czy trzeba ja miec przy sobie?

    Karta rowerowa jest wymagana od nieletnich do 18 roku zycia. Skoro jest
    wymagana, to posiadac ja przy sobie trzeba. Z tym, ze jej brak to
    wykroczenie z art. 94 kw, a za to wykroczenie nieletni nie ponosi
    odpowiedzialnosci, co wynika z art. 1 Ust. o postepowaniu w sprawach
    nieletnich. Tak wiec generalnie pomiedzy 17 a 18 rokiem zycia nalezy miec
    przy sobie karte rowerowa. W pozostalych wypadkach jazda bez karty moze byc
    co najwyzej przejawem demoralizacji. No ale nie przypuszczam, by za
    jednokrotna jazde bez karty sad rodzinny zastosowal jakies powazniejsze
    sankcje.

    No i mamy jeszcze jeden prawie martwy przepis.

  • 4. Data: 2003-09-16 22:37:40
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

> [...]
    > ma czegos takiego, inni, ze os. <18 musza ja miec... wiec jak
    > w koncu jest? jesli jest potrzebna, to czy trzeba ja miec przy sobie?

    Jesli nie masz nawet tak podstawowej wiedzy, to lepiej w ogóle nie pchaj sie
    na drogi.

    Najpierw poczytaj sobie wlasciwa ustawe i jej okolice (rozporzadzenia
    stosowne).

  • 5. Data: 2003-09-17 09:28:46
    Od: m...@t...pl.NO.SPAM (Witek Mozga)

    >Jesli nie masz nawet tak podstawowej wiedzy, to lepiej w ogóle nie pchaj sie
    >na drogi.

    A Ty jesli nie masz podstawowej wiedzy chemicznej, to nie uzywaj
    proszku do prania.

    >Najpierw poczytaj sobie wlasciwa ustawe i jej okolice (rozporzadzenia
    >stosowne).

    Jak nie masz nic sensowniejszego do powiedzenia na pytanie kolegi to
    lepiej sie wcale nie odzywaj. W dzisiejszym swiecie przepisy zmieniaja
    sie za czesto, zeby normalny obywatel za tym nadazal.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 6. Data: 2003-09-17 13:59:44
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.NO.SPAM> napisał w wiadomości

    > Jak nie masz nic sensowniejszego do powiedzenia na pytanie kolegi to
    > lepiej sie wcale nie odzywaj. W dzisiejszym swiecie przepisy zmieniaja
    > sie za czesto, zeby normalny obywatel za tym nadazal.

    ...no i potem są skutki, że takie głąby, jak ty, pałętają się półprzytomne
    po ulicach.

    Tylko mała poprawka: nie 'normalny obywatel' tylko 'debil' - ta akurat
    ustawa jakoś szczególnie często się nie zmienia, a przeczytać raz na parę
    lat małe poprawki to na prawdę nie jest straszny wysiłek (chyba, że dla
    pół-analfabety).

  • 7. Data: 2003-09-17 16:15:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >+ ustawa jakoś szczególnie często się nie zmienia, a przeczytać raz na parę

    Mniemam że w ocenach się głęboko mylisz.
    Jak ktoś pyta to można założyć że jest świadom że "jakieś
    przepisy są" - i *jakieś* zainteresowanie wykazuje.
    Nie znaczy to że ma prawo domagać się żeby mu na tacy
    podali, z piwem i miodem, ale... ale od średniej
    w społeczeństwie to pewnie odstaje. W górę.
    Bo w to że "jakieś przepisy są" to "średnia"... no,
    pewnie wierzy.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-17 16:55:52
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.56.0309171812350.-4
    5...@k...portezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Nie znaczy to że ma prawo domagać się żeby mu na tacy
    > podali, z piwem i miodem, ale... ale od średniej
    > w społeczeństwie to pewnie odstaje. W górę.

    OK - poniekąd masz rację :)

    Dlatego też w ramach odpowiedzi polecam stronę http://www.sejm.gov.pl i
    wyszukanie w wyszukiwarce ustawy pod tytułem "Prawo o Ruchu Drogowym" oraz
    nauczenie się go "od serca" (wraz z chociażby rozporządzeniem o znakach i
    sygnałach drogowych).

    Bo niestety prawko dostają ludzie 'na ładne oczy' i potem taka dziumdzia
    głupia spycha mnie z pasa i jest pewna, że ma prawo....

  • 9. Data: 2003-09-17 22:26:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Andrzej Lawa wrote:

> [...]

    ...nie polecam ;)
    Dokładniej: polecam jak już ktoś musi ściągnąć aktualny
    tekst itp. Dla:

    >+ wyszukanie w wyszukiwarce ustawy pod tytułem "Prawo o Ruchu Drogowym"

    ...polecam jakąkolwiek stronę w HTMLu wskazaną przez
    dowolną "ogólną" wyszukiwarkę :)
    Powód ?
    Ano, PDF z isipu ciągną się jak guma i na wolniejszym kompie
    "czuć" przewijanie, a czytelność też taka sobie. Optymalny
    jest "goły" tekst ;) !

    [...]
    >+ Bo niestety prawko dostają ludzie 'na ładne oczy'

    Y tam. Dostali w 1965 to mają ;) (to nie o mnie,
    to tak "na oko" o jakimś dziadku który niechcący
    (*niechcący* !) upolowałby mój rower :])

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywajšcy z grupy na chwilę)